• nu är jag fruL

När märker man av det?... 1 år!!!!

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Nu har vi diskuterat det här ämnet under ett år! och mycket har hänt under resans gång. Men än är vi vel inte klara, eller hur?

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla

• Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!
  • Page

Iiiiiih, så spännande Viktualia! Det blir BILÄ i stället för BIM för dig, beräknad icke lägenhetsägare!

Piggelin, jag fick inte så mycket info om Skanska av maken. Det handlar tydligen om en annan avdelning av firman än den han har kontakt med!

Liten, hahaha vad hemskt det är när man är ensam om röjningsmanin. Jag känner igen mig som tusan. Jag gör också sådana högar men de stannar tyvärr där jag har lagt dem.

• Page

Muggles, uttrycket "Goa Moa" är ju så sött att mina tår krullar sig!

• viktualia

Page - det är bara BILI-risk (i=innehavare) för vi bor i hyreslägenhet.. ha ha ha.. men pirrigt är det, nåt HELT sanslöst!

Sen tycker jag att du borde sätta igång och blogga lite friskt hihi!

• Page

Hahaha, jag har verkligen en infantil humor. Hörde en radioreklam nyss:

- Hej jag skulle vilja beställa en Vesuvio.
    - Det går inte, den är paxad. *pizzabagarbrytning*
    - Jaha, då vill jag ha Busola i stället.
    - Den är också paxad!
    - Vilken pizza är inte paxad då?
    - Skinskallad. Fast brödet är paxat. Det blir tio minuter tack!

Vill du också paxa din bostad? Hör av dig till HSB!

• viktualia

Page - fniss fniss! roliga texter men risken är jag fastnar.. officiellt så arbetar jag idag.. har jag hört.. ha haha

• Moppy1

Piggelin - vi var på vår första profylax igår! Superbra, verkligen! Särskilt för maken tror jag, för de går igenom alla stadier av förlossningen och är ganska ärliga med hur det faktiskt är att föda barn (typ att man ofta bajsar på sig, spricker etc). (lika bra att få det klart för sig med en gång och börja vänja sig vid tanken..) Tror även att det är skönt att känna att man har andningen som verktyg under förlossningen, även om man kanske inte ska räkna med att man verkligen är så "duktig" och klarar sig bara på det.

Storasystern - kul med 3D/4D, jag var också på UL (vanligt) för ngn vecka sedan för att kolla att allt var bra. För mig var det skönt att få en titt på den lille igen och se att han verkade ha det bra därinne.

• Page

Bajsa på sig ja...det är verkligen något att se fram emot. Har jag berättat om min kompis som tjatade och frågade under hela förlossningen om hon hade lagt en kaka än? Det var hysteriskt roligt när hon återberättade det. Det slutade med att BM väste åt henne: Nej! Du har inte bajsat på dig! Fast kompisen är helt säker på att hon hade gjort det i alla fall men att det var ingen som ville avslöja det.

• Page

Viktualia, oficiellt är jag hemmafru i dag men jag har inte gjort ett dugg hemmafruigt. Borde vika ca 15 kilo tvätt och bestämma vad vi ska äta i kväll.

Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!