• kaktus

    TEXT till aldrig ska jag sluta älska dig

    Såg på melodifestivalen igår och blev alldeles förälskad i jonas gardell sång aldrig ska jag sluta älska dig! Är det någon som har texten till den?

  • Svar på tråden TEXT till aldrig ska jag sluta älska dig
  • SANNA2

    sök på gamla trådar, fanns uppe i en tråd tidigare!

    lycka till...//sanna

  • Lavendelblå

    Här är den;

    Jag vet att jag inte är nån skönhet eller så.
    Om du lämnar mig kan jag det väl förstå.
    För vad har jag att ge dig som ingen annan har.
    Jag är ingen särskild medans du är underbar.

    Aldrig ska jag sluta älska dig.
    Du är allt jag har och allt jag ber om.
    Hoppas tror och vill att du ska hålla fast vid mig.
    Att du är där för mig som jag är här för dig.
    Ge inte upp.

    Livet är en gåta. Du är gåtans svar.
    Allt annat må försvinna om du blott stannar kvar.
    För också när jag tvivlar. Det känns som allt är slut.
    Jag sjunker ner i hjälplöshet och inte hittar ut.

    Aldrig ska jag sluta älska dig.
    Du är allt jag har och allt jag ber om.
    Hoppas tror och vill att du ska hålla fast vid mig.
    Att du är där för mig som jag är här för dig.
    Ge inte upp.

    När jag klantar mig. När jag sviker dig.
    När jag sabbar och förstör.
    Var kvar ändå. Tro för oss två.
    För du vet jag än gör. Ja, vad jag än gör.

    Aldrig ska jag sluta älska dig.
    Du är allt jag har och allt jag ber om.
    Hoppas tror och vill att du ska hålla fast vid mig.
    Att du är där för mig som jag är här för dig.
    Älska mig då.

    Aldrig ska jag sluta älska dig.
    Du är allt jag har och allt jag ber om.
    Hoppas tror och vill att du ska hålla fast vid mig
    Att du är där för mig som jag är här för dig
    Älska mig då. Älska mig då. Älska mig då

  • Vici

    Jag tänkte oxå efterlysa denna text. Tack för hjälpen Lavendelblå.

  • Tottelina

    Visst är det en underbar sång, blir rörd när jag läser texten!

    Är det någon som vet om den finns på cd?
    Skulle behöva melodin, tänkte eventuellt ha den på vårt bröllop...

  • RoLe

    Dom släppte en skiva efter att filmen kom
    kolla i en skivaffär.

    Skivan heter som filmen "Livet är en shlager"

  • beckafisk

    Hyr filmen annars!!! Jag blev också helt kär i låten. Visst var det rörande!

  • Busan

    Sambon och jag bestämde när Gardell sjöng låten att den skulle vi ha på vårt bröllop.

  • lill

    attans! jag som trodde jag hade en orginell ide´! Fniss! Visst e den härlig!

  • Correlina

    Är det någon som vet om det går få tag på noterna? Jag har letat som en galning i ett par månaders tid, vi hörde den här på föreställningen "Livet" i höstas och bestämde då att vi skulle ha den på vårt bröllop. Problemet är bara att noterna inte verkar gå få tag i...

  • marina

    Hej tjejer vi var visst inte ensamma om den här låten.Visst är den vacker.Vi skall också ha den. Tack för tipset var låten finns,så man kan höra melodin.

  • Fru sept -03

    Tycker också att låten är helt underbar och skulle gärna ha den på mitt bröllop. Men sambon sa stopp ;( När han hör den låten får han känslan - Jag är en värdelös idiot, men visst kan du älska mig ändå? Kommer inte riktigt ihåg hur han uttryckte sig, men ungefär så. Antar att det är denna versen han syftar mest på När jag klantar mig. När jag sviker dig.
    "När jag sabbar och förstör.
    Var kvar ändå. Tro för oss två.
    För du vet jag än gör. Ja, vad jag än gör."
    Vad tycker ni andra om texten? Förutom att den är vacker förståss, passar den egentligen på ett bröllop där brudparet aldrig haft några problem med kärleken?

  • Anonym

    Fru sept -03

    Jag tror mest att den menar att man känner det som att man är världens lyckligaste som fått sin fru/man och att man inte riktigt förstår vad man gjort för att förtjäna det. Så kan i alla fall jag känna det ibland.

    Om man sen inte gillar just den delen du nämner kan man ju ändra texten lite till "OM jag sabbar och förstör" istället för när.

    Alla äktenskap kommer säkert nån gång under tiden stöta på uppförsbacker och då ber sångaren om att bli älskad även i dessa tider så att man orkar ta sig igenom det, för vad sångaren än gör så kommer han/hon alltid älska den andra.

    Så tolkar i alla fall jag det och det tycker jag är väldigt vackert.
    Lite mer verklig än de flesta kärlekssånger som bara talar om den perfekta kärleken. =)

    Så ja jag tycker verkligen att den kan passa på ett bröllop. Funderar själv på att sjunga den för min blivande på middagen. Därav anonymiteten.

  • Correlina

    Jag tolkar det som du, anonym, visst gör man och säger saker som sårar varandra, stora som små. Vi bråkar inte mycket men ibland är det ju så att allt bara blir fel, man kan vara trött, hängig eller vad som helst. De där gångerna när man är säger saker och själv hör hur orättvis man är. För mig betyder texten att jag vet att jag kan vara så och att han vet att han kan vara så. Ibland behöver man höra och veta att den andra förstår att det man säger och gör inte handlar om kärleken i sig utan är utslag av något helt annat.

    Och visst är det svårt att förstå hur någon annan kan älska mig så som han gör medans det för mig inte är det minsta konstigt att jag älskar honom så som jag gör...

    Jag tycker texten är underbar, den är ärlig och verklig. Om jag bara kunde få tag på noterna också så skulle jag vara överlycklig...

  • brud 2004

    Jag kan förstå att man inte vill ha den på sitt bröllop. Själv tycker jag att den är så söt och rörande, men den passar inte in på mitt och min fästmans förhållande. Vi är säkra på oss själva och på varandra och tillsammans är vi bäst! (det känns så alltså...) Jag hade en gång ett förhållande där det var mer som i sången, jag undrade hela tiden vad han såg hos mig, han som var så underbar. och till slut började väl han fundera på samma sak och gjorde slut. Så det är inte självklart att man vill ha den på sitt bröllop.

  • Brud2004

    Hejsan svejsan!

    Tänkte väl att det skulle komma nån som också kallar sig brud 2004 snart
    Jag blev också helt tagen av texten när jag hörde den, det är en väldigt vacker sång. Först kände jag direkt "den vill jag ha!", men vi gifter oss ju inte förrän nästa år så jag har gott om tid att välja sånger

  • Blizza

    ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ..... den är ju så fin! önskar jag också kunde uttrycka mig så i en text.
    Jag funderar också på att sjunga den för min man på middagen.
    Hoppas att jag pallar!!

Svar på tråden TEXT till aldrig ska jag sluta älska dig