• Vitt guld

    Umeåbrudar 2008!!

    Jag är här också.

  • Vitt guld
    butterfly0725 skrev 2008-09-18 16:20:41 följande:
    nu har jag lagt upp några bilder från vår dag i galleriet!
    Åh, så vackra bilder, fina cup cakes, fina blommor... allt. Vem fotade? Och grattis!
  • Vitt guld

    Åh, låter kul med möhippa. Nåt sånt får inte jag om vi nu ska hålla det hemligt. Tvivlar på att jag skulle få nåt sånt ändå faktiskt.

  • Vitt guld

    Havsro skrev 2008-09-21 12:15:10 följande:


    Nomea: Åh så kul!! Gissar att du var lite seg i går då ;)Vitt guld: Man kan alltid ha en fruhippa! :) Det hade vi för en tjej som överraskningsgifte sig!
    Ja jo. Men jag tror inte att mina vänner kommer att fixa nåt sånt, om jag känner dem rätt. Tyvärr, för det hade varit kul. Nu ska jag iofs inte ta ut nåt i förskott.
  • Vitt guld

    Havsro skrev 2008-09-25 22:19:42 följande:


    Okej...jag behöver hjälp.. Kan nån visa mig en bild på en klänning i taft.. känner mig helt lost :P
    Oh, taft är fint. Min balklänning var sydd i taft som skimrade i liksom brunt/rosa/lila. Har tyvärr ingen bild, dock.
  • Vitt guld

    Havsro skrev 2008-09-26 12:24:02 följande:


    Okej, men är det alltså ett typ av skimrande tyg? Stelt? Fått ett prisförslag från Lillsessan på en klänning o då skrev hon att klänningen skulle i så fall göras i taftVitt guld skrev 2008-09-25 22:28:58 följande:
    Ja, de taft-tyger jag sett har i alla fall alla varit skiftande i färgen, och det är rätt stelt.

    Nu hittade jag igen min balbild. Lägger in den i mitt galleri. www.brollopstorget.se/hem/vitt_guld/galleri.php
  • Vitt guld
    Havsro skrev 2008-09-26 17:17:32 följande:
    Å så fin! D: Tack snälla! tror du att det blir en okej brudklänning? jag vill ju egentligen att den ska kännas lätt och ledig...
    Ptja, ja jag själv kan iaf gott tänka mig taft till min klänning! Jag har inte bestämt tyg än. Gillar egentligen stretchiga tyger, men syrran (sömerska) som ska sy min klänning säger att det är lättare att sy i ett stumt tyg, ex taft. Tyckte att min balklänning var skön att ha på sig.
  • Vitt guld

    Havsro skrev 2008-10-09 21:50:55 följande:


    Nån som vet hur man kan få tag på billigt tyg till brudklänning? Jag har kanske en vän som skulle kunna tänka sig sy..om den inte blir för invecklad.. ;)Men det beror ju på vad tyg kan tänkas kosta...
    Jag pratade med en kvinna som har varit i Kina. Hon sa att det går att beställa fint sidentyg till väldigt bra pris därifrån. Fast riktigt hur vet jag inte. Det kanske går att googla fram nån sida?

    Min syster är sömerska och hon ska sy min klänning, men vi köper tyg från Tygbiten öst på stan. Den blir lila, lite skimrande och stretchig.
  • Vitt guld

    Havsro skrev 2008-10-11 11:45:55 följande:


    Tack för tipset! Blir tyget väldigt dyrt för dig?Vitt guld skrev 2008-10-10 08:29:19 följande:
    Jag vet inte hur mycket tyg som kommer att gå åt än. Klänningen har inga ärmar och går bara just under knäet, men den har motveck fram och mycket vidd i kjolen, så det går nog en hel del ändå.
  • Vitt guld

    Havsro skrev 2008-10-13 10:52:16 följande:


    Ja man måste väl kanske börja där...eller för mig så gäller det kanske att veta exakt hur jag vill den ska se ut.. ;)Vitt guld skrev 2008-10-13 09:35:42 följande:
    Ja, man får nog antingen utgå ifrån ett tyg eller en klänningsmodell. Uh, nu är det bara en månad kvar och vi har inte börjat sy toillen än.
  • Vitt guld

    Nomea skrev 2008-10-21 08:43:39 följande:


    Va tyst det va här..!
    Pip.
  • Vitt guld

    Skämt åsido. Velar och velar ang RINGARNA! Jättesvårt att bestämma mig.

  • Vitt guld

    Havsro skrev 2008-10-21 20:58:15 följande:


    Jag vågar inte ens kolla på ringar eftersom jag hittat en som känns bra - och som är billig... Är rädd man ska snubbla över nån superdyr ring som bara skriker mitt namn... då blir det jobbigt.. :)Vit guld: Vilka väljer du mellan?
    Vi har typ bara kollat på Schalins ringar. Just nu är jag sugen på Passion www.nordstansguld.se/product_details.asp&cat2=16&id=597&sida=Schalins%20Passion%20|%20Passion%20237-2,5%202,14 plus Klassisk www.nordstansguld.se/product_details.asp&cat2=14&id=83&sida=Schalins%20Klassisk%20|%20Klassisk%20237-2,5 Båda i vitt guld såklart. Egentligen vill jag ha en smalare diamantring och kombinera med en bredare slät. Såg en sån kombo en gång. Har dock inte hittat på nätet.
  • Vitt guld

    Jag har inte hittat nån som säljer Schalins ringar billigare än Nordstans och Hellkes, och inte hittat liknande ringar billigare heller. Skulle gärna vilja minska ringkostnaderna med ett par tusenlappar...! Vi har egentligen inte råd, men att gifta sig utan ringar, eller med såna man inte gillar, känns inte heller roligt.

  • Vitt guld
    Nomea skrev 2008-10-23 07:40:42 följande:
    Nej, vissa ringar kan vara svåra att hitta till ett bra pris tyvärr...Men man måste få det man vill, och ska inte nöja sig med mindre! Eller, ja... man kanske inte ska spendera HUUR mycket som helst men..!
    Ja... jo... man ska nog inte snåla om det gäller ett par tusen egentligen! De ska ju sitta på fingret livet ut!
  • Vitt guld
    FruKjörling skrev 2008-11-03 19:54:43 följande:
    Vitt guld skrev 2008-10-21 21:59:35 följande:Vi har dom lite tjockare ringarna finns nog bilder i mitt galleri och har en lite smalare med diamanter och rubiner :)
    Fina ringar! Och ni var jättefina i övrigt också!

    I veckan borde våra ringar komma... längtar efter att få prova!
Svar på tråden Umeåbrudar 2008!!