• ditte1
    Äldre 22 Apr 17:57
    32760 visningar
    137 svar
    137
    32760

    Jämtlandsbrudar Del 2!

    Hej igen!
    Ni som beställt klänningar, Nienna? vilken adress mailar man till på 1koo?
    Jag får inte ens till inloggningen...
    Vad heter puffärm (till näbbklänning) och lila, lavendel, vad heter det på engelska?? Lavendel, lilac?
    MVH ditte

  • ditte1
    Äldre 22 Apr 20:57
    #5

    Tack!!

  • ditte1
    Äldre 27 Apr 14:34
    #13

    Va kul mässan var!
    Faktiskt bättre än jag trodde, vad tyckte ni andra??
    Mycket folk, eller rättare sagt tjejer blivande brudar?, var det där!
    Jag har skickat prisförfrågan till Millys, 1koo och Abigale om klänning till mig, min dotter, min mamma och tärnan! Fått svar från Millys än så länge! Kul och pirrigt!
    Ha det bra allihopa, hälsn från ditte

  • ditte1
    Äldre 8 May 13:58
    #24

    Ville bara tacka för tipset aprilstar, Interflora mittemot filmstaden var jätte trevliga och bra pris gav de oxå!!

    Om det är någon som söker brudkrona att hyra så har Swedenbergs (tror de heter det..) några kronor. Larssons guld hade haft, visste inte om de fanns kvar, men skulle undersöka det och återkomma.

    Vi har inte ens skickat ut inbjudningarna än!! så här planeras det för fullt. Köpt material till bordsdekorationer på ebay och Syster lyckig.
    Ska kolla på alternativ kyrka på söndag och en alt festlokal Temperance, i em. Är det någon som har erfarenhet av dem?
    Ha det bra! Hälsn från ditte

  • ditte1
    Äldre 20 May 11:11
    #44

    weddinggirl 08
    Kul!!
    Standard frågan -har du bilder??!!
    Jätte avudsjuk, min har inte ens börjat tillverkas än...

    Som sagt planeringen fortsätter.
    Verkö slott är bokat och Norderö kyrka.
    Kollat på kronan som hör till församlingen och bokat den.
    Ringt manlig sångare och han skulle kolla om han kunde komma, hoppas hoppas!!
    Skickat beställning på inbjudnings kort, hinner inte få till dem själv, men hade gärna velat. Det får bli vigsel och festprogram som jag får pyssla med!
    Mailar som en tok med kina om klänningar, det tar evigheter att få svar och nu på slutet har det blivit flera missuppfattningar om beställningen så det känns som att börja om. Väntar på faktura så att jag kan betala och de kan börja.,
    Brorsan kollar upp sina kontakter och ska försöka ordna nån fin bil som transporterar oss.
    Lycka till ni andra, om det är nån fler som ska va på Verkö slott kan vi väl utbyta tankar och ideer??!
    ditte

  • ditte1
    Äldre 23 May 14:22
    #46

    Nienna!
    Vad roligt med klänningen till din dotter!
    Gud så kul att den snart är på väg!
    Jätteavudsjuk :)
    Jag har betalt alla beställda klänningarna från Abigale idag äntligen!! Har tagit 3 veckor med mail och väntan på att vara överens om vad jag vill ha...
    Peppar peppar.
    MVH ditte

  • ditte1
    Äldre 24 May 11:27
    #52

    AnnaochHenrik -men gud vilken otur!!
    Hade inte du sålt din första klänning o det här var den andra...
    Blir det en tredje klänning nu?? Har du nån ide vad du vill ha och lycka till!!!
    Ditte

  • ditte1
    Äldre 24 May 12:27
    #54

    Hoppsan det blev en paus innan jag postade mitt inlägg...
    Såg nu att jag fått svar innan jag frågade!
    Jag hann se klänningen Anna -jättefin! Håller tummarna att allt löser sig!
    ditte

  • ditte1
    Äldre 13 Jun 13:49
    #73

    Törners, pga att Verkön samarbetar m dem -vet inte vad de kostar ( helt galet!!) men har provsmakat på mässan och det var mycket gott :)
    Skulle vilja ha en tjusig som de amerikanska men det verkar inte gå här... och tyvärr har jag inte tid och ork att baka den själv, vilket jag egentligen tror är helt möjligt.
    Lycka till!

  • ditte1
    Äldre 16 Jun 12:01
    #80

    Anna ! Jag menade inte att du skulle göra den själv... det var ju jag själv som önskade att jag orkat och haft tid!!

    Nu har vi äntligen skickat våra inbjudningskort...! Jättesent jag vet, men nu är det gjort.
    Väntar och väntar på min klänning ha ha :) har inte fått svar på mina mail på över 1,5 vecka så det känns som om jag snart ska gå upp i limningen, eller vad man säger...
    Och vår tilltänkte toastmaster ska vara utomlands en lång period så det gick inte heller...
    Ha det bra allihopa!
    Hälsn från ditte

  • ditte1
    Äldre 17 Jun 15:42
    #83

    Tages på Frösön har ju jättegoda violtårtor också!! Glömde dem! De är nog inte så dyra heller... och man kan beställa i annan färg än lila :) till dotterns dop tog vi vit.

