• Godisråttan

Fixa vikten till bröllopet!

En tråd för alla som vill komma i form till bröllopet
    Vår gamla tråd är avstängd.

• Svar på tråden Fixa vikten till bröllopet!
  • Ullrika

Nu ska jag packa gymväskan och dra iväg och träna igen :D... om jag forstätter i det här tempot kommer jag vara en riktig muskelbyggare innan jag och sambon gifter oss

• 2e advent

Heja heja alla duktiga

Har precis varit ute på en halv lång promenad, eller i alla fall tillräckligt för att få ihop mina steg dessutom körde jag ett tungt yoga pass igår kväll så förhoppningsvis är vågen snäll på måndag men ikväll ska det syndas har varit och köpt en flaska rött och några goda ostar för ikväll kommer sambon hem !!!!!

• Anja 19 juli 2008

Maella

japp, har testat nutrilett... händer inte så mkt för mig och jag tröttnar såååå fort + att jag behöver hjälp med motivation coh spark i röven för att inte tröttna, för att inte börja fuska.

På xtravaganza jobbar de mycket med den mentala biten och jag känner att det verkligen är just det som är mitt problem. Mitt felaktiga tänkande angående vikten osv...

Håller på med nutrilett just nu faktiskt. Började i förrgår, men byter inte ut alla mål.

TAck för ditt tips (jag tycker dock att de smakar SKIT, jag kör påsar för bars går jag inte ner av).

• tobiasochlinda

hej, skiiiiittttttttt jag kunde inte motstå choklad idag hhhjjjäääääääällllllppppppppppp vill inte sjunka ner i beroendet igen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

:(

• lycklig78

Vill iaf gå ner 5 kg till bröllopet. Problemet med mig är att jag är en "periodare".. Tänker därför inte gå in i det alldeles för hårt nu. Ska gifta mig i juli, så jag tänkte mars är lagomt. Försöker att inte äta alldeles för onyttigt nu heller.

Men det är ju så gott med fet mat och godis!!!!

Jag såg att det disskuterades avokado högre upp i forumet. Avokado är jättebra. Rätt sorts fett! Det är jättegott med avokado, rökt skicka, paprika, keso med örtsalt. Mums!

• tobiasochlinda

okej ikväll ska vi ha en mys middag med vin och så, ska försöka hålla nere kalori intaget.. sen imorgon måste jag avgifta mig själv, på nåt vis måste jag hitta motivationen och styrka. Får se till ochhänga här hela tiden :)

• lanovia 08

tobiasochlinda kan du inte bara ha en myskväll ikväll utan att tänka på kaloriintag? Och sedan ta nya tag imorgon.
    För att orka äta rätt och gå ner ivikt en längre tid kan man behöva en dag i veckan då man faktiskt får vara onyttig och mala i sig godis och annat gott.

• tobiasochlinda

det handlar inte om att räkna kalorier utan att jag precis tagit mig ur ett gediget sockerberoende och inte vill falla tillbaka.

• Fröken Figo

Jag kan rekommendera GI till alla! Det känns som en sund livsstil (ist för bantningskur). Jag äter gott hela tiden, känner mig alltid nöjd och mätt. Och njuter av mat.

Och tro inte att GI innebär att man helt undviker kolhydrater! Det är fel. Man väljer RÄTT kolhydrater och i rätt mängd. Funkar kanon för mig... Testa!

Nu har jag 4 kg kvar till mål! Totalt har jag gått ner 14 kg (på 1,5 år)

• nilia

Alla kämpar på bra här måste jag säga! Men visst känns det tufft ibland.. idag blev det pizza och bio med popcorn. Fast ibland måste man nog allt unna sig något för att inte bli tokig;)
    Hade min mäta- och vägadag idag.
    - 0.3kg (63.2) inte nåt att hänga i julgranen, men det var - iaf=)
    - 0,5cm i midja och mage
    resten var orförändrat!

Huu imorgon ska jag på stepup vid 10... orkar jag? Pust. Har sån träningsvärk så jag har knappt kunnat gå!
    Idag har vi varit på stället där vi ska ha vår bröllopsfest och fått förslag på menyer mm. Det är även där vi ska bo under bröllopsnatten.. jag sa att jag ville ha massa marabou liggandes på rummet och vänta på mig då=) Tänkte försöka klara mig utan tills dess.. hur det nu än ska gå?!

lycklig 78:
    Jag är en periodare jag oxå,antingen så tränar jag inget alls och äter allt som kommer i min väg eller så tränar jag 5-6 dagar i veckan och äter nyttigt. nu har jag som mål att gå ner 5 kg till augusti. Har övergått till min "nyttiga peridod", får se hur länge den varar;)

Svar på tråden Fixa vikten till bröllopet!