• sarah

lila skjorta?

Jag vet att många här tycker att "man kan ha precis vad man själv vill"... MEN kan brudgummen verkligen ha en ljuslila skjorta till svartkavaj? Vi har lila/vit tema, jag ska ha vit klänning och lila blommor, träna och näbb ska ha lila klänning och då tyckte jag det kändes passande att han ska ha lila skjorta men många i några som jag talat om det för tycker inte riktigt att det passar sig till ett bröllop....

Vad ska han ha för färg på slipsen i så fall?

• Svar på tråden lila skjorta?
  • Charlottsky

Jag skulle definitivt reagerat om min blivande ville ha bruna skor till fracken. Till festklädsel har man svarta skor som kille, bruna till högtidskläder skulle se en smula underligt ut.

Maken och jag diskuterade och bestämde kläderna tillsammans, jag valde faktiskt brudklänning med hans hjälp.

• Paulina

Min sambo var med och när jag köpte min klänning. Jag ville har hans råd och han tyckte precis som jag :) !

Och när han väljer sina kläder har jag också möjlighet att påverka, men tagen hänsyn till att det blir frack med tillbehör, har jag inget att tillägga. Det är nog ganska vanligt att man påverkar varandras klädval, men det ser jag som stöd, inte som beslut som man skall följa. Samråd, inte makt över någon.

• sarah

Självklart väljer jag inte kläder åt honom. Utan vi gör det tillsammans. Han vill personligen INTE se min klänning innan bröllopet så jag fick välja själv. Hans enda "krav" var att den skulle vara vit och det vill ju jag med.

När dte kommer till hans kläder vill han ha mitt råd och jag kommer inte bestämma vad han ska ha men samtidigt har jag ändå något att säga till om. Skulle han vilja ha något som jag absolut inte gillar så skulle jag säga ifrån och han skulle respektera det. Det är ju vårt gemensamma bröllop och våra kort som ska tas. Hur kul vore det om någon av oss verkligen ogillade det den andra hade på sig?

Nu är han själv velig mellan den lila och den vita. Han tycker om båda men vi kan inte bestämma oss.

• Hemligt bröllop 7/12

Klart man vill ha lite möjlighet att styra över den andres klädval, det är ju en dag man sett fram emot.

Jag var hos sömmerska med min klänning och hon tyckte att det var en dum tradition att mannen inte skulle få se klänningen innan, tänk om han drömt om hur hans brud ska se ut och blir besviken!

• Stina 3/5

Charlottsky,
    han ska visserligen ha kostym men jag tycker ändå inte bruna skor funkar.

• Jema

Jag tycker att det vore snyggt med svart kostym, vit skjorta, lila eller svart väst (om han ska ha väst förstås) samt lila slips och lila corsage.

Eller nä, det kanske jag inte tycker ändå...
    svårt att tänka sig det om man inte ser det framför sig.

Jema

• Jema

Ojdå, svarade inte på frågan...

Självklart kan man ha lila skjorta till svart kostym, blir jätte fräckt. Själv tycker jag att det blri snyggast med en svart slips till.

Jema

• Anna-Panna

Kör på vad ni själva tycker.
    Lila går jättebra. Och en mörkare lila slips blir nog kanon.
    Vad ni än väljer så kommer någon att tycka något annat!

/anna

• Charlottsky

Stina, jag håller med dig, bruna skor till finkostym funkar inte tycker jag.

Svart slips bärs på begravningar så det ska man helst undvika i andra sammanhang. (De närmast anhöriga bär vit slips).

• Jema

Charlottsky, svart slips bärs nuförtiden i många olika festliga samanhang inte bara på begravning *ler*
    Det är modert att bära svart slips!

Så självklart kan man köra på svart slips om man nu tycker att det är fint

Jema

• Charlottsky

Jo det är klart men jag tror man ska hoppa över det på bröllop där det kan vara äldre personer bland gästerna som förknippar svart slips med just begravning.

Svart slips var inne när jag var "ung" också, så de så.

• Jema

Hahaha, så gammal är du väl ändå inte Charlottsky?!

Kram Jema

• Charlottsky

Urgammal...

Kram tebax!

• Hanna82

Min pojkvän kommer att ha vit skjorta, lijuslila väst med mönster + lila någonslags duk som är knuten som en slips men lösare(vet inte vad det heter)till sin kostym. Det var verkligen jättesnyggt!! Det passar dessutom bra eftersom min klänning har lila mönster och jag kommer att ha lila inslag i buketten.

• Charlottsky

Plastron kallas det, ursnyggt och högtidligt tycker jag!

Svar på tråden lila skjorta?