• Ia 13/9

Egen stämpel för lackning?

Hej

Är det någon som vet om man kan ta fram/få tillverkat egen stämpel att lacka med? Istället för att köpa en färdig med hjärtan eller nåt sånt så vill vi ha en egen stämpel med våra namn på t.ex.

/Ia

• Svar på tråden Egen stämpel för lackning?
  • Larven

Bra fråga! Jag undrar samma sak. Frågade i en affär och hon föreslog att man skulle smälta tenn... Men då måste man ha en form osv. Bökigt. Finns det ngnt enklare sätt.?

• bluecat

Jag och min fästman gick till "Stämpelfabriken" mittemot Centralstationen och beställde ett lacksigill med vårt monogram på. Priset gick på ca 900kr och då fick vi den hemskickad också Jättetrevlig personal förövrigt.
    / Ida

• Susanne Gräslund

Det är jättesvårt att göra en bra stämpel själv i tenn, Jag har gjort det en gång till ett levande rollspel, men då var ju kvalitetskraven inte så höga. Då är det bättre att beställa en hos en riktig tillverkare.

Jag har dessutom en handgjord stämpel i silver från Sophias ateljé på den tiden affären låg på Vikingagatan i Stockholm. Nu har hon flyttat till St. Hansgatan i visby, men för den som bor där kan det ju vara värt ett försök.

mvh,
    Susanne

• annaca

Nån som vet var det finns liknande Stämpelfabriken i andra städer? Linköping, Norrköping, Göteborg, Eskilstuna t.ex.?

• Hestia

Vårt sigill kostade 600 i Malmö, men da hade vi materialet sjÄlva, vet inte vad det brukar gå på. Däremot var det personlig handgravyr, lite kul, tyckte vi! :)

• Augustibruden

Vi har beställt 2 stämplar på Stämpelbutiken och båda gångerna har vi varit supernöjda - både med resultat och servicen. Nu bor vi i Stockholm, så vi kunde hämta i butiken, men jag vet att det går att få skickat till sig också.

Länk: www.stampelbutiken.com/

Lycka till!

//Augustibruden

Svar på tråden Egen stämpel för lackning?