  • ditte1
    Äldre 21 Jun 11:19
    #85

    Inbjudningarna ute, få har osat första veckan... trodde vi skulle bli nedringda... men de måste kanske fundera.
    Klänningarna ska vara färdiga om en vecka. Beställt extra bling till buketten. Ska sätta lila stenar i mina lila rosor. Beställt lite fina band till buketten och ett brett ljustgrönt som jag ska ha runt midjan på klänningen efter vigsel på middagen för att vara lite mindre traditionella och lite mera inne enl eng tidningar... haha! Får väl se hur det blir. Lite tjorvigt med vår transport, de tyckte att vårt bröllop var så sent, på året, men jag tror faktiskt inte att det snöar den 27:e september eller??
    Skulle vilja hitta på nåt till middagen men vet inte vad. Eldslukare och jycklare kanske!? Nån som har nåt tips?
    Vi vill lämna middagen ( fest har vi inte skrivit..) tidigt men vet inte riktigt hur vi ska lyckas med det. Hade hoppats att hela närmaste familjen ville bo över med oss på slottet men tyvärr verkar den inte vilja det...
    Just nu så känns allt lite motigt och tråkigt och varför ska jag/vi lägga en massa pengar på det här egentligen...
    Hoppas få tillbaka inspiration och lite glädje snart.
    Ska ju gifta mig med min underbare fästman ju!!!
    HA det / ditte

  • ditte1
    Äldre 28 Jun 15:33
    #95

    Nienna: platsen för er vigsel ser jättefin ut!
    Ljusen blev jättevackra!! Den iden kanske jag snor... :) Hur funkar det att skriva ut på silkespapper?

    brud 080816: jag har kollat med blomaffären mittemot filmstaden i Ösd och de verkar bra och har väldigt bra pris, iallafall på min ganska enkla bukett. Har köpt lila stenar och band själv till buketten, efter råd från dem -då blir det precis som jag vill. De på Kärnan är jätteduktiga, men för dyra för mig. Samma med Linnean.
    ditte

  • ditte1
    Äldre 29 Jun 21:32
    #97

    Aha! Fiffigt!

  • ditte1
    Äldre 5 Jul 08:58

    Anna: Men va typiskt!
    Jag har också bokat dem efter din rekommendation, men jag tyckte att de var så nonchiga och hörde aldrig av sig, jag fick inte nån av killarna, de kunde inte svara på frågor osv, så jag har dubbelbokat en annan frisör också för att kunna ha en i reserv... o nu känns det som den andra är bättre! Jag har bokat Kattis för hår och sen ska en annan tjej sminka mig. De finns på Hårcompaniet på Mårtenstorg. Det var en tidigare brud på Jämtlandstråden som rekommenderade dem. Make up store har jag också kontaktat, vet inte hur duktiga de är. De brukar dock samarbeta med studio 9...
    Jag håller tummarna för att allt löser sig!! Lycka till med jakten!
    Kram från ditte

  • ditte1
    Äldre 5 Jul 14:49

    Anna: det är ju lite dåligt att de inte erbjuder sig att hjälpa dig ändå! Antingen parallellt med andra bruden eller att de kan kolla med nån kollega. Det känns som de inte är så rädda om sina kunder o sitt rykte... jag känner mig mycket osäker på dem o kommer nog att avboka min tid nu. Håll oss underrättade om hur det går för dig!!
    ditte

  • ditte1
    Äldre 8 Jul 14:22

    Va bra!! Skönt att det löser sig.

  • ditte1
    Äldre 8 Jul 14:32

    Jo jag glömde! Kolla med hårkompaniet om smink också!! Jag uttryckte mig lite luddigt -tjejen som ska sminka mig jobbar där men jag vet inte vad hon heter. lycka till i jakten/ditte

  • ditte1
    Äldre 11 Jul 21:22

    Nienna: oh vaov är det så nära!! Man är ju helt insnöad på sitt eget nu... :) Jättemycket lycka till på den stora dagen och hoppas att du inte stressar ihjäl dig kommande vecka. Njut av stunden! ( ett råd jag skulle behöva tänka på själv också ha ha!) Ha det jättebra. Vi är så nyfikna så bilder vill vi se så fort som möjligt!! Många hälsningar från ditte

  • ditte1
    Äldre 18 Jul 08:27

    Nienna -lycka till i morron! Ha en helt underbar dag! Grattis i förskott! Håller tummarna för att vädret blir bättre!
    Hjärtliga lyckönskningar från ditte

Svar på tråden Jämtlandsbrudar Del 2!