• juni 03
    Äldre 22 May 09:18
    46723 visningar
    17 svar
    17
    46723

    Frågor till frågesport

    Hej jag och min blivande sitter nu och spånar lite om vi ska ordna lite frågesport om oss till dom andra. Är det någon som har lite tips om bra fågor el något annat kul?!

  • Svar på tråden Frågor till frågesport
  • Susann­e Gräslu­nd
    Äldre 22 May 10:41
    #0

    Vi har gjort en liten frågesport om oss med 1-X-2-frågor. Bland annat handlar frågorna om hur vi träffades, vad som var det första vi sa till varandra, vilka färger på spelpjäser vi väljer i sällskapsspel, vad vi helst skulle välja för vin och mat, hur vi gillar att semestra osv. Vi föröskte välja saker som var lite personliga och inte bara det vanliga.

    lycka till,
    Susanne

  • juni 03
    Äldre 22 May 10:53
    #0

    Tack för tipset, men det är svårt när det är så många olika gäster. Det är ju även gäster som vi inte brukar umgås med så ofta.

  • Charlo­ttsky
    Äldre 22 May 10:57
    #0

    Vi hade stryktips med frågor om oss, hur vi träffats, vad vi tyckte om för musik, hur vi brukade resa på våra semstrar e t c

    Vi hade ingen rättning eller prisutdelning (svaren stod längre bak i programmet), utan det var mest tänkt som tidsfördriv och en anledning till samtal mellan gästerna.

  • MIM
    Äldre 22 May 10:58
    #0

    Det spelar inte så stor roll att man inte känner brudparet. Jag vann själv första pris i en tipstävling där jag inte kände brudparet så bra. Jag och min blivande hade inte varit tillsammans så länge och det var hans kompisar sen gymnasiet. Första priset var en middag hos brudparet. Vi var där och åt middag kanske 1,5 år senare och då kände vi ju varandra mycket bättre.
    Frågorna var på såna kluriga småsaker att det inte är säkert att det är bästa kompisarna som har bästa kollen. Om man sen redovisar svaren på något kul sätt så blir det ju en grej i sig.

    MIM

  • Paulin­a
    Äldre 22 May 11:19
    #0

    Det roligaste är att alla kan vara med och gissa och inte bara de som verkligen känner brudparet väl. Därför tycker jag att frågor som färgen på spelpjäser är bra!

    En gång var jag på en fest där frågorna var riktigt svåra och endast den närmaste familjen och vännerna kunde svara rätt. Typ, vad fick han för betyg i franska i högstadiet? Jag kände mig rätt så besviken på att inte veta något om festprissen och fick en känsla att jag inte borde ens vara på festen...

    Gärna ett par riktigt lätta frågor (semesterresor kan vara bra, om ni har något specifikt som ni brukar göra) och ett antal sådana där i princip alla måste gissa! Ställ hemskt gärna också några kärleks-bröllops-relations-frågor. "var folovade sig brudparet?" "vem friade?" "vad har bruden varit mest nervös över före bröllopet?"

    Lycka till!

  • Charlo­ttsky
    Äldre 22 May 11:29
    #0

    Vi tog inte med något som var för "internt" eftersom vi inte räknade med att alla skulle känna oss så väl. Vi hade frågor som, hur träffades vi, var sågs vi första gången, när förlovade vi oss, vilken sorts musik har vi som gemensamt intresse, vilken TV-serie brukar vi följa.

    Ganska allmänna frågor som desutom hade lite ledtrådar i programmet (TV-serien är Star Trek och vi hade bilder på lite Star Trek figurer i programmet).

  • Anonym
    Äldre 22 May 12:57
    #0

    Har ngn fler förslag på frågor?

  • Milla 7/6
    Äldre 22 May 13:03
    #0

    Vi har en tävling där de ska gissa vem som gjort/är vad?
    Se nedan

    Frågetävling
    Gissa vem det är?Camilla eller Anders ?
    Tävlingen avgörs vid kaffet?.

    1. Y kladdade med allt så mamma gick till läkaren & fick ordinationen ?sätt ungen i badkaret med 1kg köttfärs sen får Y sitta där tills denne har kladdat färdigt??o det funkade !

    2. Y älskade att mima till Demis Roussos med hopprep som mick iförd vinröd velouroverall.

    3. Y färgade håret svart med en ljusblå slinga..som ävergick i skogsmullegrönt.

    4. Y hade samma frisyr som Samantha Fox i sjuan.

    5. Y har medverkat i ett synth-band.

    6. Y har medverkat i ett dödsmetall-band.

    7. Y sover gärna i rabatten.

    8. Y hade sin första fylla vid 12 års ålder. Sen tog det ett par år innan alkohol förtärdes igen.

    9. Y kan räkna till 10 på Korianska

    10. Y kan nästan alla repliker ur ?Göta Kanal? utantill.

  • Anonym
    Äldre 22 May 14:04
    #0

    flyttar upp!

