• nu är jag fruL

När märker man av det?... 1 år!!!!

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Nu har vi diskuterat det här ämnet under ett år! och mycket har hänt under resans gång. Men än är vi vel inte klara, eller hur?

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla

• Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!
  • junilejon

MysEtt,välkomen hit!! Ja när det börja synas att man är gravid menar du? Det är väl inte förens i 3-4 månaden...men det är så olika! Min mammas kusin som fick tvillingar nu,så hade hon bara en liten liten kula i 6 månaden...trodde ett tag att det inte var tvillingar,men i 7 månaden började hon växa snabbt...

• MysEtt

Junilejon: TACK ,

Jovisst är det olika, men då vet jag.
    Tvillingar och inte synas förrän i måndag 6 på "riktigt" det var imponerande på nåt vis

• sweetstreet

Hej tjejer!!!!

Först:

SUPERGRATTIS till September!!!
    Jag håller mina tummar för att den lilla grodden vill stanna kvar!!!!!!!

sedan:
    GRATTISGRATTISGRATTIS FruLLis!!!!!!!
    Härligt att Boris tittat ut!!!! Längtar efter att få höra din berättelse!

Sist:
    Jag har fått tantbesök. Igen!!!! Jaja, hon var jädrigt punktlig denna gången så det var liksom inget att fundera över.
    Hon dök upp i fredags precis innan bröllopet, så först blev jag orolig att jag skulle få superont (det fick jag förra gången hon dök upp) men det har inte alls gjort särksilt ont denna gången. Men jag blöder verklgien mycket.

Humöret är skitkonstigt. När hon kom så kände jag mest bara att "jaha, så är hon här igen då" men jag blev inte så ledsen. Var som sagt mest orolig för att jag skulle få jätteont under bröllopet vilket varit så trist. Maken däremot blev nog väldigt besviken. Jag försökte förklara att "det är ju bara andra försöket sedan operationen..." för just då kändes det verkligen inte som någon fara för min del.

Men så igår var jag jättenere. Kände mig såååååå ledsen över att det aldrig lyckas för oss! Även om mitt huvud inser att ja, jag har ju rätt. Det ÄR ju bara andra "riktiga" försöket. Men det spelade ju liksom ingen roll då. Jag kände mig ändå bara så genomledsen och dessutom j-gt trött på detta att man kämpar o kämpar sedan väntar o väntar o väntar varenda j*vla f*cking månad utan att det blir något!!!!

Nu idag känns det väl lite bättre. Inte lika nere längre, men visst, det känns just nu lite hopplöst måste jag erkänna.

Jag vet inte riktigt hur jag ska hantera detta faktiskt. Vet att man brukar hämta sig efter ett par dagar. Äsch. Försöker trösta mig med att jag faktiskt ska åka hem till Sverige snart. Och det ska bli superkul!
    Samtidiigt som jag just nu känner att fasiken, alla mina vänner hemma i Sverige (nästan alla) har barn så det kommer bli en jädrans massa barnprat och så. Och just nu käns det lite tungt....
    Men men.... Jag vet att jag troligen kommer känna mig på ett helt annan humör snart så det kommer nog bli superbra! Haha! Det kommer iallafall göra att väntan fram till ÄL kommer kännas ganska kort!

• sweetstreet

Förresten September,

Gulle-du! JätteTACK för dina fina ord om min blogg!!! Jag blev verkligen jätteglad!!!
    Och det känns verkligen extra varmt just nu eftersom man har ett lite allmänt lågt humör....

Supertack igen!

• sweetstreet

Page jag har inte hunnit läsa din blogg än, men jag tänkte göra det idag under dagen!! Ser jättemycket fram emot det!

MEN håller med om att du vekrligen inte får sluta snacka OT-inlägg här på tråden nu! Trots att du bloggar! Jag älsakar dina OT-inlägg!!!!!!!!!!

• sweetstreet

Kram till dig Junilejon också!!! Måste vara en otorligt jobbig och svår tid för dig nu med tanke på din vän.

Kände ni till sedan länge att han var svårt sjuk, eller har detta kommit som något akut? Akut sjukdom eller olycka??

Jättekramar iallafall! Det är underbart att du kan stötta dina andra vänner, men tänk även på att du måste få stöttning!!

Ibland kan det till och med "hjälpa" att man kanske gråter tillsammans. Det är inte alltid man "måste vara stark" utan man kan även gråta ut tillsammans. Det brukar kunna stärka.
    Ta hand om dig!

• sweetstreet

Telemarkgrrl,
    jag skulle också gärna vilja vet mer om vad de kom fram till på Sophiahemmet gällande din underöskning!
    Kan du kasnke maila mig med???

Har du min mailadress?

Jag kan annars maila dig för jag tror jag har din kvar!

• viktualia

*uppmuntrande kram till Sweetan*

ska hur som helst bli SKOJ att ses på lördag!! snart kanske det är dags att börja styra upp var och när!

• Izzie

Trist med tanten igen Sweet. Förstår att du är mer än lovligt less på hela grejen just nu. Men för de flesta av oss om man tittar på snitt, så tror jag att det brukar ta sig runt 5-e försöket (totalt sett är väl eg snittet 7 försök), så det behöver inte betyda något alls att det inte har tagit ännu. Egentligen började ni just först för två månader sen. Så vi får väl försöka hjälpas åt att hålla uppe tålamodet. Stor kram!

• sweetstreet

Vickan! TACK!!
    Du är för gooo!

Och ja, jag ser fram emot att få träffa er IRL!!!
    Var tänkte jag att det är bäst att låta någon som känner till bra Brunchställen i stan att bestämma? Kanske AM eller Frejis??
    När? Tja, jag skulle gärna ses runt 13-tiden om det passar???
    Eller tycker ni det är för sent tjejer? Jag kan tänka mig 12 också såklart. Det går bra det med.

Ska jag kasnke maila ut till alla som var intresserade, så kan vi ta det via mail??
    Såg att Syrran var intresserad också, men har inte hennes mail.
    Hur var det med BS?

Jaja, ALLA som vill följa med på en trådträff på lördag (22 september) kan höra av sig till mig!
    sweetstreet_63@hotmail.com

Ni som redan mailat behöver såklart inte maila igen.

Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!