• niki3
    Äldre 1 Jan 19:27
    10213 visningar
    21 svar
    21
    10213

    Persiska brudar

    Hej Jag är från Persian och vill komma i kontakt med flera persiska brudar och prata bröllop. Finns det någon här?

  • Svar på tråden Persiska brudar
  • niki3
    Äldre 2 Jan 11:19
    #1

    finns detverkligen inga här?

  • niki3
    Äldre 2 Jan 15:23
    #4

    Joy 2008 tack för ditt svar och välkommen i gänget. Vi ska gifta oss i Hilton Upplands väsby 5:juli 2008. En ganska stor bröllop med 120 gäster. Vi har en iransk koordinator som hjälper oss med allt så det känns underbart. Jag har beställt min klänning nu och den är på väg och inbjudningarna är klara till alla hjärtans dag.
    Det är mycket och tänka på med det är otrolig rolig.

  • niki3
    Äldre 2 Jan 15:24
    #5

    Nides tack så mycket säger till omdet är något. Hur gick det med era bröllop?

  • niki3
    Äldre 2 Jan 15:53
    #7

    5: juli det är dags, det är så mycket man måste tänka på? Vad var det som gick fel med era dag? Det är bra och gardera sig eller hur?

  • niki3
    Äldre 2 Jan 19:17
    #9

    hehehe det var inet så farliga grejer om man jämföra med min kompis som förlorade allt hon hade på ett brand hemma hos sin mamma bara 2 dagar innan bröllopet, dvs. klänningen, hela vigseldukningen och många andra grejer . Så man måste vara glad och slippa undan med såna små grejer.
    Det värsta mardrömmen för mig är att vi är i lokalen och ingen har kommit harredan mardrömmar om det.
    Var gifte ni er?

  • niki3
    Äldre 4 Jan 19:10
    #12

    Joy 2008 jag kan fixa fram nåt på persiska du kan säga som ett tal till din blivande. Det brukar vara jätte uppskattad. Du skriver det på svenska och bara läser igenom det men det blir persiska ord. annars gå in på persianbride.se och få lite inspiration. Det skulle kanske vara extra rolig för honom och bli överraskad med något riktig traditionelt persisk i kyrkan. nåt han inte vet om tex. de speciella sakerna vi har vid en vigseldukning. Gå in i hemsidan och titta på SOFRE AGHD så förstår du vad jag menar.

    Nides jag är glad för din skull, och se fram emot våra bröllop så mycket. Idag har klänningen kommit och ska försöka hämta det imorgon, bara längtar efter att prova det....

    Vi ska en ovanlig vigsel blandade persisk och lite amerikansk stil men jag vill ha vissa av duknings grejerna symboliks där. Vi har också en persisktalande vigselförrättare som kommer dit och bara vissa är bjudna till vigsel och resten kommer bara till festen cs 2 timmar senare. Jag ska träffa våra koodinator imorgon och gå igenom vissa grejer.

  • niki3
    Äldre 7 Jan 00:52
    #14

    joy 2008

    vi har hittat en fantastisk lokal i en hotel som är perfekt för ett littet större bröllop, det som är rolig att vi har hyrt en Penthouse också i samma byggnad där vi ska ha vigseln och då ingår en maste bedroom med jacuzzi och egen bastu för våran övernattning också. Det är ingen traditionellt persisk fast jag vill ha någon touch av det fina dukningen i cermonin i alla fall.
    Vi kommer och ha stolar med överdrag och koordinatorn fixar BACKDROP där vi står med blommor och dekoration och sen ska jag ha 4 av grejerna vi brukar ha i vår vigsel på 4st pedistaler tex. Honung vid sidan om. Sen är det vitmatta,mycket blommor levande musik, champagne och mingel för ca 40pers som är bjudna bara till vigseln.
    Efter vigsel kommer alla gå till Ballroom där vi ska ha persisktbuffe och själva festen.

    Förresten jag menade allvar ang. talen skriv bara en på svenska det du verkligen vill framföra då komme rjag översätta det till persiska för dig. En ära om jag kan hjälpa till... )

  • niki3
    Äldre 13 Jan 02:21
    #18

    Hej och välkommen Malous.

    Räkor är alltid gott till förrätt, även det är inte 100% persisk men det går hem i alla fall.

    Joy 2008:

    Det kommer självklart gäster från Iran men hur många vet vi inte ännu för det är inte klart med visum.
    Ang. lokalen jag kan tipsa dig om en jätte fin lokal i Rissne, det var lite för oss men perfekt för 60 och det bästa är att du kan ta med egen dycka. ge mig din mail adress så kan jag skicka adress och bilder till dig. Var där på bröllop 7 juli förra året.

Svar på tråden Persiska brudar