• sarah

lila skjorta?

Jag vet att många här tycker att "man kan ha precis vad man själv vill"... MEN kan brudgummen verkligen ha en ljuslila skjorta till svartkavaj? Vi har lila/vit tema, jag ska ha vit klänning och lila blommor, träna och näbb ska ha lila klänning och då tyckte jag det kändes passande att han ska ha lila skjorta men många i några som jag talat om det för tycker inte riktigt att det passar sig till ett bröllop....

Vad ska han ha för färg på slipsen i så fall?

• Svar på tråden lila skjorta?
  • after eight

Min m2b hade det på min brors bröllop för två år sedan. Skjortan är syrenfärgad och jättesnygg. Till den hade han en slips, som är mörkare lila, med syrenfärgade prickar i. Väldigt stiligt! Nu var han ju inte brudgum, men jag tycker att det fungerar utmärkt ändå.

• serendipity

En lite mörkare lila skips skulle vara jättesnyggt. Och visst kan man ha färgad skjorta tycker jag, min pappa hade en röd skjorta när han gifte sej (det var visserligen några år sen, men ändå).

• Paulina

Jag tycker personligen att en vit skjorta är alltid det finaste och festligaste alternativet. För att skapa färgtema kan han ha en lila slips och lila blommor i corsaget.

• after eight

Jag är nog tvärtom. Jag tycker vita skjortor är lite trist, såvida det inte gäller frack. Iofs, har man vit skjorta kan man ju ha någon väst och då blir det genast lite roligare. :)

• Hestia

Haller nog med Paulina, med vit skjorta och lila dateljer istället (ex. slipsen).

• sarah

Väst vägrar han att ha, tyvärr. Har provat lila slipsar till kostymen och vit skjorta, hittade ingen som såg bra ut. De mörka var för mörka och de ljusare skapade "oordning" om ni förstår vad jag menar. Grå slips funkade bäst till svart och vit.

Är faktiskt riktigt sugen på lila skjorta, och då funkar ju mörklila slips mkt bättre.

• miss Mary

Knepigt! Det beror nog lite på vad ni ska ha för stil på bröllopet annars. Jag personligen tycker att man kan ha färgad skjorta på mindre strikta bröllop, fast en vit skjorta anses ju vara finast. Och vi tjejer får ju ha klänningar i alla möjliga färger trots att man traditionsenligt skulle gifta sig i vitt...

Det är ni som bestämmer stilen på ert bröllop och gästerna får anpassa sig därefter. Min syster hade frackbröllop och hon blev inte så glad när tärnans sambo dök upp i mörkblå skjorta...

• Stina 3/5

Jag tycker också vit skjorta och lila detaljer.

Jag håller på att övertala min sambo att han inte ska ha bruna skor på sig. Han vill så gärna ha det men jag tycker inte riktigt det passar.

• serendipity

Låter ni era M2B bestämma vad ni ska ha för klänning??? Annars undrar jag varför ni då ska få bestämma vad de ska ha på sej. Om du väljer din klänning så väljer han sina skor och skjorta och det han tycker passar.

• SANNA2

tycker helt klart att han kan ha lila skjorta till svart kostym! så länge han själv vill ha det... blir garanterat snyggt!

Svar på tråden lila skjorta?