• mysifer

bröllop 2010 nr 4

här diskuteras allt som hör bröllop till och det mesta mellan himmel och jord.

planeringsgalningarna som hänger här inne är:

MissMijah, 26 år, Partille, 15.09.2009
    lillamaa, 22 år, Kalix vinter 2010
    Gyrethe, 26 år, Visby XX.02.2010
    pandis81, 27 år, Huddinge 24.04.2010
    mysifer, 24 år, Jönköping 08.05.2010
    Tinzi, 24 år, Göteborg 08.05.2010
    Kenttjej, Göteborg XX.05.2010
    Snartsjuksköterska, 22 år, Tullinge XX.05/06.2010
    Aprikos, 24 år, Höör 05.06.2010
    En midsommarnattsdröm 23.06.2010 Gävle
    Loviset 29.07.2010
    Fenixx, 26 år, hemlig ort 31.07.2010
    Evasdottir10, 28 år, Bjärnum 31.07.2010
    haennish 07.08.2010
    LillaEllan, 22 år, Stockholm 28.08.2010
    FruHögstadius, 20 år, Morgongåva 25.09.2010
    Kultis, 27 år, Stockholm 02.10.2010

utan datum
    Brudgummarna, maj 2010
    sanber, 23 år, Övik sommaren 2010
    Starfish, 24 år, Gävle sommaren 2010
    Princess Nightingale, 28 år, Göteborg sensommar 2010
    Humlan66,sensommar 2010
    Rosesarered, 22 år, Stockholm sommar 2010
    jenba, 23 år, Uppsala
    Teserese, 28 år, Hässleholm
    Iluna, 23 år, Stockholm
    Paradisfågel, 20 år, Borlänge

de första trådarna finns här:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-69/m2661995.html
    www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m2981596.html
    www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m2981596.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-24 15:52
    rätt datum för Fenixx ska naturligtvis vara 03.07.2010

slarvfel av mig..

• Svar på tråden bröllop 2010 nr 4
  • Fenixx

JBB>> men samtidigt...det är ju faktiskt ERAN dag...inte dessa personer som kanske reagerar.
    du ska ha det du känner dig fin i, så bry dig inte om vad andra säger. dem bör respektera ditt val av vad du tycker är vackert på dig!
    angående din m2b, finns ingen klännig som kanske ni möts på halva vägen så att säga? blir ju fel om du ska ha en vit klassisk klänning med om inte du känner dig nöjd med valet.

du har inte bilder att visa på klänningarna du gillar? jag är väldigt förtjust i "klänningar utanför ramarna"

• mysifer

JBB: känner igen det där lite grann. fast min m2b bryr sig nog inte så mycket så länge min klänning inte är alltför extrem.
    har däremot funderat på vad vissa av gästerna kommer säga och kom fram till detta:
    på sin bröllopsdag ska man ha på sig en klänning man känner sig fin och bekväm i och det är kanske den enda dagen i ditt liv du verkligen får utforma utifrån dig själv och hur du vill ha det!
    jag är säker på att du kommer se ut som en prinsessa om du får på dig din drömklänning och jag är säker på att din m2b kommer se det. i en klänning du inte trivs hundra i blir du inte lika vacker som när du tindrar av inre lycka

• JBB

Fenixx: Nja jag tror det är omöjligt att finna en klänning som vi båda tycker om har lagt in lite bilder i mitt galleri på klänningarna jag har hittat. Vet att jag hittade dom via gamman

Mysifer: ja du har nog rätt, däremot har jag svårt att se mig själv bli förälskad i en klänning, jag har aldrig fått känslan av att det här är sååååå räääätt av en klänning, precis som alla andra här verkar känna. Jag tycker att en klänning av vacker, fin, underbar men inte allt det där, jag har nog inte hittat den "rätta" klänningen än

• FruHögstadius

min gubbe vill också ha ett ganska klassiskt bröllop med vit klänning , slöja och tre rätters med stora ljusstakar.
    men vi tänker ändå ganska lika, jag gillar det okcså, men det är mycket med frågan om pengar, om det blir billigare att ha på resturang eller catering , beroende på vad cateringen tar med servering och utkörning till vår lokal.

jag gillar alla klänningar så jag kan inte bestämma mig, så jag vet inte heller om jag har hittat DEN klänningen än, men man dras ut kanske till vissa modeller, de kanske känns jätterätt när man väl testar klänningen på sig, men den ser sådär ut på bild

• pandis81

Vi tänker också rätt lika tror jag. Vi har ju valt buffé för att det lättare för alla att ta. Och att det är lättare när man har barn.Att dom får äta lite vad dom tycker om.

