Inlägg från: Fru Cinderella |Visa alla inlägg
  • Fru Cinderella

    Linköping?

    Jag var Linköpingbrud!!

    Gifte mig på Sörstad Herrgård den 28 April, hade även middag där!

  • Fru Cinderella

    oss två skrev 2007-09-24 16:50:46 följande:


    Fru Cinderella skrev 2007-09-24 16:47:30 följande:
    var det bra där?hade lite funderingar på att vara där oxå..men priset gick upp ganska bra då..
    Det var helt underbart. Stället var perfekt, personalen, omgivningarna. Helt underbart?! Gick priset upp? Beror självklart på vad man jämför med men vi tyckte det blev billigare än många andra ställen med tanke på vad som ingår och eftersom de inte har någon lokalhyra.
  • Fru Cinderella

    Ickaflicka

    vi hade det helt underbart på sörstad.. om du vill se fler bilder från stället så finns våra på www.brudparet.net

    Svarar gärna på frågor om du har också!

  • Fru Cinderella
    Ickaflicka skrev 2007-10-04 13:01:35 följande:
    Tack Cinderella! Jag har många frågor trots att det är långt kvar! Vilka fina bilder, det verkar som att ni har genomfört mitt drömbröllop, hihi! Hjälpte Sörstad till att ordna med vigseln och kostade det extra? Fanns det en reservlokal om det hade regnat?
    Tack så mycket, vi hade det underbart

    Det kostade ingenting, vi fick låna stolar och trädgården var ju också till vårt förfogande. Hade det regnat så skulle vi haft vigseln i den lilla matsalen på nedervåningen där vi hade dansen sen. Hade kanske blivit lite trångt, men det hade gått. I värsta fall ha de även en lokal till.. en loge eller liknande som man kan hyra för middagar. Vet inte hur stor eller hur den är inuti. Men det är ju alltid ett alternativ.

    De hjälpte dock inte till inför vigseln. Men det var inget vi bad om heller. tvekar inte två sekunder på att de gladeligen hade gjort det. Vi ville ha skålen i samband med att vigseln var slut. Så när vigseln var slut stod de redan och hälde upp champangen i glasen, helt perfekt

    Hoppas det gav lite mer!
  • Fru Cinderella
    SSM skrev 2007-10-23 16:21:00 följande:
    Annars funderar jag på om det är någon som har tips på frisör o make up? Är det någon som har bokat sånt än?Fru Cinderella och andra som redan har gift sig.. Vart var ni? Hur mycket kostade det? Är ni nöjda?
    Håret fixade jag och mina tärnor själva på mig. Hade köpt löshår från tajmahal.se och hade det utsläppt ditsatt med clips. Sminket gjorde jag på MakeUpStore, var jättenöjd. 495kr och fick produkter för samma summa. Passade på att ta läppstiftet så att jag kunde bättra på under dagen.
  • Fru Cinderella
    propp skrev 2007-10-24 09:25:17 följande:
    Fru Cinderella: jag har precis bokat MakeUpStore för min brudsminkning...var du på någon provsminkning innan och vad kostade den i så fall?
    Nope var inte på provsminkning, tyckte det blev för dyrt så jag litade på dem i stället och det är jag nöjd med

    Provsminkning kostar lika mycket som själva sminkningen och så får man produkter för det.. så samma sak med andra ord.
  • Fru Cinderella
    sope skrev 2007-10-25 09:21:25 följande:
    Fru Cinderella och Oss två:Hur känns det att vara gifta nu då när det har gått ett tag?
    Det känns jättebra, kommit in i vardagen nu. Är bara mysigt. Visst vore det kul att uppleva bröllopsdagen igen, men äktenskapet är faktiskt tusen gånger bättre
  • Fru Cinderella

    Billiga o bra blommor!!! Tipsar omn Bernts Blommor i Johannelund. Fick min brudbukett med tretton rosor (Antalet var mitt val :)) 2 roscorsager och två tärnbuketter med varsin ros i o lite grönt spret för 750kr blommorna höll fantastiskt hela dagen, min bukett var ju i oasis o hållare o stod vackert på bordet i 2-3 veckor. Så det är verkligen ett tips för er som vill sänka budgeten.

  • Fru Cinderella
    bruden08 skrev 2007-10-30 18:36:09 följande:
    Jag har hört att Bernts blommor i Johannelund ska vara väldigt billiga och han ska vara duktig också. Jag kommer att välja honom och jag har redan bestämmt bukett rosa och vita rosor i en rund bukett men långa skaft med ett band knutit runt.Kul att klänningarna har börjat att trilla in i affärerna Vad har ni valt för låtar till kyrkan? ni som ska ha solist i kyrkan.
    Opps såg inte att du redan rekommenderat, sorry :)
  • Fru Cinderella

    Jag blev precis likadant behandlad på Partyworld, hade vart där en lååång stund när en annan kund kom in och fick hur mycket hjälp som helst.. mig la hon ingen notis om alls!

    Bröllopshuset, helt underbara. Fick hur mycket hjälp och assistans som helst. Underbar service och smakråd med slöja tiara etc.. bara plus från min sida (Köpte även klänningen där)

    Festyran, helt okej ställe.. damen i affären är dock lite gammalmodig tycker jag. Passade inte riktigt mig som person. Men hon var trevlig i alla fall.

