• Jojjo8­2
    Äldre 18 Sep 18:50
    7222 visningar
    46 svar
    46
    7222

    Övikstråden 2009

    Jag hamnar också här! Gifter mig borgerligt i Gullvik den 23:e maj 2009.

  • Jojjo8­2
    Äldre 18 Sep 20:53
    #6

    Vi har bokat FV:s backhopparstuga för festen. Vigseln blir (vid förhoppningsvis underskönt majväder) på stranden vid mina föräldrars hus


    Lolailola skrev 2008-09-18 20:06:28 följande:
    Åh vad roligt att du hittade hit!vi gifter oss 1 aug i själevad.Vart ska ni ha festen!?
  • Jojjo8­2
    Äldre 19 Sep 12:47
    #11

    Min kusin fixar både hår och smink, då jag inte ska ha något jättekomplicerat. Har köpt en bröllopssmink-box på make up store och mineralsmink från I.D.

  • Jojjo8­2
    Äldre 19 Sep 12:57
    #14

    Vi ska ha italiensk buffé med catering från Gastronomia Italiano. Vi tar den billigaste för 180 kr/pers och den kommer att utgöra basen för buffén. Sedan ska vi lägga till egen mat som småpajer, ostbricka, fruktbricka, pesto, bröd och liknande som går att förereda innan.

  • Jojjo8­2
    Äldre 19 Sep 15:25
    #23
    Lolailola skrev 2008-09-19 15:21:39 följande:
    vi tänker inte bo i bröllopssviten på statt. Alla säger att det är bortkastade pengar. Vi tänker ev bo på scandic för dom har den bästa frukosten (sägs det) eller något annat lite billigare. Man är ju ändå inte där så många timmar.
    Scandic har en fantastisk frukost! När vi bodde i övik, så brukade vi åka dit på söndagsförmiddagar bara för att käka frukosten! Om vi ska bo på hotell på bröllopsnatten, så blir det nog Scandic av den anledningen
  • Jojjo8­2
    Äldre 22 Sep 16:23
    #33

    W2B Blom, 8 augusti 2009 Kl. 15, Själevadskyrka
    Mumriks blivande fru, 28 februari 2009 Kl 16:00 Nätra Kyrka
    Lolailola, 1 augusti 2009 kl 16.00 Själevadskyrka
    Jojjo82, 23 maj 2009 kl 16, Tallstigen Gullvik

  • Jojjo8­2
    Äldre 24 Sep 20:41
    #38

    Vi har kommit ganska långt i planeringen

    Lokal - FV:s backhopparstuga
    Vigselplats - Gullvik
    Mat - Italiensk buffé från Gastronomia Italiana
    In-/ut-gångsmusik - En kille på fiol
    Klänning - Maggie Sotteros Ada, som beställs på lördag!
    Johans kläder - Hyra på festprissen
    Färgtema - vitt, aprikos och silver
    Fotograf - Förhoppningsvis en klasskompis från gymnasiet
    Smink - Mineralpuder från I.D.

  • Jojjo8­2
    Äldre 24 Sep 20:43
    #39

    Är det någon i den här tråden som kan tipsa oss om en bra, lite rockigare trubadur? Vi vill inte ha någon dans, så bara en eller två personer på gitarr och sång skulle sitta fint

  • Jojjo8­2
    Äldre 24 Sep 20:58
    #41

    W2B Blom skrev 2008-09-24 20:47:05 följande:


    Om vi inte beslutar att vara på Veckefjärden, (vi väntar på om vi ska ha egen kock + tänkte vi ha egen alkohol. Tyvärr brukar restauranger inte vilja att man har en egen bar)så kommer vi också hålla till vid klubbstugan för hoppbacken. Det är ju sådan underbar utsikt där! Vi hade maskerad där i nyår, och vi var 34 pers d och hade gott med plats och det var så vackert att se alla fyrverkerier på toppen av backen. Dessutom finns det ju perfekt kök + "bardisk" där.
    Precis! Vi är redan väldigt nöjda med valet av lokal, då hälften av gästerna kommer från skåne och aldrig har sett övik förrut. Kan ju inte finnas något bättre ställe att visa stan ifrån Dock var den lite dyr, 4000 spänn. Iofs så får man ha lokalen fredag-söndag och behöver inte stressa med pyntet och städet och porslin, glas, projektor, duk, bord och stolar ingår!
  • Jojjo8­2
    Äldre 25 Sep 14:16
    #46

    Det skulle vara jättesnällt!


    SM09 skrev 2008-09-25 11:58:41 följande:
    Vicning ja! Jo, det kommer man nog inte undan med, vi funderar nog i banorna varm korv, Janssons eller varma mackor. Själv så är jag mest inne på varma mackor.Trubadur kanske jag kan hjälpa till med, måste bara höra med dom själv först
Svar på tråden Övikstråden 2009