• mysifer

bröllop 2010 nr 4

här diskuteras allt som hör bröllop till och det mesta mellan himmel och jord.

planeringsgalningarna som hänger här inne är:

MissMijah, 26 år, Partille, 15.09.2009
    lillamaa, 22 år, Kalix vinter 2010
    Gyrethe, 26 år, Visby XX.02.2010
    pandis81, 27 år, Huddinge 24.04.2010
    mysifer, 24 år, Jönköping 08.05.2010
    Tinzi, 24 år, Göteborg 08.05.2010
    Kenttjej, Göteborg XX.05.2010
    Snartsjuksköterska, 22 år, Tullinge XX.05/06.2010
    Aprikos, 24 år, Höör 05.06.2010
    En midsommarnattsdröm 23.06.2010 Gävle
    Loviset 29.07.2010
    Fenixx, 26 år, hemlig ort 31.07.2010
    Evasdottir10, 28 år, Bjärnum 31.07.2010
    haennish 07.08.2010
    LillaEllan, 22 år, Stockholm 28.08.2010
    FruHögstadius, 20 år, Morgongåva 25.09.2010
    Kultis, 27 år, Stockholm 02.10.2010

utan datum
    Brudgummarna, maj 2010
    sanber, 23 år, Övik sommaren 2010
    Starfish, 24 år, Gävle sommaren 2010
    Princess Nightingale, 28 år, Göteborg sensommar 2010
    Humlan66,sensommar 2010
    Rosesarered, 22 år, Stockholm sommar 2010
    jenba, 23 år, Uppsala
    Teserese, 28 år, Hässleholm
    Iluna, 23 år, Stockholm
    Paradisfågel, 20 år, Borlänge

de första trådarna finns här:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-69/m2661995.html
    www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m2981596.html
    www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m2981596.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-24 15:52
    rätt datum för Fenixx ska naturligtvis vara 03.07.2010

slarvfel av mig..

• Svar på tråden bröllop 2010 nr 4
  • mysifer

tog upp det här i en annan tråd men tänkte be om råd från folk som är i samma sits som jag med planeringen..vi har ju bestämt var vi ska vara och hon som har gården håller vårt datum så länge vi inte avbokar. problemet är att vi inte vet något alls om priser på mat, lokalhyra, övernattning osv. tror inte det är dyrare än nåt annat vi tittat på eftersom det är så anonymt och långt ute på landet men vore ju ändå bra att veta för budgetens skull. sambon tycker det är för tidigt att maila och fråga efter priser redan nu. vad tycker ni?

• makupala

vi har också hittat ett ställe vi verkligen vill ha vår fest på och har redan varit i kontakt med dem o hört efter om priser o sånt.. skönt att ha det avklarat så man vet på en gång. då slipper man obehagliga överraskningar längre fram i tiden..

mysifer skrev 2008-12-07 15:38:49 följande:
    tog upp det här i en annan tråd men tänkte be om råd från folk som är i samma sits som jag med planeringen..vi har ju bestämt var vi ska vara och hon som har gården håller vårt datum så länge vi inte avbokar. problemet är att vi inte vet något alls om priser på mat, lokalhyra, övernattning osv. tror inte det är dyrare än nåt annat vi tittat på eftersom det är så anonymt och långt ute på landet men vore ju ändå bra att veta för budgetens skull. sambon tycker det är för tidigt att maila och fråga efter priser redan nu. vad tycker ni?
  • mysifer

ja jag har ju frågat efter priser när jag mailat andra ställen vi varit på men här frågade jag bara om de ens ordnar bröllop och ifall vi kunde få titta. nu fick vi ju det och vill vara där men vet inga priser.

• paradisfågel

Mysifer, tror inte det är för tidigt för er att maila och fråga.. Skriv att ni vill veta ungefärliga priser på vad de skulle kostat om det vore idag..

• mysifer

nu har jag skickat iväg ett mail så får vi se vad hon svarar. frågade lite om pris för de olika rummen hon har till övernattning och om man fick ta med egen alkohol och lite sånt.
    hade visst en del funderingar när jag väl började skriva

• Diz

Emmeli o Markus > www.dagensmuffin.se/show.pl tog jag receptet från. Två tips på vägen: Står att man först ska blanda de torra varorna, kom ihåg att inte blanda in sockret här (ska blandas med smöret), I did och det blev riktigt bökigt att fixa till.
    Tips två, det är riktigt mycket florsocker som ska in i gojset, blanda i lite åt gången, när det blir lite trögt så sätter du i en tesked vatten, max tre stycken totalt dock. (3xtsk = 1msk)

Paradisfågel > Familjens favorit sofar...
    Nougatisarna gjorde jag enligt samma grundrecept men utan gojs. Istället lade jag lite nougatbitar i botten, en del bitar i smeten samt smälte (vattenbad) nougat och hällde på toppen efter de gräddats.

Nästa gång blir det vaniljmuffins med hallonfluff och/eller julmuffins

JustMeAndMyLove > Låter jättemysigt! Vi kommer också att ha någon gång framåt hösten, mycket ljus och belysning, plommonlila och grönt blir färgerna... Ska bli så mysigt!

• Emmeli o Markus

paradisfågel skrev 2008-12-07 10:05:29 följande:
    Emmeli, vet du vilka de röda två-våningshusen i trä är? Ligger bredvid en åker.. Där bor jag iaf.. Är det gamla Limited du menar?  

nEJ DU JAG HAR INGEN ANIG sKA ÅKA OCH KOLLA NÅN DAG.. Oj. caps locken va på hihi..
    Ja det är gamla Limit jag menar. Jobbade där i 2 år förut..
    Har du varit dit nån gång?

Längtar efter vår stora Dag:)
Svar på tråden bröllop 2010 nr 4