• Missie­A
    Äldre 8 Apr 15:32
    146391 visningar
    421 svar
    421
    146391

    några brudar från Balkan eller som ska ha sitt bröllop där?? DEL 2!!

    Vesna, låter jättefint. Jag tror inte att det blir förmycket, utan mer fint. ska du slänga buketten? glömm inte att ha någon fin vas på honnörsbordet i så fall Det är jättefint med fyrkantiga och runda bord, men det tar sån plats tyvärr annars hade vi med haft det.

    Jag vill inte ha någon väska som jag ska behöva hålla reda på, utan ska kolla med min tärna hur jag kan göra. Jag ska bara ha en väska med mina saker i som jag antigen lämnar i bilen eller låser in i ett rum någonstanns, får se hur vi löser det. Vill inte tänka på det med

    Men annars kan du ju ha en fin kuvertväska i samma färg som klänningen??

  • Missie­A
    Äldre 9 Apr 22:58

    Grattis igen Aidaaa

    sanidica: välkommen till vår tråd. Jag vet att melis har skrivt inbjudan på bosniska så fråga henne.

    Berätta mer om dig själv Var bor du, ålder, var i bosnien gifter ni er??

  • Missie­A
    Äldre 10 Apr 13:31

    Hehe Vesna nu börjar nedräkningen

  • Missie­A
    Äldre 10 Apr 21:30

    sanidica: jag det är en fördel att slippa åka från mostar till gradiska hehe hur långt har ni kommit med planeringen? Blir det stor fest? Vad ska du ha för klänning? hehe, som du märker är jag nyfiken av mig men tyckker det är väldigt cool att du + några till tjejer här vågar ha bröllopet där nere, för jag är inte så modig hehe.

  • Missie­A
    Äldre 10 Apr 21:31

    Vesna: men 100 dagar är jättemycket hehe tänk är det blir 10 dagar kvar vad kul jag kommer nog inte kunna sova hela månaden innan bröllopet.

  • Missie­A
    Äldre 10 Apr 22:02

    Kul melis att ni har hittat lägenhet i vetlanda och att möblerna snart är fixade med. När flyttar ni till den nya lägenheten?

    Även när man har fullt upp får man titta förbi någon gång när man hinner här hos oss, vi glömmer inte bort någon

  • Missie­A
    Äldre 10 Apr 22:22

    Men vad kul att ni hinner flytta in innan bröllopet När åker ni ner då? Vad tycker du om vetlanda? Kul med examen, flytt och bröllop inom några veckor

    Ja lite irriterad blir jag nu på att vi inte ens har börjat att planera känns som att det är dags att boka lokalen nu snart för det är svårt att få tag på en fin lokal för så många personer, och det är i en mindre ort ju. Nu har vi bestämt att vi ska till Gekås om 2-3 veckor och förhoppingsvis så hittar vi något fint där Vi vet hur nästan alla ska se ut, men själva planeringen tar inte fart har du några tips ??

  • Missie­A
    Äldre 10 Apr 23:15

    Bra tips Vi har tänkt börja på riktigt efter sommaren men får nog boka lokal nu, fast det jag funderar över är vad gör man om det visar sig att jag har tenta samma datum ? Kanske hinner med båda hehe

    Som du säger så är vetlanda ok men ni kanske älskat "staden" efter ett tag, annars kan ni flytta Men jag tror att det blir jättebra. Har ni tänkt köpa något i Kroatien eller ska ni na more båda gångerna? I så fall blir det snyggt med solbränna hehe.

    I GeKås tänkte vi leta efter dukar, ljus, servetter, vaser, glas ( som man kan ha som vaser).. Hmm Har vi glömt något??

  • Missie­A
    Äldre 10 Apr 23:16
    Melis skrev 2008-04-10 23:07:42 följande:
    Glömde berätta att att dottern till en av almirs vänner/ gamla chefer ska sjunga på vårt bröllop. vår första dans
    Vad kul antar då att hon sjunger fint?? Har ni bestämt vad hon ska sjunga? Så att hon kan träna in den braa.
  • Missie­A
    Äldre 11 Apr 00:03

    Oj det är svårt med låtar som passar till första dansen som inte är olyckliga och är fina hehe men här kommer några:

    1, Divlje jagode "jedina moja" - ganska uttjatad enligt mig men den är fin och funkar för alla kan den.

