• Godisråttan

Fixa vikten till bröllopet!

En tråd för alla som vill komma i form till bröllopet
    Vår gamla tråd är avstängd.

• Svar på tråden Fixa vikten till bröllopet!
  • tobiasochlinda

nu har jag gått en 40 min iallafall... känns helt ok!

• maella

Anja 19 juli 2008 skrev 2008-01-17 22:46:14 följande:

ballamusenmallajag har 15 kg att gå ner och vet att xtravaganza har ett intensivprogram á 15 veckor eller nåt där man går ner 15-20 kg.Jag har skickat intresseanmälan till dem och väntar på svar det som jag nojjar mest över är priset.Vad har du för program osv och vad kostar det? Skulle bli supertacksam för svar för jag vet inte om jag har råd men jag vill sååååå otroligt gärna! (lägger in detta inlägg igen, för jag har ej fått svar från xtravaganza ännu ohc jag är såååååå inne på detta nu och kan inte bärga mig förrän jag får veta priserna!!)
    Hej anja. har du testat nutrilette? Vet att de inte låter så kul med de e helt ok. Jag har ca tio kg att gå ne till midsommar. Käkar fyra "bars" om dan samt frukt och grönsaker. På helgen blir det givetvis riktig middag men inget godis.
  • lanovia 08

Tack för era uppmuntrande ord. Är väl bara att inse att det är så det funkar. Kvinnans vikt går som en jojo upp o ner...

Jag vägde mig inte vid samma tid båda gångerna. Första gången var på morgonen och andra gången var efter jobbet innan middagen. För att kompensera detta testa jag att väga mig i morse. Vågen var lika elak då...

• Godisråttan

Ianovia08
    Min kille säger att när man börjar träna när man haft uppehåll under en längre tid fylls musklerna med vätska el nåt och det kan vara därför du väger mer på vågen. Misströsta inte!Vila lite fr att väga dig och så ska du se du går ner!

• Callelin

lanovia 08 skrev 2008-01-18 08:18:14 följande:

Tack för era uppmuntrande ord. Är väl bara att inse att det är så det funkar. Kvinnans vikt går som en jojo upp o ner... Jag vägde mig inte vid samma tid båda gångerna. Första gången var på morgonen och andra gången var efter jobbet innan middagen. För att kompensera detta testa jag att väga mig i morse. Vågen var lika elak då...
    Jag känner igen mig. Jag jobbar stenhårt på att gå ner i vikt och jag har aldrig haft några problem med det innan, har lätt kunnat gå ner 1 kg/veckan om jag bara vill. Nu däremot så rör sig inte vågen! Jag började för två veckor sedan, vägde in mig på måndag morgon (efter toabesök, innan frukost), sen vägde jag mig på torsdagen, samma tidpunkt, och hade då gått ner 1 kg och blev jätte glad! Nästa måndag var jag inställd på att ha tappat ytterligare några hekto, men INTE då! Då hade jag gått UPP 0,6 kg och därmed bara gått ner 0,4 kg på en vecka *suck*. Men jag har fortsatt och efter några dagar hade jag gått ner dom 0,6 kg igen men så imorse när jag vägde mig hade jag gått upp IGEN och är nu nästan tillbaka på min startvikt efter två veckors lidande! Man blir så himla ledsen!
  • Peters Fridelina

Hallå alla tillslankade brudar!!!

Jag tror jag ska ge ett nytt försök här. Var med
    för längesen men hade verkligen inte rätt motivation.
    Men nu gick jag med i Viktväktarna för ca 1,5 vecka sen.
    Det fungerar underbart bra!!! Innan höll jag på med
    kalorier, men man blev vansinnig av att räkna alla kalorier
    i allt och hur mycket saker och ting vägde osv osv. Detta
    är mycket lättare. Man får ett visst antal "Points" varje
    dag. Det är förvånande så fort man kommer in i vad som är
    hur många Points. Oj, nu blev det nästan lite reklamvarning,
    men det är så underbart att äntligen ha kommit igång.

Har gått ner nästan 3 kg på 2 veckor! I den takten är jag
    nere i min målvikt på 7 veckor. I wish!

• Paeonia

Kastar mig in här, vill gå ner 5-6 kg. Borde väl inte vara å f-bannat svårt!!!

Nu under vintern då jag inte jobbar så fysiskt tungt som jag annars gör så är det lätt att bara fortsätta äta lika stora portioner. Det är nog mitt problem. Samt att jag gärna äter onyttigt när barnen somnat. Annars äter vi hela familjen ganska nyttigt, mkt grönsaker, bönor är en favorit här hemma.

Jag vet inte om jag lurar mig själv, men jag har nu ett tag varit manisk på avakado och keso (mini varianten), pressad lime och sedan lite svarpeppar. Detta kan jag äta till lunch när barnen är i skolan. Igår åt jag även det till middag när det blev snabbmatspyttipanna härhema (urk). La till en halv burk bönor också, var mätt hela kvällen!!! Tog inte ett endaste snack på kvällen.

Hur nyttigt är det med avakado? Jag kanske egentligen trycker i mig helt fel!!!

Någon som vet?

Paeonia

• Godisråttan
    Paeonia skrev 2008-01-18 09:18:02 följande:
    Hur nyttigt är det med avakado? Jag kanske egentligen trycker i mig helt fel!!!Någon som vet?Paeonia
    Undrar också...
  • Nusse

Avokado är väl ganska fet, men på ett bra sätt! Dessutom blir man ju väldigt mätt av avokado.

Usch i går hade jag en dålig dag och det enda som kunde rädda mig var en liten förpackning Chocolate Fudge Brownie glass från Ben&Jerry. Jag som hade varit så duktig hela veckan...

I kväll är det body pump + crosstrainer som gäller, jag får se till att vara i tid. Januari är den värsta tiden på året, gymmet är fullproppat med folk...brukar dock avta en bit in i februari... Den här veckan har det varit fullt på två av "mina" klasser=(

Svar på tråden Fixa vikten till bröllopet!