Men jag vi har ju valt stället tillsammans. Jag har hittat den klänningen det var därför jag var så snabb att köpa den. Då den var billig också.

Annars tror jag vi tänker rätt lika rent allmänt.

• Fenixx

JBB>> skoj att du hittade lite inspiration.
    jättefina klänningar, gillar med såna tyger. men klänningen längst upp till höger då? kan inte den vara nåt? inte för "udda" och ändå nåt som din m2b kan se dig lite åt prinsesshållet?

• JBB

Fenixx: Ja den klänningen är fin, däremot vill jag ha dragkedja på ryggen, men att det ska se ut som en korsett med snörning. så att man har dragkedja under snörningen istället om det går att fixa vill säga, sen så vill jag ha något annat tyg på kjolen, siden ser lite konstigt ut när det inte "matchar" överdelen, men den klänningen och den svarta med spänne längst ner är än så länge mina "favoriter" svårt det här blev men jag hoppas du förstår hur jag menar i alla fall

• Fenixx

låter som det enklaste är att du får din uppsydd av någon sömmerska. för att få till alla detaljer du vill ha.

ja den svarta med spänne är väldigt läcker!

• FruHögstadius

är det någon som vet när lillsessan kommer öppna sitt nya koncept?
    om hon har någon ny sida eller nytt namn? står ju inget på den gamla sidan, bara att hon ska starta om nu till hösten..

har tittat på mer mat igen , min tilltänkta cateringfirma svara inte på mina mail.
    så nu kollar jag lite nya alternativ till dessa.

• pandis81

Jag vet inget om lillsessan. Har kollat på deras gamla sida men hittar inte heller något alternativ.

Det är tråkigt när dom inte svarar på mailen man skickar.
    Jag har slutat att skriva datum när det tilltänkta bröllopet ska äga rum för dom tycker säkert att det är för långt fram så därför dom inte svarar än. Men när man inte skriver datum så får man ofta mer svar. Konstigt men sant.

Jag känner att jag har mat,lokal och kyrka på det torra. det är bara att boka.
    Men det jag kollar lite på nu är hur jag kan tänka mig att det blir med transport. Och hur många som har egen bil och liknande för att ta sig från kyrkan till festen. Vet ju några som kommer från andra städer och inte känner till stan direkt. Men jag ska se till att dom bor på samma hotell. Och så kan då åka samma taxi från hotellet till kyrkan. Och från kyrkan till Lokalen för dom som behöver.Det kollar jag upp nu.

Men sen har jag börjat fundera.
    Jag vet inte hur jag ska göra med min del av gästlistan. Det känns som om jag aldrig pratar med min ena kusin längre. Så jag vet inte om jag vill ha han och hans sambo där då?? Saken är den att jag har ju inga egna syskon alltså 100% syskon. Däremot har ju min pappas sambo två barn sen innan. men dom har nu varit tillsammans i 11 år och man har mer eller mindre växt upp med dom lite. Så dom ska jag självklart bjuda.
    Men så har jag bara två kusiner då min släkt är väldigt liten. Och nu så hör den ena aldrig av sig (han kan ringa någon gång typ varannan månad, men oftast så är det jag om tar första steget. Men nu tänkte jag att jag skulle strunta i att höra av mig för att se hur lång tid det tar). Och jag vet då inte om jag ska kosta på att bjuda dom. men å andra sidan så har jag bara dom två. Men jag står verkligen i valet och kvalet på hur jag ska göra. vad tycker ni??
    Vi har haft väldigt mycket tjafs och interna saker i våran familj som har gjort att den inte riktigt är som alla andra familjer. Jag kommer inte bjuda min moster (kusinernas mamma+sambo) jag vet att hon säkert kommer tycka att det är synd. Men henne vill jag verkligen inte ha där.
    ÅÅÅ jag vet inte hur jag ska göra.
    Vill ju ha dom som verkligen älskar oss och bryr sig där. Och det känns inte som om dom gör det.

FruHögstadius skrev 2008-10-10 14:41:35 följande:
    är det någon som vet när lillsessan kommer öppna sitt nya koncept?om hon har någon ny sida eller nytt namn? står ju inget på den gamla sidan, bara att hon ska starta om nu till hösten..har tittat på mer mat igen , min tilltänkta cateringfirma svara inte på mina mail.så nu kollar jag lite nya alternativ till dessa.
Svar på tråden bröllop 2010 nr 4