• nu är jag fruL

När märker man av det?... 1 år!!!!

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Nu har vi diskuterat det här ämnet under ett år! och mycket har hänt under resans gång. Men än är vi vel inte klara, eller hur?

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla

• Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!
  • Moppy1

Ja det kanske inte är det roligaste, men när man är mitt uppe i det tror jag kanske inte man bryr sig så mycket... Det finns ju dock många tjejer som kniper igen och förlänger förlossningsförloppet för att de är räddda för att bajsa. Så det kan säkert hämma vissa (själv tänker jag köra på och hoppas att BM är smidig och diskret om det händer....

• Page

Hahaha Moppy, ja, min vän är nog ganska spänd. Sån personlighet helt enkelt. Jag tror att jag kommer att bli likadan eftersom jag är alltid så medveten om mig själv. Jag intar fortfarande, ja ibland i alla fall, "poser" när vi har sex.

• Page

Så hur obehagligt det än är (tror jag) så blir det nog lavemang för min del. Och en make som står BAKOM mig.

• Liten med Mindre

Äsch - det där med bajs är väl en av fördelarna vid vanlig förlossning jämfört med kejsarsnitt. Tydligen boostar det tillväxten av bebisens immunförsvar ifall den får på sig lite skit redan vid förlossningen.

Tack Vickan för saxtipsen. Jag fick napp hos SidenCarlson, de skulle ha bra saxar också. (Är lat och orkar inte ränna runt. )

Och nu har jag varit flitig nästan hela dagen. Ska inte sabba det på slutet - mumsa lite mandarin och fixa klart inför helgen.

• sweetstreet

Hahahaha!!!!!

Jag tittar in en snabbis här och vad ser jag? Bajsa-på-mig-diskussioner!!!

Försökte börja läsa ikapp, men insåg att jag inte hinner.Jag såg dock att du skaffat en blogg Page! SKOJ!!!

Haha! Du har väl adressen till min blogg fortfarande? Isåfall kan du ju gå in och kommentera ngt inlägg med din bloggidentitet, så kan jag lätt hitta din blogg sedan!
    Nu ska vi snart iväg på ett bröllop (bloggade lite om skillnaden mellan svenska o amerikanska bröllop häromdagen) så jag kommer som sagt inte att ha dator och internet tillgängligt på ett tag. Men kommer titta in igen senare i helgen.

Kram på er alla!

Förresten inget nytt än, men BIm är ju nu i helgen...

• Lapinette

Sweetan, Lycka till med BIM!!! Vi håller tummarna för dig så skräm iväg kärringen långt åt skogen...fast inte hit till Sverige för här vill vi inte se 'na.

• Page

Liten, enligt min mor är det värt att lägga en extrahundralapp för att få en bra sax. Hon är helt anal med sina saxar, vi får knappt titta på dem.

Jag har också hört det med bajset och nyfödda. Naturen är trots allt fiffig!

• Moppy1

Ha ha Page, poser när ni har sex! Kanske har du varit en utvikningsflicka i ett tidigare liv??

Undrar just om våra trådmammor "lade av" en skit under förlossningen. Kommer inte ihåg om detta fanns med i deras förlossningsstories...

Sweet - Sim sala BIM, håller tummarna inför helg-bimmen.
    Och ni andra med förstås (Victory, Lappis etc etc)

• Page

Visst har jag adressen till din blogg Sweet! Ha det så skoj på bröllopet och jag håller också tummarna för att tanten irrar bort sig!

• Moppy1

Förresten, Piggelin och ni andra som är ung så långt gången som jag - känner ni av att babyn har lagt sig neråt med huvudet? Enligt min BM ligger den neråt nu och jag känner ganska mycket tryck och lite småvärk neråt. Enligt henne kan man känna så när den "borrar ner sig" i bäckenet....men det känns faktiskt nästan lite obehagligt (typ som att den trycker sig ut). Någon som känner igen sig??

Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!