• nu är jag fruL

När märker man av det?... 1 år!!!!

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Nu har vi diskuterat det här ämnet under ett år! och mycket har hänt under resans gång. Men än är vi vel inte klara, eller hur?

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla

• Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!
  • MSW

Godmorgon!

Sweet: Ja af-gnäll är väl ganska OT, men alltid lika trevligt.. Nu har jag juh inte behövt masa mig dit ännu, då jag jobbat ons-fre, men på måndag får jag väl ta tag i det.. *suck*

Det verkar himla spännande inför helgen, hoppas på riktigt många plus!! *håller tummarna*

Hur går det för er "nyplussade"? Hur mår ni? Har ni insett att ni faktiskt har plussat?

Var och tog nytt blodprov igår, men doktorn tyckte att jag skulle fortsätta med samma dos kortsion, men jag vet inte vad värderna var sist, så det hade väl iaf inte gått upp tillräckligt.. Nästa blodprov tänkte jag ta på tisdag..

Järnvärden diskussioner kan jag också vara med i lite (ogravid som jag är).. Då jag oftast ligger lågt.. nu ligger jag på 127.. Men har varit nere på 90 och uppe på 140!
    Äter konstant järntabletter..

• start september

Lapinette,

jag har nog känt lite så här sen i tisdags, men mest från igår. Nyss smakade ett äpple skumt - brukar inte hända.

MEN det kan ju vara stress och önsketänkande (stort mått av det senare).

Psyket ja - maken klagar på min fixering vid detta. Han ville nog remittera både mig och sig själv förr-förra gången. Denna gång är fixeringen dock väl dold - vi har knappt hunnit ses alls denna veckan pga jobb och diverse aktiviteter på kvällarna. Men det är kämpigt detta, både för en själv och för maken. Det är tur att man har en stark relation för påfrestningar bli det.

Åter till grottekvarnen...

• MSW

Babblar som vanligt bara på om mitt.. Well får väl ta tag i att göra mig färdig för jobbet nu!
    Ska försöka titta in under helgen och kolla hur det går för alla, annars får ni ha en bra helg "allahopa"!!

• Victory

Liten: Jag känner igen din situation. Allt är bra men ändå känner jag mig nere och lite sur på jobbet. Vill bara hem för jag har tusen saker att göra hemma. TUR att det är fredag!

BS: Nja, jag vill nog inte byta jobb för jag trivs oftast bra. Det var nog med lite ironi som jag sa att de är dumma mot mig, anledningen var snarare min egen korta stubin/överkänslighet.

Instämmer i sexlöshetsdisussionen! Hos oss är det verkligen en bristvara. Allt detta tvång har gjort att vi båda tappat lusten. Men jag saknar honom så fruktansvärt just nu! Vi hinner ju aldrig träffas för vi har helt olika arbetstider. I helgen blir jag också ensam. Men på telefon lät det lite hoppfullt, han pratade om att vi kunde ?slingra ihop oss? någon kväll. Hur ska det tolkas, tro?

Grattis till huset, Piggis!!! Och hoppas att det blir husköp för Viktualia också!

Pirr! Tack för den smyghållna tummen! Och tack för kramen, Muggles. Jag tror inte tanten kommer att få mig att gråta den här månaden, för jag är väl förberedd. Sanningen är den att jag blir glad ju snarare hon kommer så det inte bara blir en massa väntan som skulle kunna användas till nåt bättre (typ nästa försök).

• Piggelin1

God förmiddag!

Vickan - du är helt klart trådens bästa detektiv Husen som syns på länken ligger i närheten av vårt, dock är vårt två plan istället för tre. "Våra" hus verkar inte ha kommit ut ännu. Men visst är det lite i samma stil!

Angående bekvämligheterna med hus så inser jag när jag läser här ovanför att vi har det himla lyxigt där vi bor idag - tvättmaskin i lgh (har väl använt tvättstugan max fem ggr sen vi flyttade in för 2½ år sen...) & garage i huset- som dessutom bara är precis bredvid vår port & ett enskilt garage, dvs extra förrådsutrymme & med automatik blir det ju en extra p-plats utanför garaget på köpet Vårt sovrum ligger i ena hörnet av huset & även om det skulle vara väsen i trapphuset, så hör vi inget av det iom att sovrummet ligger längst bort liksom. Grannen ovanpå stör oss nästan aldrig (förutom den lilla käcka fuktskadan på toaletten som han lyckats åstadkomma då...) & egentligen ingen direkt insyn heller. Gött!

Vänner - då vet jag ju ungefär vart du bor! Var det i vintras han gängledaren blev nerskjuten där? Visst har det varit fler tillbud i krokarna sen också, den där pizzerian tex? Annars gillar jag "din" stadsdel skarpt - klart charmig!

Vad trist att Avalon inte har ngn brunch, men då hittar vi på ngt annat! Det är ju gott om tid tills vi ses, så massor av funderingstid

Lappis - när du skrev om din man som kommer från en gruvby i norra Frankrike, så kom jag direkt att tänka på våra franska kompisar i Johannesburg. Mannen i det paret kommer också från en gruvby i norra Frankrike (är jag iaf nästan helt säker på!), minns dock inte namnet på orten.

Junilejon, jag är nog en sån där som fick nog av att bo i ett litet samhälle (2000 inv) när jag växte upp. Kan absolut INTE tänka mig att flytta tillbaka dit igen, inte ens till staden som ligger i anslutning där. Av alla oss fem syskon så var det bara en som hamnade i ett samhälle av motsvarande size (dock i andra änden av Sverige), vi andra bor i Gbg, Frankfurt & Amsterdam... Var nog lite för annorlunda för att passa in i den miljön tror jag. Plus att de få som jag har kontakt med sen tex gymansietiden - ingen av dem bor kvar heller.
    Är lite kluven för detta med att flytta till hus, just därför känns det bra att vi inte flyttar förrän om 1½ år & när vi väl gjort det så är det fortfarande väldigt nära stan. Men samtidigt så tycker jag att det ska bli superspännande & iom att vi får allting fixat inkl trädgården (!), så blir det ju inte en massa extrajobb för oss som vare sig är lagda åt hantverkarhållet eller alltför mkt trädgårdspill. Nu blir det nog precis lagom!

BS, kan tänka mig att priserna verkar OK i Gbg jämfört med Sthlm, men fortfarande tycker jag att 4½-5 milj är extrem-mkt pengar... Får hoppas på att vi får en bra slant för vår lgh när vi säljer den så småningom!!

• Piggelin1

Liten,
    här är receptet jag pratade om häromdagen. Observera att det är "barnportioner" - 4 vuxna är nog samma som 5 barn

www.ica.se/FrontServlet&state=recept&receptid=376412

• Lapinette

Men Victory, jag sitter här och håller tummarna blåa för att tanten din INTE ska komma! Ge inte upp!

September - jag håller mina symptom för mig själv (ja, då räknar jag inte med er för ni får alltid höra dem). Maken får inte veta ett dugg för jag vill inte driva upp hans förväntningar. Vet ändå att när det väl närmar sig kommer hans frågor om när det är dags och om jag inte ska testa.

Symptom ca 5 dagar innan BIM innebär att jag borde börja känna något i helgen. Mitt problem sen vi startade med inseminationer i juni är att jag känner av äggledarna/magen ganska så väl direkt efter ÄL men så dagarna innan BIM nada! Det innebär att jag supertidigt börjar leta symptom...så jädrans jobbigt och totalt befängt! