• 27juni­2009
    Äldre 30 Jun 20:39
    9850 visningar
    17 svar
    17
    9850

    Resa m rullstol januari -09... förslag?

    Vill bara tipsa om att hjälpmedel som handtag vid toa kan nog vara si o så där med på flera ställen, men visst måste ni ha kontakt med en arbetsterapeaut, kontakta denna o be om att få med er portabla hjälpmedel, finns tex lyft, ramp etc etc som man kan få låna med sig
    Jag skulle ju skrivit att mallis ska vara bra för rullstolsbiúrna, emn de e knakse inte så varmt där i januai??
    Fixar din M2B långa flygningaro allt vad de kan medföra ?/taobeök på planet etc etc?
    Kolla med DHR eller liknande organisationer om de har några tips eller hör med resebolagen först o kontakta sedan ev hotell själva så får ni veta lite mera förhoppningsvis. Klart ni sk apå bröllops resa, inte ska stolen hindra er kärleksresa

  • 27juni­2009
    Äldre 1 Jul 21:03
    #7

    TS: jag måste bara få kommentera mitt inlägg, de var inte alls meningen att förlöjliga er eller något på något vis. jag tolkade de nog som att P hade förvärvat sin skada senare i livet på din fråga. Ber om ursäkt om jag missuppfattade, därav mina tips om arb ter. Har ju tyvärr ingen aning om hur mycke P klarar med din hjälp/själv därför ville jag tipsa. Jga jobbar med handikappade ungdomar så jag har ju varit med på lite resr inom landet men även varit med o planerat o funderat på resor utomlands med ett par av ungdomarna.
    Men de beroro ju helt på hur mycke hjälpmedel etc som krävs för att P ska få en trevlig resa vart ni kan åka. för någon räcker det ju med en ramp för trappan medan andra behöver lyft, duschstol etc etc. Hopaps verkligen att ni hittar ett trevligt resemål där ni kan njuta av tankarna från bröllopet

Svar på tråden Resa m rullstol januari -09... förslag?