• swordf­ish
    Äldre 25 Feb 21:13
    12047 visningar
    22 svar
    22
    12047

    Tandblekning på billigt vis?

    Jag vet att det diskuterats tidigare, men jag vill höra igen... Hos tandläkare kostar det 3000 kr. Hos typ Dentawork kostar
    det 500 kr. Det är ju en rätt stor skillnad... Men så gäller det mina tänder, och då blir jag mer försiktig. Men är det någon som vet mer kring detta!? är det på något vis farligare att göra det hemma??

  • Svar på tråden Tandblekning på billigt vis?
  • swordf­ish
    Äldre 25 Feb 22:05
    #6

    Dentaway´s hemsida gick inte gå in på.
    Ingen som provat DentaWorks?? ja, det står ju att det
    ska vara samma medel som tandläkarna använder. Och dem har
    ju vett att ta betalt, så det förvånar mig inte.
    Jag har en bit av framtanden som är av plast. Enligt dentawork står det att man kan bleka till den färgen den är ursprungligen... därför blir jag lite osäker på om detta ändå passar mig... Ok att den blivit missfärgad, men om den biten ändå bara bleks en viss del, så kommer det ju se konstigt ut om det andra bleks mer...?!

  • swordf­ish
    Äldre 26 Feb 16:36
    #12
    zukigirl skrev 2008-02-26 01:16:16 följande:
    Om du har en del av tanden som är av plast så kommer den INTE att ändra färg! Jag köpte blekning som jag skulle göra hemma men kom på att jag precis som du har en framtand som är lagad med plast. Så jag frågade tandläkaren hur det funkar om man bleker tänderna och har en sådan lagning. Hon sa att det enda att göra är att bleka tänderna och sedan byta ut lagningen i så fall. Det blev aldrig någon blekning för mig. Men jag blev gift i alla fall...  
    Vad lessen jag blir!!! jag vill ju ha ett bländande vitt leende... Då får inte min blivande heller bleka sina!! nån rättvisa måste det ju vara...
Svar på tråden Tandblekning på billigt vis?