• Smillan,brud05

P-piller; Diane

Nagon här som har testat p-pillret Diane?
    Min gynekolog har rekommenderat mig att pröva dem för att fa bort min acne(har finnar som en tonaring)...
    ..men jag är orolig att ga upp i vikt.

Vilka erfarenheter har ni?
    Hjälper de VERKLIGEN mot acne?

Smilla

• Svar på tråden P-piller; Diane
  • Anonym

Har alltid haft problem med akne, även om jag inte har haft så svåra problem att jag uppsökt läkare. Däremot har jag upptäckt att min akne har påverkats nästan uteslutande av hormoner; när jag väntade min son fick jag jätteproblem med akne på i stort sett från midjan och uppåt, men när jag väntade min dotter fick jag inte såna problem. Vissa p-piller ger mig massor av akne (de med betoning på gestagen) däremot när det är mer östrogen så blir min hy jättefin. Helt otroligt nästan, men man slipper ju tro att det är maten eller rengöringen det är fel på

Läste om Diane på fass.se och de verkar ju vettiga. Tycker absolut att du ska prova!!! Många kramar och lycka till,
    Pyttan

• Terese 21/9

Hejsan Smilla

Jag åt Diane för några år sedan av samma anledning som du, men för mig funkade de inget bra. Acnen kanske blev lite bättre men jag förvandlades till ett hormonmonster av värsta sorten! Jag blev så hemsk att jag blev rädd för mig själv. Min man hotade att lämna mig (inte riktigt kanske, men vi hade hemska bråk under denna tiden). Jag tycker att du ska prova, det är ju inte alls säkert att du reagerar som jag och funkar de inte så är det bara att sluta.
    Lycka till!
    Terese

• tigern

Min syster fungerar det bra på, själv har jag inte sett något större resultat fast det har bara gått 4 månader och doktorn sa att jag skulle förvänta mig resultat om ca 5 månader så det är en kvar :) .

Och jag håller med tidigare inlägg. Testa och se!

Svar på tråden P-piller; Diane