    2, Divlje jagode "mojoj ljubavi" - jättefin låt verkligen fast kanske inte många som vet vilken det är. eller?

    3, Zdravko COlic "zagrli me" - en av mina favoriter, som vi funderar på att välja. Den är lite vår låt.

    4, Zdravko Colic "ti si mi u krvi" - ännu en underbar från zdravko.

    Svårt men skriver fler om jag kommer på fler, eller vill ni att hon ska sjunga en som en tjej sjunger??

  • Missie­A
    Äldre 11 Apr 00:39

    Här kommer en till:

    * Hakala "Tebi za ljubav", fast blir kanske lite konstigt om en tjej sjunger hehe, men lyssna den är såå fin.

    Det måste finnas fler känns det som.

  • Missie­A
    Äldre 11 Apr 14:34

    Hmm det är faktiskt stor skillnad i RS och u federaciji vad det gäller det mesta så det bästa är om ni kolla upp det. När min vännina gifte sig i somras så har jag för mig att hon inte behövde bosnisk id, hon gifte sig u federaciji men ska fråga henne för säkerhets skull.

    Jag har för mig att om ni är svenska medborgare så kan ni ha en ceremoni u opstini men att ni sen måste även vigas i den svenska ambassaden för att det ska gälla i Sverige, men är som sagt inte säker. Ring både den bosniska ambassaden och fråga och den svenska med för säkerhets skull

  • Missie­A
    Äldre 11 Apr 14:38

    Jag hade fel, har kollat upp det nu med min vännina och hon behövde tydligen bosnisk id.

  • Missie­A
    Äldre 11 Apr 22:55

    Jaha engelska hmm kanske lite lättare.

    Har inte någon favorit artist eller något sånt?

    Beyonce - Dangerously in love

    Bryan Adams - Have you ever really loved a woman

    Bryan Adams - Everything i do

    R. Kelly & Celine Dion - Im your angel

    Boys II Men - I Swear

    Nick Lachey - This I Swear

    NSync - This I promise you

    Shania Twain - From this moment on

    Här är bara några som jag kom på nu, lyckliga texter hehe.

  • Missie­A
    Äldre 14 Apr 14:35
    sanidica skrev 2008-04-11 11:25:07 följande:
    ja hur långt har vi kommit.. vi har bokat allt där nere förutom den borgliga vigsel men hans föräldrar åker ner i maj så de fixar och köper in allt innan.. Vi kommer att åka ner en vecka innan bröllop så vi har inte så mycke tid för sånt blir mest att boka frisören mm...jag litar på hans mamma..Vi ska ha 300 gäster. Ja ska ta kort på min klänning väldig enkel tubtop typ eller vad de nu heter men ändringana är inte gjorda än så lite stor över bysten..Melis har du tagit reda på vad du behöver för dokument typ rodni list o sånt... Jag har fått den och typ vår hindersprövning.. men blir lite osäker om man behöver bosnisk id kort..nån säger att det inte behövs i RS men i federacija.. nån som vet??
    Här har jag hittat lite info om vigsel i bosnien, det står både vad bosniska medborgare behöver och utländska.
    www.migrationsverket.se/lifos/dok.do&lista=Bosnien-Hercegovina.html&mode=dokumentlista#anchor0003

    Melis: tyckte du om någon av låtarna?
  • Missie­A
    Äldre 15 Apr 23:31

    Melis, det går säkert över snart hoppas jag så att du kan bli frisk och pigg snart.

    lottaochalex, kolo är bra men kan någon av er dansa det eller eventuellt hans pappa?? lär er det innan hehe och spela en serbisk låt och börja dansa

    Gbg brud 08, oj vad svårt hmm. folk från balkan "envisa och svär mycket" svenska "snåla och rädda för att att vara ärliga"

    Hehe jag kanske har missuppfattat men förklara gärna lite bättra så hjälper jag dig så gott jag kan

    Hoppas allt är bra med er andra brudar med

Svar på tråden några brudar från Balkan eller som ska ha sitt bröllop där?? DEL 2!!