  • Madde
    Äldre 23 May 12:53
    #0

    flyttar upp

  • Milli
    Äldre 26 May 18:43
    #0

    Hej

    Sitter och försöker tota ihop frågor som alla eller ingen kan svara på om oss. Behöver hjälp med att komma på fler frågor så snälla skriv fler tips!

  • Paulin­a
    Äldre 27 May 08:37
    #0

    Här kommer åtminstone några ideer:

    Udda frågor:
    Bruden/brudgummen gillar
    1. popcorn med socker
    X. rå fisk (kan tolkas som sushi)
    2. att börja morgonen med en sång

    Något svårare, alla måste gissa-fråga:
    Vad var den huvudsakliga anledningen till att brudparet flyttade till en större lägenhet(ex från etta till trea)?
    1. Att få var sitt rum och slippa se varandra hela tiden
    X. För att brudens/brudgummens böcker/cd-skivor/surfbrädor inte längre rymdes i den lilla ettan
    2. något annat

  • Milli
    Äldre 27 May 09:27
    #0

    Tack för tipsen, någon som har fler tips?

  • Charli­e
    Äldre 28 May 14:34
    #0

    Flyttar upp, är också intresserat

  • Ellä
    Äldre 28 May 15:29
    #0

    Risk för att detta inlägg kan bli långt... Jag sparar ALLT, åtminstone en hel del bröllopshäften, så jag ger lite smakprov från dem.

    De förlovade sig 1, Grekland 2, Östkusten, 3, Stockholm.
    Hans mjukiskyckling heter 1, Pipis 2, Hennes namn 3, Siv.
    Hon är svag för 1, Missekissen 2, Husvagnssemestrar 3, Kärleksord på franska
    Var jobbar hon svart? 1, Biblioteket 2, Hotellet, 3, Hos en liten tant.
    Vad tappade brudparet på nyårsafton? 1, Förståndet 2, Avgasröret 3, Sina ringar.
    Vem är Oskar? 1, Brudens sovnalle 2, Tjock, lömsk katt 3, Brudens ex
    Hur många månader var brudparet tillsammans innan de gifte sig?
    Vem friade och hur? 1, Båda, ofta och i bilen 2, Han inbromsande på sin cykel 3, Hon i telefonen förståss.
    Vad grälar de oftast om? 1, Passa tider 2, Hon har tusen järn i elden 3, Hans noggranhet

    Vissa har gjort korsord, andra har haft bara sifferfrågor.
    Hennes första ord?
    Vad äter de helst?
    Vilket djur är hon mest rädd för?
    Hans första bil?
    Var träffades de?
    Hans sexigaste kroppsdel enligt henne?

    etc....

  • Charli­e
    Äldre 29 May 13:10
    #0

    Nu har jag skrivit våra
    Känner du väl brudparet?

    1. Vem kom alltid smutsig från dagis?
    2. Vem gav pappas jobbarkompis en spruta så att denne hälsade aldrig mer på?
    3. Vem trodde att han/hon är pojken på solstickan?
    4. Vems pappa rakade skägget så att personen ifråga ej kände igen honom och tills skägget växte igen kallades pappa för ?farbror??
    5. Vem satte pappas rakhyvel i munnen så att man fick åka till akuten?
    6. Vem ramlade från en brygga och höll på att drunkna vid 5 års ålder?
    7. Vem klippte sina virvlar kort i grundskolan (de växte ännu mer tokigt efteråt)?
    8. Vem slogs mest i grundskolan?
    9. Vem hängde jämt på mattställningen men vem bröt armen när han/hon ramlade från ett trä?
    10. Vem frågade den andra om telefonnummer på Karlsson & Co?
    11. Vem var mest skrämd inför det första träffen?
    12. Vem har lättast att sova (det tar ungefär tre sekundär för personen i fråga att somna)?
    13. Var förlovade sig brudparet?
    14. Vem fångade största gäddan?
    15. Vem skulle ge allt för choklad?
    16. Vem är mest morgontrött?
    17. Vem hatar bananer och inte ens kan kyssa sin partner när denne nyss har ätit en banan.?
    18. Vad är bruden tokig i?
    19. Vem är höjdrädd?

    Svar finns i programmet.

  • Milli
    Äldre 30 May 11:36
    #0

    flyttar upp, fler tips är välkomna

Svar på tråden Frågor till frågesport