• cazan
    Äldre 2 Dec 23:12
    20082 visningar
    22 svar
    22
    20082

    Munkeröds floristutbildning!

    Jag har gått där, men då fanns en decoristlinje som jag gick (hälften florist, hälften dekoratör), så jag kan inte uttala mig så mycket om den rena floristlinjen. Men en kompis som gick där samtidigt var jättenöjd och jag likaså med min utbildning. Lärarna på vuxenlinjen var underbara och man fick vara ute på många olika projekt. Skolan är jättefräsch och mysig med bra lokaler och förutsättningar. Enda nackdelen är ju som sagt kostnaden, men för mig var det värt det. Har nu eget företag och känner att jag fick med mig mycket från utbildningen och speciellt vår lärare Egil om höll i decoristutbildningen. Om han jobbar kvar så ta in all kunskap han besitter!!

    Tänk igenom noga om det är vad du vill, men om du beslutar dig för att köra på så önskar jag dig lycka till och en kul tid framöver!

  • cazan
    Äldre 3 Dec 21:37
    #8

    Nej, jag gick i Stenungsund...

    Hehe, det enda jag har som negativt är nog just rektorn (om det är samma)... Men det var nog mest för att hon verkade motarbeta decoristlinjen hela tiden då vi alltid "var i vägen" och våra lokaler krympte mer och mer...och nu finns inte den linjen kvar..hmm!! =/

    Regler för blomsterbindning finns det på alla utbildningar, och det är ju för att man ska ha grunderna. Sen gör alla butiker och florister olika och det är ju en annan sak...man får anpassa sig, det hör till. De affärer jag jobbat i har haft olika "regler", men till slut hittar man vad som passar en själv och så tränar man på det tills det blir effektivt. Hade man inte haft reglerna under utbildningen hade de varit väldigt svårt att betygsätta antagligen...

  • cazan
    Äldre 3 Dec 21:39
    #9

    Kan tillägga att jag alltså har jobbat som ren florist sedan utbildningen eftersom jag hade grunderna innan...men har mitt egna företag eftersom det egentligen finns ett yrke på arbetsmarknaden som heter decorist...

  • cazan
    Äldre 3 Dec 21:39
    #10

    ..egentligen INTE finns.... ska det ju stå!

  • cazan
    Äldre 5 Dec 11:46
    #18

    kalaskarin2: Jag var bara 20 när jag gick så mina föräldrar var snälla nog att ta ett vanligt banklån på kursavgiften plus extra till hyra + mat, sen har jag tagit över det lånet nu... Men det var absolut värt pengarna!

Svar på tråden Munkeröds floristutbildning!