• mysifer

bröllop 2010 nr 4

här diskuteras allt som hör bröllop till och det mesta mellan himmel och jord.

planeringsgalningarna som hänger här inne är:

MissMijah, 26 år, Partille, 15.09.2009
    lillamaa, 22 år, Kalix vinter 2010
    Gyrethe, 26 år, Visby XX.02.2010
    pandis81, 27 år, Huddinge 24.04.2010
    mysifer, 24 år, Jönköping 08.05.2010
    Tinzi, 24 år, Göteborg 08.05.2010
    Kenttjej, Göteborg XX.05.2010
    Snartsjuksköterska, 22 år, Tullinge XX.05/06.2010
    Aprikos, 24 år, Höör 05.06.2010
    En midsommarnattsdröm 23.06.2010 Gävle
    Loviset 29.07.2010
    Fenixx, 26 år, hemlig ort 31.07.2010
    Evasdottir10, 28 år, Bjärnum 31.07.2010
    haennish 07.08.2010
    LillaEllan, 22 år, Stockholm 28.08.2010
    FruHögstadius, 20 år, Morgongåva 25.09.2010
    Kultis, 27 år, Stockholm 02.10.2010

utan datum
    Brudgummarna, maj 2010
    sanber, 23 år, Övik sommaren 2010
    Starfish, 24 år, Gävle sommaren 2010
    Princess Nightingale, 28 år, Göteborg sensommar 2010
    Humlan66,sensommar 2010
    Rosesarered, 22 år, Stockholm sommar 2010
    jenba, 23 år, Uppsala
    Teserese, 28 år, Hässleholm
    Iluna, 23 år, Stockholm
    Paradisfågel, 20 år, Borlänge

de första trådarna finns här:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-69/m2661995.html
    www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m2981596.html
    www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m2981596.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-24 15:52
    rätt datum för Fenixx ska naturligtvis vara 03.07.2010

slarvfel av mig..

• Svar på tråden bröllop 2010 nr 4
  • FruHögstadius

nej , var hon mina svärföräldrar i går och sa att vi skulle på bröllopsmässa, de har börjat ta det mer seriöst, man det blir väl allvar när inbjudningarna förhoppningsvis kommer ut

• paradisfågel

FruH, skönt när de blir så! Själv fick jag i förrgår samtal från min bror.. Han frågade när vi skulle gifta oss.. Snart har vi vatt förlovade i ett år.. Så han påminde mig att enligt traditionen så ska man gifta sig inom ett år efter att man förlovat sig.. Känns kul att han verkar så positiv till det{#lang_emotions_smile} har fått känslan av att han inte tyckt någon av mina tidigare pojkvänner dög..

• pandis81

Hej tjejer
    Nu är jag tillbaka efter en helg med mycke saker.
    Fredag var det mys,
    först så var jag tvungen att gå hem tidigare för att hämta ameena och ta henne till läkaren hon hade klagat på halsont sa dagsifröken, men det visade inget när vi väl kom dit. Hon är förkyld och den sitter mest i halsen den här gången.
    Sen åkte vi hem och jag bakade clazone pizzor dör att fylla upp frysen lite och så gjorde jag mig i ordning för att bege mig på R.E.A på hamburger börs med jobbet och det var jätte trevligt, god mat och bra show.
    Lördagen så var vi först på kalas, sen hockey på hovet och så bakade jag zucchini bröd när jag kom hem så att vi hade nybakat på söndagsmorgonen.
    Sen på söndagen så hade jag bakdag HHEEEELLLAAAA dagen.det var jättekul och Ameena rörde i mjölet.
    Så det har varit en riktig myshelg.
    Resultatet blev följande,
    *nötrulle
    *äpplemuffins
    *mockarutor
    *tryffel
    *nougat
    *rock roads.

Så nu är det bara tårtan som ska göras till nästa helg. Sen laga lunch då så klart men annars är allt färdigt.
    Så den här veckan kommer allt gå i städningens tecken.

Och i nästa vecka så kommer jag ta tag i våran nya tråd och göra en ny lista.

• Emmeli o Markus

Nämen va skönt för dej Paradis att bror är positiv till bröllop

Längtar efter vår stora Dag:)
  • pandis81

jag har suttit och läst i kapp lite på allt som ni har skrivit, och det går framåt på många håll har jag läst.
    Det är kul.

Och att familjerna blir allt gladare och förväntansfulla också.

• paradisfågel

Pandis, låter som du haft fullt upp i helgen!

Emmeli, ja det är skönt för han verkar verkligen gilla hubben min

• pandis81

jo det har jag haft men det har samtidigt varit roligt för nu är allt bak klart. Nu ska jag bara göra fint för övrigt med städning och dom sista juldekorationerna som ska upp.

så det är kul.Sen har jag inget att göra framåt jul sen, eftersom vi åker bort och firar jul behöver jag ju inte tänka på mat och så.
    Då är det roligare att slå på stort innan jul. Så vi firar Lucia storslaget i år istället *tillsammans med födelsedagen*

Så på fredag ska jag bara göra bottnarna till tårtan och lägga i hop den. Sen dekorera men det gör jag på Lördag förmiddag.

Och så har jag två - tre julklappar kvar.

paradisfågel skrev 2008-12-08 12:01:30 följande:
    Pandis, låter som du haft fullt upp i helgen!
    Emmeli, ja det är skönt för han verkar verkligen gilla hubben min
  • paradisfågel

Pandis, det förstår jag! Eftersom vi ska vara i Dalarna över jul (visserligen hos hans mormor o morfar) så kommer vi storsatsa på julgodis i år.. Vi kommer även lägga stor vikt på julklapparna i år igen. Eller snarare på hur de slås in.. Där hemma håller jag på att leka lite i inDesign med att göra kort till julklapparna. Det ska vara en ledtråd till vad de ska få, men inte så pass lätt så att de vet vad de får.. Ska bli kul o se sen när de öppnar julklapparna o kopplar ihop det med kortet{#lang_emotions_smile}

• pandis81

det lät ju väldigt roligt.

jag har också gjort julgodis, lite för att ge bort men även lite som jag kommer att ha att bjuda på till helgen. Sen är det så lätt att göra så vill vi ha mer precis innan jul så göra jag lite till. Annars så kommer det finnas så mycket godis i alla fall under julen.

paradisfågel skrev 2008-12-08 13:32:24 följande:
    Pandis, det förstår jag! Eftersom vi ska vara i Dalarna över jul (visserligen hos hans mormor o morfar) så kommer vi storsatsa på julgodis i år.. Vi kommer även lägga stor vikt på julklapparna i år igen. Eller snarare på hur de slås in.. Där hemma håller jag på att leka lite i inDesign med att göra kort till julklapparna. Det ska vara en ledtråd till vad de ska få, men inte så pass lätt så att de vet vad de får.. Ska bli kul o se sen när de öppnar julklapparna o kopplar ihop det med kortet
  • paradisfågel

Vi kommer nog göra lite julgodis till nästa helg när vi ska upp till hans mormor o morfar o hälsa på.. Sen kommer de säkert bli mer när vi sätter upp tomtarna hemma hos oss.. Eller när vi pimpar granen..

Svar på tråden bröllop 2010 nr 4