• mysifer

bröllop 2010 nr 4

här diskuteras allt som hör bröllop till och det mesta mellan himmel och jord.

planeringsgalningarna som hänger här inne är:

MissMijah, 26 år, Partille, 15.09.2009
    lillamaa, 22 år, Kalix vinter 2010
    Gyrethe, 26 år, Visby XX.02.2010
    pandis81, 27 år, Huddinge 24.04.2010
    mysifer, 24 år, Jönköping 08.05.2010
    Tinzi, 24 år, Göteborg 08.05.2010
    Kenttjej, Göteborg XX.05.2010
    Snartsjuksköterska, 22 år, Tullinge XX.05/06.2010
    Aprikos, 24 år, Höör 05.06.2010
    En midsommarnattsdröm 23.06.2010 Gävle
    Loviset 29.07.2010
    Fenixx, 26 år, hemlig ort 31.07.2010
    Evasdottir10, 28 år, Bjärnum 31.07.2010
    haennish 07.08.2010
    LillaEllan, 22 år, Stockholm 28.08.2010
    FruHögstadius, 20 år, Morgongåva 25.09.2010
    Kultis, 27 år, Stockholm 02.10.2010

utan datum
    Brudgummarna, maj 2010
    sanber, 23 år, Övik sommaren 2010
    Starfish, 24 år, Gävle sommaren 2010
    Princess Nightingale, 28 år, Göteborg sensommar 2010
    Humlan66,sensommar 2010
    Rosesarered, 22 år, Stockholm sommar 2010
    jenba, 23 år, Uppsala
    Teserese, 28 år, Hässleholm
    Iluna, 23 år, Stockholm
    Paradisfågel, 20 år, Borlänge

de första trådarna finns här:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-69/m2661995.html
    www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m2981596.html
    www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m2981596.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-24 15:52
    rätt datum för Fenixx ska naturligtvis vara 03.07.2010

slarvfel av mig..

• Svar på tråden bröllop 2010 nr 4
  • Fenixx

ja många av oss här inne har kommit en bit på vägen med planeringstankarna och börjat köpa lite saker, boka osv
    så en till är bara roligt hihi

• pandis81

Välkomen Solimar.
    Ja det beror ju när under 2010 som man ska gifta sig. Jag ska gifta mig i april så jag har ju 1 1/2 år kvar. Så känns som om den tiden kommer gå ganska snabbt. Å andra sidan så har man varit med i tråden länge nu så man har ju fått väldigt mycket tips.
    Men nu när vi är lite fler i tråden så passar jag på att fråga igen. Vilka har lust att följa med mig på bröllopsmässan 2009. På grandhotel.

solimar skrev 2008-10-09 22:29:10 följande:
    haha jaa vi kan nog kalla oss för de med tanke på att det är nästan 2 år kvar!!! Men de åren kommer gå supersnabbt, tro mig!!!
  • FruHögstadius

välkommen solimar.
    Vi kommer att gifta oss i september, så vi har precis passerat 2 års gränsen

fick svar från kyrkan igår, frågade angående borden hur många platser etc. 8 bord stod i lokalen nu men det fanns 4-5 bord till att ta in, så det var 64 platser, vilket är 4 plater mer än vi, så det ärju bra, men vi behöver fler bord till tårta, presenter, och kanske buffé beroende på vad vi väljer.

är det grand i sthlm? vilket datum?

