• JagÄls­karJoc­ke
    Äldre 8 Feb 22:59
    15283 visningar
    8 svar
    8
    15283

    Kan någon rekommendera en bra privattandläkare i centrala Göteborg???

    Letar efter en bra tandläkare i Göteborgstrakten. Någon som är bra med patienter som tycker det är ganska obehagligt med allt vad tandläkare heter.
    Var hos Folktamdvården häromveckan, men blev ännu en gång påmind om hur lite jag gillar att gå till dem... Tyvärr!
    Så tips tack!

  • Svar på tråden Kan någon rekommendera en bra privattandläkare i centrala Göteborg???
  • JagÄls­karJoc­ke
    Äldre 9 Feb 16:51
    #3

    Sen kanske ska tilläggas att jag även tycker att Folktandvården är brutalt dyra!
    Sist när jag valde mellan Folktandvården och privat, så skiljde det ca 1000 kr på just den behandlingen som var aktuell för mig då.
    Nu är det tal om en rotfyllning, som skulle gå på ca 3400 kr. Att dra tanden skulle kosta ca 1000 kr. Eftersom det är en tand längst in i käken så tänkte jag först dra den, enbart pga kostnaden. Men nu vet jag inte... Hittar jag billigare alternativ så vill jag ju hellre ha den kvar

  • JagÄls­karJoc­ke
    Äldre 11 Feb 21:08
    #7

    Jag fattar inte varför Folktandvården är så dålig?? Den tandläkaren jag var hos nu sist var en riktig j*vla räpa rent ut sagt. Trots att jag sa att jag tyckte det var obehagligt, och att det är huvudorsaken till att jag nästan aldrig går till tandläkaren. Då började hon tjata och gnata och ifrågasätta, istället för att försöka vara lite stöttande. Så dåligt!!

    Ska ta tag i detta nu i veckan. Tack för alla tips, fler emottages gärna!

Svar på tråden Kan någon rekommendera en bra privattandläkare i centrala Göteborg???