• nu är jag fruL

När märker man av det?... 1 år!!!!

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Nu har vi diskuterat det här ämnet under ett år! och mycket har hänt under resans gång. Men än är vi vel inte klara, eller hur?

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla

• Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!
  • Page

Moppy, nja inte så avancerat kanske. Du vet, svankar lite extra för syns skull, tvingar fram en extrabeslöjad blick. Jag föredrar att ha lampan släckt faktiskt!

Haha, nej, jag kan inte heller minnas något om bajs när det gäller "våra" förlossningshistorier! Kan det bero på att man faktiskt inte bryr sig om det just då??

• Page

Jag kom på att FruLlan gav mig en persona, slampan! Så utvikningsflicka passar bra i den rollen!

• Lapinette

Moppy - du behöver inte hålla tummarna för mig just nu, det är inte dags förrän torsdag i nästa vecka men det är ett helt gäng nu i helgen som har BIM så garanterat att jag kommer gå in här och kolla läget.

• Page

Nästa måndag finns det möjligen massa saker att diskutera som faktiskt hör hemma i tråden. Måste leta upp Lapinettes BIM-lista. Vad fort jag glömmer...

• Storasystern

Liten, eftersom jag är tyg-och sy-nörd måste jag komma med ett inlägg i debatten om saxar.
    Den absolut bästa saxen för tyg är en Fiskars som fjädrar tillbaka när man klipper, d.v.s man behöver inte "dra tillbaka" handtagen. Den finns säkert på SidenCarlsson eller på Ohlssons tyger på Sveavägen.

• Lapinette

Page, du behöver inte leta. Här kommer den:

Tinga har BIM 11/9 ? är nere på Rivieran och firar 5-årig bröllopsdag så huruvida det blir BIM eller BOM lär vi inte få veta förrän i nästa vecka. Håller tummarna!
    Sweet har BIM 15-16/9 ? hon har laddat rejält denna omgång med nydesignad livmoder, hormoner och cykelmetoden (ligga med rumpan högt)
    September har BIM 15-16/9 ? har lagt den coola attityden på hyllan och nojjar istället för fullt. Välkommen i nojjiga gänget!
    Junilejon har BIM 15/-16/9 - letar hysteriskt efter symptom men hittar inga!! Vi andra vet ju att även inga symptom kan vara symptom men vi låter henne leta vidare.
    Vilma har BIM 15-16/9 ? har alla möjliga känningar. Kanske blir det en hole in one på första försöket?!

Sen har cyklar jag och Nenne tillsammans i nästa vecka.

• Storasystern

Moppy, var går ni på profylax? Vi har anmält oss och ska gå i oktober någonstans inne i stan...
    Tror att det kan behövas för min(vår) del!!! Får mannen också lära sig att andas???

Page, jag lutar nog också åt lavemanghållet!

Piggelin - vi köpte en budgetvagn, en Eurobaby Victoria, på blocket. Fast den var oanvänd. Och så fick vi med åkpåse och nåt mer som jag har glömt! *senil* Det ska bli intressant att se om den är bra!
    Jag mailade några av mina kompisar som har två barn var redan för att se vad de tyckte var viktigast med vagn och vad man skulle undvika. När vi hade tagit oss igenom alla åsikter så kom vi fram till att den vagn vi tittat på verkade funka bra. Hoppas det är rätt!

• Storasystern

Var är Nenne förresten??? Är det inte dags för lite galenskaper i tråden snart??!!

• Page

Tack Lapinette, för trots försök så hittade jag inte BIM-listan.

• Lapinette

Nenne tror jag är i Frankrike, liksom Tinga.

Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!