• nu är jag fruL

När märker man av det?... 1 år!!!!

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Nu har vi diskuterat det här ämnet under ett år! och mycket har hänt under resans gång. Men än är vi vel inte klara, eller hur?

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla

• Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!
  • BrudSommar2006

Victory, ingen ÄL alls den här månaden, det var ju typiskt! Fast kanske bra timing att det skedde just när du tagit blodprov då.

Junilejon, visste de om hans situation när de bestämde sig för att skaffa barn? Jag tänkte om det var lite som för Clownis här som vi håller tummarna för under första ivf-försöket.

Grattis FruLlan, så det blev en kille i alla fall! Inte så liten när han tittade ut heller väl.

Nu är det överskott på killar här i tråden, det började ju med varannan men nu tror jag att kill-ligan leder med två.

Junilejon igen förresten, en trädgårdsmästarbakgrund minsann, det skulle man ha nu när vi flyttar till hus. De som säljer har inte varit intresserade av tomten, det är bara gräsmatta och två äppelträd, inte en enda rabatt. Jag har en lång lista på växter som jag gillar men risken finns ju att man planlöst börjar gräva hål i gräsmattan här och där och trycker ner buskar... Vill inte få för många rabatter att sköta heller.

Page, ska läsa i din blogg senare, vi ska iväg och handla strax, det är dags att handla på sig storlek 74 nu i den takt som den busiga bebisen växer!

Grattis September, hoppas verkligen att det är din tur att lyckas nu.

• BrudSommar2006

Telis, hoppas att de hittat felet nu då och att det går att lösa så att turen vänder för er.

Har blivit jättesugen på ost efter allt prat om ost här. Kanske ska handla när vi ändå ska ut nu, beroende på hur länge Iris håller sig på gott humör. Sedan ska vi ut till mina föräldrar och ta lite kort på henne med dopklänningen på, det hanns inte riktigt med igår. Det verkar ju dessutom vara fint väder så vi ska promenera en sväng också är det tänkt. Får inte gå för länge i affärer så att man hinner bli trött, man är ju redan lite seg efter gårdagen.

Är nyfiken på hur det går för resterande BIMare! Väntar med spänning på bröllopsberättelser också.

September, har du förslag på goda alkoholfria drinkar, du verkar ha experimenterat lite åt det hållet?

• Lapinette

Victory - det ser jättefint ut! Precis vår smak fast istället för att det går i svart i matsalsdelen så går vårt i brunt. Vi får se om jag lägger in några bilder så småningom. Har lite problem att få dem från vår server till min dator och har inte orkat ta tag i det problemet.

BS - härligt att dopet gick bra. Gällande trädgården kanske du ska göra som din syssling, gå en kurs. Hon gick ju en i höstas/vintras som handlade om att planera trädgården (tror jag att det var). Hör med henne vad hon tyckte om den eller om hon kan ge dig några matnyttiga tips innan du börjar gräva rabatter.

Så hur går det för helgens BIMmare. September har testat positivt med resten av gänget? Själv är jag väldigt ogravid idag (igår var jag gravid för er som har missat det ). Snacka om schizofren!

• Syster Vilma

Halloj. Inget nytt har hänt. Minus på stickan men ingen mens. Det var nu för prick två veckor sedan vi hade sexet som vi hoppades skulle resultera i en graviditet. Vet ju som sagt inte när jag hade ÄL, men aladåbern var lördag och söndag. Ni som kan mer, kommer aladåbern samtidigt som ÄL eller lite före? För jag kanske i så fall hade ÄL på måndagen, och då kan det ju fortfarande vara för tidigt att testa.

• muggles

Grattis till frullans Borat/Boris!

Vilma: det jäkliga är att vissa får aladåben före ÄL, andra under och andra efter - iaf tror jag att det är det vi kommit fram till. Bäst är att testa med ÄL-stickor så att man vet själv när aladåben gör entre, sedan kan man ju gå efter den ist f stickor...

victory: vilken fin renovering! Jättefint ljus i v-rummet pga de stora fönstren också...

Lappis: jag håller fortfarande tummarna!

• start september

Här försöker jag låta bli att känna efter helt enkelt. På något vis känns de första 3 dagarna mest kritiska för oss, det är då vi tidigare fått tidigt MF. Än så länge mår jag som igår vilket känns bra. Hoppas hoppas att progesteronet och albylen (som jag tagit sedan ÄL) hjälper.

BS - återkommer med drinktips! Ska kolla vad det var jag fick av maken igår. Det är han som leker bartender hos oss.

Victory - jättefina bilder! Trist med minus .

Vilma och Junilejon - håller tummarna!

• Page

BS, kul att dopet blev så lyckat! Det verkar som om Iris och ni hade en bra dag!

Victory, ni har ju jobbat på jättebra! Det blev kanonfint!

• junilejon

Smyger bara in för att berätta att någon tant inte dykt upp än...men ska vänta med att testa mig...så nu smyger jag ut igen!!!

• Syster Vilma

Muggles, ok tack. det väcker faktiskt en viss gnutta hopp. För aladåben kom lördag och söndag. Vi hade sex på söndag. Om jag hade ÄL sö, må eller tis finns det ju fortfarande en chans att ägget blev befruktat. I mitt fall kan ju ÄL inte ha varit före aladåben, för då skulle jag ju redan ha haft plus på stickan eller fått mens. Kommer mensen exakt 14 dagar efter ÄL?
    Äh, jag blir inte klok på allt detta. Fy fasen för detta väntande. Grät precis en skvätt över att inte vara gravid. För på något sätt trodde jag ändå att jag var det. Jag har varit extremtrött, sovit maratonlånga nätter, känt mig yrslig och haft ont i huvudet. Det kan ju bero på andra saker också, men ni vet ju hur det är. Man letar tecken! Har inte riktigt slutat hoppas än eftersom mensen inte har dykt upp och har inte sett eller känt några tecken på att den är på väg. Men den värsta tanken av alla, tänk om jag inte ens hade ägglossning! Dock var aladåben så påtaglig att jag inte riktigt tror på den teorin.

• MysEtt

Hej på er.

Har inte läst igenom alla sidor i tråden, får bli i framtiden

Tänkte börja hänga med er här om det är OK?
    Vi skall gifta oss i december och tänkte börja så smått med att förska bli gravid nu med, man vet ju inte alls om/hur det går.

En liten fråga, när skulle ni säga att det "normalt" börja synas?
    Vi tvistar ltie om det här hemma nämligen.

Kram på er alla och håller tummarna för er som väntar på plus

Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!