• nu är jag fruL

När märker man av det?... 1 år!!!!

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Nu har vi diskuterat det här ämnet under ett år! och mycket har hänt under resans gång. Men än är vi vel inte klara, eller hur?

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla

• Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!
  • junilejon

Syster Vilma....tack så hemst mycket för dem tröstande orden...de värmde i hjärat!!!
    Ja jag kanske ta och maila dig sen...när jag orkar!!!
    Tack kramar tillbaka...

• Lapinette

Junilejon självfallet ska du få vara ledsen här inne. Herregud så många som varit här inne och gråtit. Kanske inte av samma anledning men här inne skriver vi nog om allt både med och motgångar. STOR KRAM

• FruCicci

Grattis September - Underbart!!!!!

GRATTIS även till Frullan, för nu har ju BORIS tittat ut, om ni inte visste det, 50 cm och 3500 gram, kl 02.45 14 september

Junior mår prima och han har nu fått namnet Victor, vi döper honom i Oscarskyrkan på Östermalm nästa lördag.
    Det råder allmän dophysteri för mig

Har varit på resande fot men är nu i sthlm igen....

Många kramar och jag skriver mer i veckan som kommer!

// Cicci med Junior (Victor)

• junilejon

Lappis...tack för stödet och kramen...den värmde min frusna kropp!!! En lång kram få du tillbaka...
    Känns redan lite bättre nu...ni är alla så snälla!!!
    Tack för att ni finns...

• viktualia

Tack för rapporten om Frullan - Cicci!

Och GRATTIS till FruLlis!!!!!!! *stora stora kramar*

Junilejon - nej... det finns inga ord, ingen mening i att unga människor dör och inget som kan lindra varken chock eller sorg. Det handlar mer om att vi som är kvar här på jorden ska lära oss att vara tacksamma så länge vi har hälsan och goda relationer. Att ta avstamp i de som dör för tidigt och för deras (och givetvis) vår egen skull, leva det liv vi vill och leva det så lyckligt vi förmår.

Konstigt att skriva om födelse och död i samma inlägg... men "Herren ger och Herren tar" som vi kristna brukar säga.... för den som inte är troende kanske man kan skriva att "livet ger och livet tar" istället.

• Piggelin1

STORT GRATTIS till Boris, Frullan!
    Hoppas att du mår OK & ser fram emot att läsa din rapport så småningom!

Junilejon, håller med övriga här ovanför. Det är verkligen GRYMT & så fruktansvärt orättvist när unga människor dör. Det är så himla fel ordning liksom! Vräk ur dig så mkt du vill & orkar här, kanske ännu mer just för att det är som du beskriver, dvs att du är den som är stark & tröstar. Du måste ju också få vara ledsen, rädd, svag osv. Jag skrivit massor härinne om min bror, som dog strax innan han fyllde 35 & det är en hel hög andra härinne som också mist närstående & skrivit om det.
    Tänkte på det du skrev, Vickan. Liv släcks & liv tänds. Lite så var det faktist ism min bror gick bort. Nästan EXAKT nio månader efter vi mist honom så fick min syster sitt andra barn & min andra bror sitt första. På min systersons dop var det sen min döde brors dotter som hällde upp vattnet i dopfunten. Tror inte ngn av oss i vår familj lyckades hålla tillbaka tårarna, inte ens min pappa.

Så skriv på, Junilejon, vi lyssnar

• start september

Junilejon,

du ska såklart skriva av dig här om du vill och orkar. Det ärjobbigt att vara den som måste trösta alla andra, men även ett bra betyg till dig att de vill anförtro sig.

Kram till dig.

• Piggelin1

Start Sept - ett försiktigt grattis från mig! Håller tummarna stenhårt. Denna gången måste det ju bara gå bra - ni har haft er beskärda del av otur nu så att det räcker & blir över.

Page, har precis läst din blogg - du är ju verkligen grym på att skriva!! ...och lova att inte skämta bort den komplimangen eller komma med bortförklaringar att du är en fejkskrivare för att du lärt dig "hur man gör"!!

• start september

Tack för försiktiga grattis och fortsatta tummar!

Har just avnjutit min första alkoholfria drink! Det lät nog värre än vad det är. Men normalt dricker jag antingen en riktig drink eller något helt annat, nu blev det något som skulle likna makens drink så mycket som möjligt.

Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!