• Pumpki­n
    Äldre 24 Jun 18:31
    5562 visningar
    20 svar
    20
    5562

    Södertäljebrudar del 4!

    Vips så hade 3 månader gått utan att någon lagt märke till det - såhär kommer version 3 av Södertäljetråden Glad

    Let the show continue!

  • Svar på tråden Södertäljebrudar del 4!
  • Pumpki­n
    Äldre 24 Jun 18:36
    #1

    Någon av er som vet vart man skulle kunna lämna in klänningen för strykning? Vet inte om jag orkar ta med mig klänningen hela vägen till Odenplan bara för att lämna in den i butiken...

  • jeeksa­080823
    Äldre 24 Jun 18:36
    #2

    Nu har jag hittat hit Tack Pumpkin för infon.

    Snart är det ju dax för en del av oss södertäljebrudar, är ni nervösa?

  • jeeksa­080823
    Äldre 24 Jun 18:37
    #3

    Oj ingen aning. Kolla skräddaren uppe vid Luna vårdcentral, de syr bra iallafall...

  • Pumpki­n
    Äldre 24 Jun 18:39
    #4

    Mmm, tänkte också på det stället... Du menar kemtvätten/skräddaren där på hörnet? Har lämnat in grejer för kemtvätt där förut och då har de varit toppen i alla fall.

    Jag gifter mig NÄSTA vecka! Det är helt jäkla otroligt alltså, det är ju hur snart som helst! Börjar få fjärilar i magen men samtidigt lite ångest också för att det snart är "över" liksom. All planering, dagen osv alltså. Men sen återstår ju det härliga livet tillsammans förstås

    Hur ligger ni till?

  • jeeksa­080823
    Äldre 24 Jun 18:45
    #5

    Åh vad spännande!!!!

    Vi ligger rätt bra till, börjar även jag få fjärilar i magen, har drömt mycket underliga bröllopsdrömmar på sistone.

  • Pumpki­n
    Äldre 24 Jun 18:49
    #6

    Jag har också drömt massa knas på sistone, man tror ju nästan att man förlorat vettet

  • ingebe­rg
    Äldre 24 Jun 19:28
    #7

    jag är så hilmmal rädd att det ska floppa...hela dagen blir helt misslyckad...skit jobbigt att tänka så!!! bara 2 månader kvar nu..

  • niklas­bivand­efru
    Äldre 25 Jun 16:22
    #8

    Nervös lite panik!!! har not i halsen o är inte klar med bordsplacerigen, vigselprogrammet och festprogrammet än!!!! 10 dagar kvar!!!

  • Pumpki­n
    Äldre 25 Jun 16:25
    #9

    Lina: Har du funderat på om du ska lämna in klänning för strykning? Var i så fall?

    Börjar också känna av lite förkylning - ont i halsen/hes, täppt i näsan osv. Fy fasiken alltså! Men ta ett djupt andetag, du klarar det här!

  • niklas­bivand­efru
    Äldre 25 Jun 16:44
    #10

    jag behöver inte stryka min klänning :)
    Vi va o träffade prästen i går... hon verka lite vimmsig men helt ok!!
    Nu har ja kommit igång med placerigen av folk!! hoppas den blir klar i kväll!! tur att ja e ledig nästa vecka.

  • niklas­bivand­efru
    Äldre 26 Jun 08:17
    #11

    Fatta!!! vi blev klara med allt igår!! bordsplacerigen, vigselprogram och festprogram, pappa kom och hämtade dom i mosre så nu e dom på väg till trykerit!!
    Idag ska jag: ringa min frisör inför provuppsättnigen på lördag, boka tid med fotografen för genomgång, ringa husfrun på herrgården för 78 gången... hoppas tanten svarar idag!! och boka buss till alla våra gäster!! o jobba lite förståss! ikväll är det dansträning igen. pust!! provade klänigen i går o den passar fortfarande mamma måste bara sy fast axelbanden lite bättre.

  • Pumpki­n
    Äldre 26 Jun 08:27
    #12

    Härligt att ni blev klara Lina! Själv fick jag sitta och göra om bordsplaceringen och numreringen i gästpresentationen igår Men nu ska det väl vara klart i alla fall.

  • niklas­bivand­efru
    Äldre 26 Jun 09:05
    #13

    Härligt Pumpkin!!

  • Pumpki­n
    Äldre 26 Jun 09:12
    #14

    Ja, men jag höll fasiken på att bryta ihop när toastmoster sa att jag var tvungen att göra om det

  • niklas­bivand­efru
    Äldre 26 Jun 10:24
    #15

    nej du skojar!!!!! vi har försökt i 2 veckor att få tag på vår toastmaster... i går fick vi napp!!! ska träffa han på söndag!

  • Pumpki­n
    Äldre 26 Jun 10:25
    #16

    Nej, jag skojar inte. Som jag hade placerat borden och personer så skulle vissa fått sitta I öppna spisen

  • niklas­bivand­efru
    Äldre 26 Jun 11:01
    #17

    aha ja de kan bli lite för hett kanske... hihi

  • Pumpki­n
    Äldre 26 Jun 11:11
    #18

    Haha, något

  • jeeksa­080823
    Äldre 7 Jul 10:35
    #19

    Hej!
    Hur har det gått för er som gifte er i helgen?? Jättenyfiken!! Stort grattis till er!!
    Kram

  • Pumpki­n
    Äldre 7 Jul 11:42
    #20

    Heeelt underbart har det varit! Ligger nu i en underbar säng på fina Hotell Diplomat inne i Sthlm och bara njuter, har precis gått igenom alla kuvert med grattiskort och gåvor som vi fick. Vilken fantastisk familj och vilka underbara vänner vi har. Är helt rörd måste jag säga

    Skriver mer ikväll eller imorgon, men vill någon se bilder så finns det på Facebook för de som är medlemmar där - jag heter Angelica Nordqvist Bergström

Svar på tråden Södertäljebrudar del 4!