• Camsan
    Äldre 6 Jun 21:58
    31520 visningar
    271 svar
    271
    31520

    Umeåbrudar 2008!

    Ohhh, jag var först

  • Camsan
    Äldre 8 Jun 08:43
    #4

    18 maj, 18 maj (otipppat va?)
    31 Maj ina ina
    31 Maj Thildra
    7 Juni LittleBrite
    14 Juni PN78
    28 Juni Silvergalen
    28 Juni Tomtebobrud
    28 Juni Camsan
    5 Juli Munchkin
    12 Juli Bummel
    12 Juli filifjonkan2
    26 Juli FruKjörling
    8 Augusti Fru G 08
    8 Augusti Batwomen
    8 Augusti the_butterfly0725
    23 Augusti AnnaoMatte
    20 September Nomea
    21 Februari -09 umekicki79

    Tänkte lägga in listan men jag vet inte om detta är den senaste.. Om någon saknas så får ni fylla i den igen

  • Camsan
    Äldre 13 Jun 13:13
    #14

    Äntligen fick jag tillbaka mina pengar från Topdress.. Skickade klänningen för över 2 veckor sedan och säljaren hämtade inte ut paketet. Så nu kan jag släppa detta och gå vidare med resten..

    annaomatte: Så roligt du verkar ha haft på hippan..

  • Camsan
    Äldre 15 Jun 13:29
    #26

    Igår så fick jag och m2b en gemensam svensexa/möhippa av hans syskon. Vi padlade kanot i Sävarån och sedan for vi till en stuga och grillade. Sen grillade vi här hemma på kvällen och det var en alldelens underbar dag. Helt i min smak att få göra något fysiskt och roligt

  • Camsan
    Äldre 16 Jun 20:13
    #33

    Grattis PN78

    Själv har jag drabbats av bröllopsnoja, ser bara saker som kommer att gå å skogen. Som när vi skall knäböja (har inte vågat säga det till m2b än att vi skall göra det) så ser jag framför mig hur klänningen brister och där står jag med ryggen naken mot alla osv... Jag som har varit så cool hela tiden. Men vi har iaf träffat kantorn och bestämt ingångs och utgångmasch nu. Händel är våran man och i morgon är det dejt med prästen. Shit, nu är det inte ens 2 veckor kvar.

  • Camsan
    Äldre 17 Jun 09:29
    #37
    Filifjonkan2 skrev 2008-06-17 09:25:03 följande:
    jag är på jakt efter servetter.... lite tjockare, någon som har något tips vad har ni köpt...????
    Tydligen så har Procurator på västerslätt hur mycket som helst av den varan.
  • Camsan
    Äldre 17 Jun 13:22
    #41
    bummel skrev 2008-06-17 11:35:47 följande:
    Bra tips! Men är inte de bara för företag då?
    Tror även att man som privatperson kan handla där på kontantnota. Men kolla för jag är inte 100 säker.
  • Camsan
    Äldre 17 Jun 13:23
    #42
    tomtebobrud skrev 2008-06-17 12:24:45 följande:
    hmm . det här med kantor???Har försökt få tag på den kantor som enligt vår präst jobbar den 28 juni , men hon vill inte svara.Det är ju inte så länge kvar, men måste man verkligen träffa kantorn och bestämma in och utgångsmarsch?Vet inte riktigt vad jag ska hitta tiden till det.Om vi vet vilken ingångsmarsch vi vill ha och säger till kantorn att hon/han kan spela vilken utgångsmarsch som helst så borde väl det räcka??
    Vi träffade våran kantor igår och det gäller ju att de skall ha noter för att kunna spela marscherna.. Våran kunde mest bara spela de traditionella så det blev Händel för både utgång och ingång, dock två olika.
  • Camsan
    Äldre 17 Jun 20:31
    #47

    Har varit och träffat prästen nu och nu känns det skitbra. Våran präst är så himla fin, dessutom så bor hon granne med svärmor och hon känner m2b väldigt väl. Hon döpte även våran son och alla ungar som fötts i sambons släkt så hon känner alla väl. Gissar på att det kommer att bli ett väldigt personligt vigseltal i slutet.

    Fattar inte att jag var så stressad här i veckan, det mesta är fixat nu. Träffar värdparet och toasmadame på torsdag och skall finslipa vad alla skall göra den dagen/kvällen.

    Stardust 84: Har tyvärr inget tips när det gäller frisyr, har suttit med samma namn innan det blev kyrkan för våran del.

