Fixa vikten till bröllopet!
En tråd för alla som vill komma i form till bröllopet
Vår gamla tråd är avstängd.
En tråd för alla som vill komma i form till bröllopet
Vår gamla tråd är avstängd.
godisråttan var försiktig med behinnorna. det är jättelätt att få inflammation pga överansträngning i dom, och då kommer du få stora problem, så var försiktig, jag vet precis hur det känns när man fallit tillbaka bara för att man inte kan motstå, läs lite om sockerberoende och vad det beror på igen så ska du se att du får lite jävlar annamma igen!
Godisråttan,
Håller med tobiasochlinda, man måste vara rädd om benhinnorna. Försök träna på ett sätt som är skonsamt mot dem om du har ont! Förresten har du/ni andra läst Dr Phils sjustegsmetoden? Jag är inte så förtjust i Dr Phils TV-program men just den här boken har faktiskt varit mig till jättestor hjälp, brukar läsa lite i den när jag behöver motivation. Köpte den som pocket för under hundralappen och det var en bra investering! Ett litet tips.
tack för tipset, ska kolla efter den.
godisråttan, fråga på gymet vad dom rekomenderar för träning när du kan ont i benhinnorna och ändå vill fortsätta träningen, dom har ju massa kunskap och säkert flera bra lösningar!
Tack tobiasochlinda och misstrixie
Men vill inte sabba nu när det började gå så bra Kom ju verkligen igång med löpningen. Kunde springa 30 min utan att gå(förr typ 5min)
Avskyr trampmaskinen och vill inte gå enbart o cykeln tror jag inte funkar så bra..Hmmm ska kolla hur det känns ikväll på gymmet. Hade vilodag igår så jag har ju vilat lite allafall. Kanske bara är lite träningsvärk?fast iofs när det gör ont på framsidan av smalbenen så verkar det ju onekligen skumt för man har väl inga muskler där?
Godisråttan,
Nej det låter absolut som att det är benhinnorna du har ont i. (Tyvärr!) Men jag tycker det var en bra idé att be om råd på gymet, du kommer inte att tappa ditt nya löpningsflås för att du varierar träningen lite. Har du möjlighet att simma, förresten? Om du bara tar det lugnt med benen ett tag och avlastar dem lite så kommer de säkert bli bra snabbt.
Godisråttan
vet hur det känns, att man ej vill sabba, tappa allt när man kommit in i nåt, men akta benhinnorna annars kan du få problem som gör att du inte kan träna alls på det sättet du vill, nånsin. Har en väninna som påfrestade sina benhinnor trots att hon ej borde ha gjort det, hon tränade tvångsmässigt och sket i att det gjorde ont, just pga att hon vägrade "tappa" det hon kommit igång med. Idag kan hon inte springa alls, hon får benhinneinflammation bara hon springer 100 meter. Hennes benhinnor pallar i princip ingen ansträngning alls.
så snälla tänk innan du påfrestar dem... För gör du det värre, så att du verklgien får inflammation så kommer det ju ta ännu längre tid innan du kan träna igen, till skillnad från ifall du vilar en dag till. SEn är det kanske helt bra och du kan köra på som vanligt!
Jag försöker så gott jag kan, men faller i groparna då o då, igår blev det pizza för jag var så vrålhungrig. Mådde skit efteråt o idag. Bläää.
Ibalnd måste jag fixa fika till byggmöten... alla köper jämt wienerbröd eller semlor eller något annat sött och sliskigt. Har ni tips på vad jag kan köpa istället i brödväg som kanske är lite bättre? Kan inte komma med frukt till gubbarna...
Hmmm menar du då att du inte kan låta bli att äta eller att du tycker att gubbarna bör äta nåt annat?
Annars kan du ju köpa wienerbröd till dem (de skulle ju troligtvis bli besvikna om du kom med nåt nyttigt lixom *asg*) och så något nyttigare till dig!!
Kan du inte baka nåt själv annars... BAka på dinkelmjöl tex och använd sötningsmedel till hälften... Tex en fläta med äppel och kanelfyllning...
Det är vedervärdigt med enbart sötningsmedel men om man tar fifty fifty är det helt ok! ohc äpple och kanel ger ju en sån god smak och lite fräsh känsla
liiiite riven mandelmassa kan man faktiskt oxå ha.
Fasen, alla förbättringar är väl bra lixom, även om man inte kan förneka att det är kaffebröd man äter
Ja jag har lite svårt att motstå =)
Ja jag får filura lite på det. SVårast är när de ska köpa... hmm... kanske ska ta med en frukt istället då med och stålsätta mig =)