• pluttefisa

Trött på folk som vill bestämma sin egen bordsplacering!

Usch vad arg jag blir pa folk som inte kan acceptera en bordsplacering (redan INNAN de har sett den).
    Fick ett sms idag fran en kompis (5 dagar innan bröllopet) där hon skriver att hennes pojkvän absolut vill sitta bredvid henne.
    Jag svarar att tyvärr, vi har redan skrivit ut alla 65 programmen med bordsplaceringen OCH ordnat lekar beroende pa var man sitter, men att han sitter bredvid nagon väldigt snäll och trevlig och att han inte behöver oroa sig.
    Istället för att acceptera detta svaret skriver hon da, ja, fast han vill inte komma om han inte far sitta bredvid mig, sa jag tänkte byta med tjejen som sitter bredvid honom när vi kommer dit..
    HALLA?!? Respekterar man inte ett sant klart och tydligt svar eller? Vi har suttit i 3 veckor med bordsplaceringen och han vet inte ens vem han sitter bredvid och sa ställer de ultimatum 5 dagar innan! Hade vi vetat det tidigare sa hade vi ju kunnat ändra men nu gar det inte! Vad hade ni gjort?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-14 19:56
    Som om inte detta räckte fick jag precis ett email fran kompisen som ska läsa dikten under vigseln och som är skriven i vigselprogrammen som är utskrivna... att han inte kan läsa den för att han inte kan vara tillräckligt seriös... 5 dagar innan bröllopet!!! Halla!!!!

• Svar på tråden Trött på folk som vill bestämma sin egen bordsplacering!
  • MulleNuh

Ooo suck.. Då hade jag faktiskt skrivit: Nehe va trist att han inte kommer! Hälsa honom så gott!

Nä jag skulle bli jäkligt irriterad.. DU ska inte behöva ändra med det slit du lagt ner för att en kille är FEG och inte vågar prata med andra vuxna människor.

• br2be

Har ett tips på hur du kan svara din kompis.
    - då behöver han inte komma, vi har tänkt att bara vuxna människor ska komma.
    hi hi!

• laris

Men vad är det för mäniskor??? Vad irriterad jag skulle bli. Varför måste man sitta bredvid sin resp? Det roliga med sittningar är att få lära känna nya männsikor och samtala med de under middagen. Killen kan man ju mingla med efter!!

Näää, låt henne inte byta plats. Det vore otrevligt att bara köra bort den andra tjejen. Påpeka det tycker jag!

• Hedebris

bestmans flickvän sa att hon bara kommer om hon fick sitta brevid sin pojkvän. de fick sitta brevid varandra med dock inte som bordspar. sen skulle hon ha specialmeny. då börja mitt huvud ryka. men kocken sa bara snällt. be henne ringa mig så fixar jag precis vadhon vill ha. jag vill ha nöjda gäster.

• MulleNuh

blää.... Väldigt snällt dock att göra detta för henne! Men jag förstår att ditt huvud började ryka!

Hedebris skrev 2008-09-14 20:10:20 följande:
    bestmans flickvän sa att hon bara kommer om hon fick sitta brevid sin pojkvän. de fick sitta brevid varandra med dock inte som bordspar. sen skulle hon ha specialmeny. då börja mitt huvud ryka. men kocken sa bara snällt. be henne ringa mig så fixar jag precis vadhon vill ha. jag vill ha nöjda gäster.
  • Hedebris

haha.. jag orkade inte bry mig när vi hade kommit så långt. det var bara 35% som svarade innan osa. resten fick vi ringa och jaga

• Megi

är det inte an tradition att man inte får sitt jämte sin partner? bara om man är fölovad så ska man sitta bredvid annars inte.. jag hade absolut inte ändrat ngt..

• MulleNuh

Men så jäkla respektlöst!!!! Hur har folk mage?!

Hedebris skrev 2008-09-14 20:15:10 följande:
    haha.. jag orkade inte bry mig när vi hade kommit så långt. det var bara 35% som svarade innan osa. resten fick vi ringa och jaga
  • MulleNuh

Jo jag tror man alltid sitter vid nån annan, men att ens partner sitter GANSKA nära iaf..

Megi skrev 2008-09-14 20:17:56 följande:
    är det inte an tradition att man inte får sitt jämte sin partner? bara om man är fölovad så ska man sitta bredvid annars inte.. jag hade absolut inte ändrat ngt..
  • pluttefisa

Ja, men det gar ju liksom inte att ända nu även om vi ocksa vill ha nöjda gäster. ändrar vi en placering sa maste vi ändra allihopa eftersom de är gjorda efter en lek under middagen där vi har 'hemliga uppdrag' för olika personer beroende pa var de sitter!
    Jag fattar inte hur man kan ställa krav pa andras bröllop???

Samma grej för han som ska läsa dikten. 5 dagar innan skriver man inte 'nej jag vill inte', det gör man 3 veckor innan. aarrrrhg!

Svar på tråden Trött på folk som vill bestämma sin egen bordsplacering!