• pandis81
    FruHögstadius skrev 2008-10-10 09:05:49 följande:
    välkommen solimar.Vi kommer att gifta oss i september, så vi har precis passerat 2 års gränsen fick svar från kyrkan igår, frågade angående borden hur många platser etc. 8 bord stod i lokalen nu men det fanns 4-5 bord till att ta in, så det var 64 platser, vilket är 4 plater mer än vi, så det ärju bra, men vi behöver fler bord till tårta, presenter, och kanske buffé beroende på vad vi väljer. är det grand i sthlm? vilket datum?
    Ja det är grand hotell i stockholm och det är mellan 30 jan-1 feb 2009.
    Det låter ju bra med borden. Ja buffe tar ju några bord. och så om man ska ha presenter. men tårtan tar man väl fram när buffé är bortplockad så då går det ju att ta samma bord.
    Jag är så glad att jag inte behöver tänka på allt sånt för det gör dom som ansvarar för lokalen där vi ska vara. visst vi betalar för det men jag tror att det blir bra. skönt att slippa tänka på det i planeringen. Då betalar jag hellre lite extra för det.
  • Fenixx

ja jag tycker också det är så skönt att ha ett ställe som fixar och ordnar med allting. och att vi och våra nära och kära bara kan koppla av och slippa ta hand om allt.
    blir ju ändå ofta så när man har vanliga kalas, dop osv. att dem får hjälpa till.

inget grand för min del, bor så långt bort.

• pandis81

Ja det brukar vara så,
    När vi döpte våran dotter så ordnade jag med allt. Både mat,tårta,kläder och liknande. Så den här dagen vill jag bara koppla av och inte göra något. Bara njuta. Så då tycker jag det är värt pengarna

• Fenixx
    pandis81 skrev 2008-10-10 09:23:47 följande:
    Ja det brukar vara så, När vi döpte våran dotter så ordnade jag med allt. Både mat,tårta,kläder och liknande. Så den här dagen vill jag bara koppla av och inte göra något. Bara njuta. Så då tycker jag det är värt pengarna
    exakt!! vad jag slet inför barnens dop med allting och så wips så var det över liksom! man hann ju knappt slappna av ordentligt sen väl på kalasen.
  • pandis81

Nä jag sprang i ett med tallrikar, det var folk som ville veta vad det var för mat, det var påfyllning av kaffe. plocka fram fler kakor. Och så skulle gästerna börja åka hemåt. Jag vet inte dagen bara försvann och jag satt inte ett dugg. Förutom när jag skulle mata barnet i fråga. Men det var det ända. så den här dagen så är det bara slappa som gäller. Och det är jag glad för.

Fenixx skrev 2008-10-10 09:25:30 följande:
    exakt!! vad jag slet inför barnens dop med allting och så wips så var det över liksom! man hann ju knappt slappna av ordentligt sen väl på kalasen.
  • FruHögstadius

ja vi valde catering för att slippa ålla på med maten, alt att min svärfar har ett antal kompisar som är jätteduktiga på att laga mat kan göra det och sedan servera. Lika med buffé, då får vi sitta själva och släktigarna med.

duka och så älskar jag att göra, och jag som är kontroll freak kommer inte slappna av förens vi ska gifta oss på dagen, jag mår så dåligt av att inte få bestämma själv

• pandis81

Jag känner att jag kan lämna över det med goda händer.
    Dom fixar dukning, mat,personal,blomdekorationer, ställa upp,plocka av ja allt. Jag kan bara njuta och vara tillsammans med min familj. Och det har jag tänkt vara också.
    Vi kommer dock att åka dit på fredagskvällen och kolla hur det ser ut och då har dom dukat upp, då kommer vi lägga ut bordsplaceringarna och festhäftena. Det är bara små detaljer som dom gör samma dag.
    Det är skönt då ser man. Men sen tycker jag det är spännande att bara komma dit och så få allt serverat på silverfat då jag aldrig har fått det annars utan har fått jobba för allt jag vill ha. Så det ska bli jätteskönt. Jag känner att jag kommer att kunna njuta av den här dagen.

En sak jag till tänkte på var att jag kommer ju att sluta mitt jobb nu till 31 december. Och söker nytt. Det optimala hade ju varit att hitta ett jobb med några extra tusenlappar i lön varje månad. Då kan man spara ännu mer och då få det ännu bättre känner jag

Svar på tråden bröllop 2010 nr 4