    Krinolin sätter jag inte min fot på igen. Var där fick ingen hjälp så jag provade en klänning själv (Hon stod o pratade med en mor o dotter som provade balklänning) fick ingen kontakt alls. Gick ut ur provhytten för att se om det fanns någon spegel. Då vände hon sig om snäste åt mig "Stå där och vänta på din tur". Vart helt paff.. gick in i provhytten igen.. stod där en stund, tog av mig klänningen och skulle gå, då kom hon efter och sa "förlåt om jag inte hade tid att hjälpa dig mer" (Mer, vadå mer! Hade lust att säga, ja då kanske jag hade köpt en klänning här, men det gjorde jag inte. Gick bara *suckar* Urgh vad arg jag blev)

  • Fru Cinderella

    Det tråkiga med bröllopsklänningar är ju att man drar en storlek större än normalt, vilket kanske inte är så kul om man känner sig "stor" innan. Ett tips till er bara så att ni inte blir chockade om ni inte redan hade koll på det.

    Själv så hade jag problemet att jag är för kort och för smal för bröllopsklänningarna i butikerna, så jag provade knappt en klänning som satt bra på mig. Lite tråkigt.. men man får tänka sig hur det ser ut när det är klart. Så må inte dåligt över det.. det är nog ett vanligt problem för både långa, korta, smala och större.

  • Fru Cinderella

    Bröllop 2 aug skrev 2007-11-10 17:11:31 följande:


    Partyworld.Vart ska ni ha era bröllopsfester? Lite kul att höra om de olika ställena.
    vi var på sörstads herrgård i april -07, underbart, stora plus!
  • Fru Cinderella

    Fredrik och Sabine skrev 2007-11-10 17:16:24 följande:


    Fru Cinderella": jaha, är det så att man drar en strl större när man köper brudklänning?! Jag hade hört att man ofta drar mindre strl än normalt när man köper brudklänningen (så att det blir en postitiv överraskning ...)
    Jaha?! Till mig sa de tvärtom och det var sant, jag drog en storlek större! Kanske beror på vilket märke man provar visserligen beroende på vilket land storlekarna baseras på?! Bara en teori!

    (Vi hade också borgerligt bröllop)
  • Fru Cinderella
    SSM skrev 2007-11-11 10:48:01 följande:
    Men vi har prellemenärbokat Sörstad Herrgård. Vi har inte varit och kollat på den än, men kommer antagligen göra det nästa helg. Mamma o pappa har svängt förbi. De tyckte att det var fint, men är lite tveksamma om själva middagslokalen är för liten. Vi måste ha plats till ett elpiano och vill ha lite öppen yta för gäster som vill framföra spex mm. Fast jag tror att den funkar. Den rymmer 80 pers. Vi ska bjuda ca 70 och räknar med att drygt 60 kommer. Hur hade ni det Fru Cinderella? Hur många gäster? Kunde de ordna boden på ett snyggt sätt så att det blev lite "tomrum" för spex och sånt?
    Vi var 50 gäster och det var perfekt, hade nog med utrymme. Sen om man vill ha dans har man det på nedervåningen, perfekt. Tror nog att om ni är 60 så är det inga problem... om du kikar på www.brudparet.net under middagsbilder så ser du hur det såg ut med våra gäster.
  • Fru Cinderella
    Hvidbrud skrev 2007-11-12 11:53:03 följande:
    Jag ska okså gifta mig i Linköping! 19/6-08 Har inte bokat någonting, så jag hoppas att vi inte är för sent ute... Bor i Köpenhamn men ska snart upp och kolla! Vi blir många gäster ca 150. Har någon några bra ideer om var och hur. Det är ju många som kommer långväga, så det vore så bra om kyrka, festlokal och övernattningsmöjligheter låg nära...
    Det kan vara rätt bokat, såp bli inte besviken om ni kanske får kompromissa lite!
  • Fru Cinderella
    SSM skrev 2007-11-13 16:10:08 följande:
    Tack för titten på dina foton Fru Cinderella. Det känns som om det kommer bli lite "tomrum" framför alla borden (typ mitt emot brudpars-platsen), så jag tror att det kommer att funka. Jag är så inställd på sörstad nu att det skulle vara lite jobbigt att börja leta nytt. Förhoppningsvis hinner jag dit och kolla på det i helgen när jag ska till Lkp... =) I värsta fall får man väl gallra i gästlistan.
    Om du redan är inställd på det nu kommer du bli såld när du kommer fram, det är helt underbart! Synd att det är vinter nu för naturen är helt fantastiskt med syrenbuskar, dammen, trädgården *myser* det är helt fantastiskt och de som har det är helt underbara!

    Tycker om erbjudandena de har med att erbjuda gästerna billigare hotell på goodmorninghotel och en buss att hyra som kör gästerna fram och tillbaka, mycket smidigt!
  • Fru Cinderella
    Hvidbrud skrev 2007-11-19 14:25:06 följande:
    Sörstad ser onekligen helt fantastiskt ut. Är dessutom fortfarande obokad på vårt datum. Men det gååår väl inte att knöka in 150 pers? Om man bara skulle gifta sig "hemma", där man vet vad som finns. Tycker att det käns lite vilset och ensamt att försöka skapa sina visioner av det perfekta bröllopet, när man inte vet vad man kan välja och vraka mellan... *paniik* *djupt andetag* Det ska nog gå ialla fall. Min älsklings familj vet säkert jätte mycket och har säkert varit på tuusen fester så de kan visa mig nu när vi ska upp om några veckor
    Nej 150pers går nog verkligen inte.. sorry
Svar på tråden Linköping?