• nu är jag fruL

När märker man av det?... 1 år!!!!

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Nu har vi diskuterat det här ämnet under ett år! och mycket har hänt under resans gång. Men än är vi vel inte klara, eller hur?

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla

• Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!
  • start september

Sweet,

jag vet att du är borta i helgen och jag väntar såklart spänt både på din rapport om BIM:andet men också om bröllopet. Ville bara berätta att jag just var inne på din blogg för första gången på länge och blev helt lycklig av att du lagt ut bok- och filmtips!

Du är min nya guru vad det gäller att hitta guldkorn jag inte känner till - jag har haft supernytta av både bok- och filmtipsen jag fått av dig tidigare. Och så fanns det ännu mer på bloggen! Lyx!

• Page

Jag skulle vilja säga "och så var cirkeln sluten". FruL har blivit gravid och nu har Boris tittat ut. Fast det låter så definitivt, som om det var slutet för denna tråd, och det tror jag inte. Så jag säger: Grattis FruLlan till Borren! Jag hoppas att mor och barn mår bra och att grabben låter dig vila nån gång!

September, det suger verkligen att du inte törs glädjas till fullo för pluset! Stort grattis i alla fall. Jag håller min tumme stenhårt knuten för er skull. Jag är lite på Muggles linje, fjärde gången gillt!

Junilejon, en varm kram till dig!

Lycka till med dopet Cicci! Det blir säkert en hejdundrande fest som jag hoppas att du berättar om.

Lapinette, minns du listan "Hur man blir gravid"?. Nya supertajta jeans kanske hamnar med där!

Och tack tjejer för alla komplimanger angående bloggen. Jag blir verkligen jätteglad, generad men glad.

• Lapinette

Page - den finns redan på listan. Liten gjorde det och blev gravid! Här försöker jag verkligen med ALLT! Alla ursäkter är väl bra ursäkter.

FRULLAN - GRATTTTISSS! Så det blev en BORAT! Du som var så rädd att det skulle komma ut en liten trotsig tonårsdotter.

Nu måste jag springa tillbaka till maten/köket.

• Victory

Här kommer en lite sen testrapport, men det var ? som väntat ? minus! Så nu pimplar jag vin för allt vad tygen håller! Men ett stort GRATTIS till September!!! Jag känner på mig att det kommer att gå vägen den här gången! Önskar bara att jag kunnat göra dig sällskap?

Men det bevisar i alla fall att jag inte har haft någon ÄL den här månaden (för om ÄL skedde innan jag började testa skulle ju tanten ha kommit vid det här laget). Och det kommer säkert att synas på de lämnade blodproven så chansen är ganska stor att jag får någon typ av ÄL-igångsättande hormon!

Ensam ikväll! (det är både tråkigt och roligt). Jag har shoppat loss på stan. Det blev ett par nya, tajta jeans. Så NU kommer jag säkerligen att bli gravid! Men de var iofs inte svindyra? Sen köpte jag också nya, läckra, rektangulära tallrikar och jag har invigt en av dem ikväll. Förrätt: Tomatbruschetta (stavning?), kyckling med vinfrästa grönsaker och palsternacksgratäng med oliv- och fetaoströra. Dessert blir nog äppelkompott med mangoglass. Nu blev jag bara så sugen på mögelost efter ert snack idag, men jag orkar inte cykla till affären.

Lappis: Jag tror jag är den kvinnliga versionen av din make! Dvs jag påpekar alltid när min man har gjort ?fel? (i mina ögon). Jag försöker verkligen att inte göra det för det slutar alltid med ett gräl men det är som en inlärd reaktion (känner igen det i min mamma?). Jag försöker istället berömma när han gjort något bra (minns ni det där TV-programmet där kvinnorna skulle lära sig dressera sina män som hundar? Det är den taktiken jag kör med! ).

Mrs B: Ser fram emot er bröllopsberättelse! Jag hoppas att ni haft en helt underbar dag! Just nu partar ni väl loss som bäst?!

Junilejon: Usch, vad otäckt med din kompis! Vet inte vad jag ska säga? måste kännas hemskt!

GRATTIS FrulLan!!!

Jaha, nu har jag suttit och gråtit här ikväll både av glädje och av sorg?

Ha en fortsatt trevlig kväll och helg allihopa!

• MSW

Junilejon: *krama om*

Septemeber: Grattis, och hoppas verkligen allt fungerar nu! (gör det säkert!!)

Frullan: Grattis!!

Victory: Känns väl bra att du kan "Visa upp" dina fel nu då? så det kan bli er tur snart!!

Efter en dag ute i blåsten vid Solheimcup, är det nu dags för att sova, trots det är lördag och klockan inte är särskilt mycket!

• Lapinette

Victory - härligt att du unnar dig fast du är ensam. Själv gjorde jag kantarellertoast till förrätt och sen blev det kyckling med mögelost på en bädd av spenat. Hade massor med spenat över sen igår när jag gjorde Muggles recept. Till det blev det råris och sallad. Snacka om att magen är stor och rund just nu. Så jag kan ju lika gärna fortsätta fantiser att jag är gravid .

Annars har jag frusit hela dagen så maken föreslog ett bad innan middagen. Första gången i vårt renoverade badrum. Lägst på dimmern (spotsen i taket) och så tända ljus. Njöt för fullt medan maken hade supersvårt att slappna av. Nåja, nu är jag äntligen varm efter varmt bad och lite rödvin.

• Victory

lappis: Vad underbart det lät med det där badet!! Och middagen verkade smaskens också. Jag hoppas att vi kommer igång med byggandet av vårt tänkta spa i källaren i vinter. Men med tanke på hur lång tid all renovering tar så blir det nog inte förrän nästa vinter...

• Victory

Nu har jag lagt upp några bilder från vårt hus, både före och efter renoveringen. Välkomna in och kika!

• Victory

*hoppas att det syns vilka som var före och efter...*

• Telemarkgrrl

Victory! Så j*vla sk*itfint rent ut sagt!! Jag vill flytta in. Kan vi inte göra ett byte, ni får vår lägenhet (i befintligt skick ) och vi får ert hus?! Så där vill jag också bo.

Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!