• nu är jag fruL

När märker man av det?... 1 år!!!!

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Nu har vi diskuterat det här ämnet under ett år! och mycket har hänt under resans gång. Men än är vi vel inte klara, eller hur?

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla

• Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!
  • Liten med Mindre

Piggelin - tack för receptet. Tar med det hem.

Victory - lycka till i morgon!

Någon undrade över nyplussade och hur de mår. Träffade Frejis igår kväll, och hon verkade må riktigt bra. Nog mer mamsen som oroade sig över allt som kan hända. Frejan tog det coolt! Tack Frejis för en trevlig middag!

• Telemarkgrrl

Hallå tjejer,

tillbaka efter ytterligare en förmiddag på Sophiahemmet. Suck, jag kommer knappt upp i halvtid ens den här veckan på jobbet. Lapinette, jag är inte så där jättebekväm med att berätta en massa personligt här på nätet men jag mejlar gärna dig och berättar vad jag har hållt på med om du vill?

Piggelin, det var verkligen jättefina hus!!

September, jag håller tummar och tår, det låter ju onekligen hoppingivande!!

• Storasystern

Vickan - jo, det huset har jag sett. Det var det som hade så bra läge! Nära till allt i "Hålan", som trots sitt smeknamn är ganska så stor till ytan.

AM, det var både 3D och 4D-UL vi gjorde. Fick mest bilder, men några filmklipp också. Pyret gäspar och suger på fingrarna och dricker fostervatten (blä!) på film! Otroligt gulligt att titta på! Tror att mannen kanske förstår lite mer hur det är nu...

Liten - jag håller helt med dig. Det är så trist att vara på jobbet när man kan vara hemma och pyssla. Det finns ju så mycket roligt att göra hemma! Man borde få vara ledig när man är gravid faktiskt! SÅ att man hinner med att pyssla hemma, titta på söta bäbiskläder och sova så mycket man vill!

• Liten med Mindre

Storasystern - kan vi inte införa generell ledighet för gravida?

Det är egentligen märkligt - för allt som innebär att jag måste avvika från invanda rutiner, ändra på saker etc tycker jag känns jättejobbigt (även att packa för trevliga weekendresor) just nu - men däremot kan jag inte fort nog börja med att ändra om precis allt hemma. Och ju mer jag vill, desto mindre lust får maken. Och jag klarar inte att låtsas som att jag inte är intresserad.

Skulle gladeligen åka till IKEA och handla allt själv, problemet är att vi måste rensa ut hemma innan vi får plats att stoppa in saker - och där kan jag inte fixa själv.

Fast nästan så att hotet kommer att hänga över honom "Är inte allt röjt och fixat tills jag tar ledigt i december kommer jag maniskt att lägga allt i en hög på hallgolvet". Hehe...

• Storasystern

Liten , precis så är det hemma hos oss... Fast vi har hyfsat med plats då vi bor i hus, så jag shoppar det jag har lust med utan honom...
    Jag hoppas och tror att han kommer att engagera sig lite mer när bäbisen är ute och han inser att den finns på riktigt!

Jag tvingade iväg honom och titta på vagn och vi lyckades faktiskt köpa en till slut, men det var inga lyckliga miner direkt! :(

• Piggelin1

Lappis, Telis mfl - håll nu för öronen/scrolla ner några rader:
    Storasyrran, vad blev det för vagn?

I övrigt kan jag meddela att det är riktigt skitväder i Gbg idag

Var ute & "hus-firade" lite igår - testade relativt nya stället "Stearin" på Tredje Långgatan. Rekommenderas till er Gbg:are! Lite Lounge-stuket sådär med skön musik i högtalarna.
    Snäppet dyrare än tex Caleo, Sjöbaren & Bitter, väldigt bra service & kul variation i menyn!

Ikväll blir det intensivkurs i profylax (med fortsättning imorgon fm), ska bli spännande att se hur det är! Annorlunda sätt att tillbringa en fredagskväll!

• Liten med Mindre

Pigglin - hmm...kan tänka mig mysigare ställen att "flåsa" på en fredagkväll.

Fast det blir nog inte mycket flåsande hemma. Någon jobbar hemifrån och behöver sitta stora delar av kvällen. Och det är inte jag. Kanske skulle arbeta lite med foton eller distanskursen som jag hittills lyckats ignorera. Så får jag undan lite. Och shoppa efter jobbet!

Någon pysslare här inne som vet var i Stockholm jag kan köpa bra tillskärarsax (bra sax att klippa tyg med - present till svärmor).

• viktualia

Liten - Panduro på Kungsgatan kanske har det. Andra varianter är Åhléns eller Hemtex.

/vickan
    som just lagt bud på huset...

• viktualia

Lapinette - japp! Men eftersom det handlar om hus i hålan så kommer det ta tid innan vi vet hur det går... budgivningen går inte så fort i metropoler som denna.. så framåt veckan som börjar med 24/9 lär vi veta om vi blir husägare eller inte.

Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!