• Silverblå

Tips på frisör i Lidköping

Vi gifter oss i Lidköping i sommar. Har inte bott i stan på många år och har inte någon koll alls på frisörer.
    Behöver tips på bra frisör för håruppsättningen och sminkningen.

• Svar på tråden Tips på frisör i Lidköping
  • No1Hitman

Jag behöver samma tips, låter som vi sitter i samma båt.

Silverblå skrev 2008-02-01 17:07:26 följande:
    Vi gifter oss i Lidköping i sommar. Har inte bott i stan på många år och har inte någon koll alls på frisörer. Behöver tips på bra frisör för håruppsättningen och sminkningen.
  • Mrs Robin Hood

Kul med någon som också gifter sig i dessa trakter. Jag har tidigare gått på Preben och har varit väldigt nöjd. Nu är i o f sig hon mammaledig men tror att det säkert finns andra där som är lika duktiga.

• Mrs Robin Hood

Vart och när gifter ni er?

• Silverblå

Tack för tipset!

Är än så länge hemlig med plats och tidpunkt, även här på BT, för att undvika risken att bli avslöjad genom de inlägg man gör...

• Mrs Robin Hood

Okej det förstår jag! Vi får vänta på det!

• blivandefrularsed

Louise på frisörhuset ska göra min och min tärnas håruppsättning. Hon sminkar också. Känner till en som har varit hos henne för bruduppsättning och var jättenöjd!

Annars tror jag att headlites och kopparsalongen gör ganska mycket bruduppsättningar, så dom borde ju ha erfarenhet iaf..

• Silverblå

Tack för alla fina tips!!!

Har ni förresten tips på bra och prisvärda fotografer också???

• blivandefrularsed

Vi har bokat Carla i Skara, hon verkar jättebra och hade ett bra pris. Kollade även Anund här i lidköping men hon var bokad på vår dag..

• No1Hitman

PreliminärBokade Anund 19/7-08. De hade 27st bröllopsjobb inbokade Mars och framåt.

blivandefrularsed skrev 2008-02-01 18:02:46 följande:
    Vi har bokat Carla i Skara, hon verkar jättebra och hade ett bra pris. Kollade även Anund här i lidköping men hon var bokad på vår dag..
  • No1Hitman

Jag har ringt lite, jag fick lite olika priser och utbud.

Frisörhuset: 1500Kr Uppsättning+Smink 2-3h

Vivåga: 1700Kr Uppsättning 2-3h

Preben: 600Kr/h Uppsättning+Smink 2-3h

• Mrs Robin Hood

Någon som ska göra en secretbox och har tips på fotograf omkring Lidköping?

• tolonta

Jag har bokat Head-lites för uppsättning+smink. Jag har varit hos så många frisörer som INTE gjort som jag velat, det gör de på head-lites. Så där får det bli. Kanske inte billigast i stan, men jag känner mig trygg i alla fall... Tror de sa 2400 kr som pris till mig. Men vi pratade också om att någon skulle fixa till en enklare frisyr till min tärna, men jag glömde fråga om den kostnaden var medräknad i priset jag fick eller inte...

• blivandefrularsed

Troligtvis var det inte med för tärnan. När jag var på headlites och frågade skulle det kosta ca 2500 för håruppsättning och smink och sen runt 700-800 för tärnans frisyr.

• Götet

Jag gifter mig också i Lidköping i sommar och letar för fullt efter frisör. Svårt när man själv inte bor i stan, men jag tackar för alla tips ovan och ska själv börja ringa runt imorgon.

Lägg gärna in mer tips om ni har =).

Svar på tråden Tips på frisör i Lidköping