• nu är jag fruL

När märker man av det?... 1 år!!!!

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Nu har vi diskuterat det här ämnet under ett år! och mycket har hänt under resans gång. Men än är vi vel inte klara, eller hur?

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla

• Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!
  • Syster Vilma

oj jag menade att jag hade ÄL-symtom förrförra helgen, dvs 2 veckor sen

• muggles

Sept: STORT GRATTIS! Vad kul! Hoppas att 4:e ggn gillt gäller för er nu då... Det kan ju bara inte gå fel ännu en gång tänker jag.

Page: har sparat länken till din blogg, har läst lite men ska läsa mer.

junilejon: vad otroligt tragiskt med din kompis. Håller med, finns inget man kan säga...

Vi har varit i Haga idag och fikat - Moa sov hela tiden. Kändes så skönt att komma ner till stan och se lite folk! Hon skrek lite när vi la henne i vagnen men jag tänkte att hon brukar somna när man väl börjar rulla vagnen och mkt riktigt - först låg hon fascinerat och tittade genom den lilla tittluckan i plast, antagligen på himlen Och sedan somnade hon till sist och sov hela vägen hem igen. Gött att det funkar!

Innan dess var jag på stan och hämtade ut nya linser (själv) och det kändes helt skumt. Första ggn jag var på stan själv sedan jag blev mamma - kändes som om man ville hojta till alla "hallå, syns det att jag har blivit mamma nu?!"

Ung som första ggn vi var ute med barnvagnen efter vi kommit hem från BB. Folk gick förbi oss helt likgiltigt och vi kände bara "hallå, det är en stor grej som har hänt här - vi har blivit föräldrar!!!" Man är inte alls narcissistisk...

• muggles

Lappis: psykbryt låter lovande!!! Håller tummarna DVD (=det vet du)!

Vilma: håll oss underrättade!

• start september

Tack för alla grattis!

Vi försöker att inte ha några förväntningar, men det är såklart väldans svårt. Vi går båda och letar tecken på att det ska vara annorlunda än de tidigare gångerna - så symptomjakten fortsätter...

Jag har fortsatt som mensvärk, kanske är det bra så att man förstår att det är på riktigt. Jag har hängt lite min gamla X-tråd på FL, där är det några andra som fick X i samma veva som nu också plussat. Skönt att ha någon i samma sitation att dela väntan fram till vecka 6-7 med (då gör man VUL om man tidigare haft X för attt se att det nu sitter rätt). Fast mest är jag nu orolig för tidigt MF - det brukar kommma inom tre dagar för mig

• start september

Men jag har haft den lataste lördagen på länge - jätteskönt!

MrsB - hoppas att dagen blev fantastisk!! Jag läste om de ilskna vindarna i Skåne men du bor väl lite inåt landet så förhoppningvsis klarade ni er undan!

• start september

Page,

jag har med glädje läst din blogg. Det var precis lika bra som jag föreställde mig! Den har en fantastisk kombination av knivskarpa och intelligenta observationer, ironi, ett självutlämnande och håll i dig - humor. Dessutom hanterar du språket jättebra!

Kort sagt, bloggen andas precis den jag föreställer mig som Page!

Det är så långt jag kommer med en personlighetsanalys for now.

• Lapinette

Snacka om totalt okänslig! Förstod inte alls vad som hade hänt junilejon och vart tvungen att gå bakåt och titta. Stackare, förstår om det känns som det är viktiga än huruvida mensen kommer denna månad eller ej. Livet är ibland väldigt orättvist.

Själv har jag varit på stan och vet ni vad jag har gjort? Köpt ett par dyra, supertajta jeans. När vi gick ut från affären sa jag till maken, tänk om jag är gravid! Sen har jag gått hela dagen och inbillat mig just det, att jag är gravid!

• junilejon

Muggles och Syster Vilma...jag vet att det inte finns något man kan säga i sådat här läge! Det var inte min menng att heller beklaga mig osv (vet att många tycker att sånt är jobbig) Ville bara tala om det, så att jag få säga det till någon som inte känner mig/han och situationen...eftersom jag är den starkaste i vår vänskapskrets så ringer alla till mig och gråter och jag få trösta,kan då inte bryta ihop själv!!! Vet inte riktigt hur jag ska förklara....men eftersom jag känner att jag kan säga allt till er utan att det blir en massa prat osv....*tänker*....ja det var väl därför jag skrev det....*tänker lite till....en lång stund*....ja jag vet inte hur jag ska förklara det hela,men jag hoppas att ni förstå!!!

Muggles,ja det måste vara en härlig känsla att gå ut första gången själv med Moa! Jag hade nog som dig känt att det här det är stort, trots att ingen annan fattar det!!!

• junilejon

Lappis...psykbryt...hrmmmm...nja ett liten tecken är väl det allt ...kanske få du inte användning av dem så mycket....det hoppas jag iallafall att du inte få!!! då kan jag ju köpa dem av dig!!!

• Syster Vilma

Junilejon, självklart måste du få skriva av dig! Detta forum är väl en plats där väldigt många privata och jobbiga känslor kommer fram (min uppfattning i alla fall trots att jag är nykomling här). Jag träffar genom mitt jobb väldigt ofta människor i kris. Det är alltid lika svårt att veta hur man ska bemöta människor i sorg och kris, för som jag sa, det finns inget man kan säga som hjälper. Däremot brukar det hjälpa att få prata om det. Det är ju viktigt att du också ska få gråta och vara "svag" med någon och inte bara vara tillhands för alla andra som också är ledsna. Har du ingen i din närhet som kan lyssna på dig? För min del får du i alla fall gärna skriva av dig här, eller maila mig på moasmoster@yahoo.se
    Lyssnar (läser) gärna om du behöver ventilera! Tusen kramar till dig!

Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!