  • Camsan
    Äldre 19 Jun 13:04
    #54
    Filifjonkan2 skrev 2008-06-18 19:32:28 följande:
    var och handlade idag (servetter och löpare på procurator ) 1000 kr senare 150 servetter och två rullar löpare.....
    Roligt att du blev nöjd över varorna
  • Camsan
    Äldre 20 Jun 10:35
    #57

    Tjena tjejer!!! Hoppas att ni alla får en härlig midsommar trots regnet.

  • Camsan
    Äldre 23 Jun 20:10
    #67
    Filifjonkan2 skrev 2008-06-23 19:53:43 följande:
    vår grannes tonåring ska sitta barnvakt och jag funderar på att ge 500 kr vad tror ni om det??? det blir några timmar från 17 och fram till försten som kommer hem från festen (ett antal gäster som ska sova hos oss)
    [/citat]

    Vi har gett sonens kusin som är 14 år 50 kr i timmen när han suttit barnvakt.
    tomtebobrud skrev 2008-06-23 15:27:15 följande:
    [citat]
    någon som har nån bra ide om vad man kan ge toasmaster och värdpar+ barnvakt för present?Barnvakten är min lillasyster som är 15 + hennes kompis.
    Till barnvakterna så kan de ju få ett presentkort på smink eller kläder. Till värdpar och toastmaster sitter jag och klurar på själv. Men vi funderar på att bjuda ut dem på middag till hösten.
  • Camsan
    Äldre 24 Jun 17:46
    #69

    Ja, idag så har jag hämtat ringarna, beställt buketten, hämtat klänningen, provmake och gjort en provuppsättning. Dessutom hunnit vara en sväng på vårdcentralen med sonen vars fot svullnade upp igår så nu misstänker de en infektion i foten. Är det inte bättre till i morgon så blir det antibiotika i 10 dagar för honom. Så nu har jag en ungen i släptåg för att fixa det sista, det var ju lixom det jag hade tänkt att undvika.

  • Camsan
    Äldre 25 Jun 13:27
    #72
    batwomen skrev 2008-06-25 09:25:59 följande:
    Middag för värd och toast, det låter som en superb ide tror att jag snor den direkt.Hade tänkt att betala en enklare fest frisyr till min värdinna som kommer att vara med mig hela dagen. Hon har ett lite besväligt hår att få snygt. Men midda låter trevligare (även för oss).
    Det känns som en trevlig uppskattning för de jobb som de har lagt ned för oss. Sen så att äta gott och dricka gott är ju aldrig fel
  • Camsan
    Äldre 27 Jun 07:24
    #76

    Ja, då har vi landat på dagen före dagen med stort D

    Igår var jag och handlade med våran kock och det skall bli så roligt att få laga maten med honom i em/kväll. Det blir spännande att se vad han skall göra för smarrig buffe.. På förmiddagen blir det att handla en massa saker, tårtan levereras i dag, fixa växelpengar, duka i ordning båda lokalerna, jag har packat min väska inför morgondagen, värdinnan hämtar buketten och lunch åt mig i morgon.

    Någon som har sista minutentips???

  • Camsan
    Äldre 27 Jun 11:16
    #79
    Silvergalen skrev 2008-06-27 09:16:06 följande:
    Min blivande man ligger sjuk i feber... typiskt, hoppas han blir bættre tills imorgon...
    Så typiskt, men hoppas han kryar på sig.
  • Camsan
    Äldre 30 Jun 13:29
    #89

    Ja, då var med gift numera... Är fortfarande superknäckt efter väldigt lite sömn men mer information kommer senare.

  • Camsan
    Äldre 30 Jun 19:58
    #92

    Så fort jag får bilder skall jag lägga ut men vi har inga på vår egen kamera.

  • Camsan
    Äldre 9 Jul 22:02

    Nu finns det några kort i galleriet från vårt bröllop

  • Camsan
    Äldre 11 Jul 17:41
    Nomea skrev 2008-07-11 10:15:08 följande:
    Någon som vet var det finns ett bra och BILLIGT bageri som kan göra goda och BILLIGA tårtor? Jag har panik snart...!!
    Jag har en bekant som bakar tårtor hemma. Hon bakade till vårt bröllop. Inboxa mig om det är intressant så kan jag alltid vidareförmedla telenr till henne så får du prata med henne om hon är sugen.
Svar på tråden Umeåbrudar 2008!