• nu är jag fruL

När märker man av det?... 1 år!!!!

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Nu har vi diskuterat det här ämnet under ett år! och mycket har hänt under resans gång. Men än är vi vel inte klara, eller hur?

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla

• Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!
  • Page

Storasystern, Nenne är på semester! Minns inte var dock.

• Page

Storasystern, ska du med på trådträffen den 22:a?

• Lapinette

Eller hur var det nu? Skulle hon försöka få till en bebbe när hon var i Frankrike? Tja, inte lätt att hålla reda på alla som reser kors och tvärs. Vi har ju någon som är på Sardinien och en på Malta just nu förutom Tinga som är nere på Franska Rivieran, Cannes närmare bestämt.

• Page

Visst kör Nenne med skarpa skott nu under semestern!

• Storasystern

Just det, Nenne har semester...

Page - jo, jag hopas på att kunna komma på tråddejten nästa lördag! Jag ska bort på kvällen, mne ett tag på dagen borde hinnas med! Vore jättekul att äntligen få träffa alla!

Liten - om du inte redan har gått... Fiskars soft touch (stor)heter den och finns att beskåda här: sykompaniet.se/index.html&target=d145.html

• Moppy1

Syrran - vi går på Annas Profylax ute på Danderyds sjukhus. Fanns en hel massa kurser och ställen att välja på, men denna passade bra i tiden för oss (man ska tydligen gå den 2-3 mån innan BF). Killen får också göra alla andningsövningar, känns lite sjukt i början att sitta där en massa olika människor i ett rum och frusta ihop, men efter ett par timmar så blir det helt normalt. Och det hjälper verkligen mot att koppla bort smärta! (vi fick nypa varandra gul och blå för att testa hur det funkar)

Page - svanka är alltid bra. Killar verkar tycka om det... (jag erkänner att jag kör den ibland också, ja kanske inte nu, nu känner man inte direkt för att spela sexig i sängen med en stor kula i vägen... ;)

Lappis - ok då sparar jag min tumme till i nästa vecka (eller börjar hålla redan nu... )

Hur har det gått med FRullan egentligen? Ingen Borelia ännu?

• Liten med Mindre

Storasystern - visste att det fanns resurser här inne! Då ska jag kolla om de har fjädrande Fiskars.

Kanske får återkomma till dig när jag trasslar in mig i symaskinen, i försöken att sy en fin "klädnad" till babykorgen. Blivande mormor skulle leta upp mitt och syrrans gamla tyg så att jag får en mall. Snacka om att samla på allt! *himlar med ögonen*

• Lapinette

Ja, är det någon som hört något från Frullan. Det var väl igångsättning den 18/9 som gällde om Borelia/Borat inte behagat titta ut innan dess. Attans vad det barnet verkar trivas i mammas mage.

• Moppy1

Den har säkert gottat in sig och växer för fullt därinne, nu när Frullan är hemma och stressar av!

• junilejon

Piggelin,jag förstå att det är lite skrämmande med hus och tomt och allt...det tyckte jag med i början,men eftrsom jag inte ha tummen mitt i handen så fixar jag det mesta själv...sen hjälper det ju mig att jag är trädgårdmästare i grund och botten!!
    Men det måste ju vara skönt att bo kvar i stan den första tiden med bebben....det hade jag med tyckt!!!

Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!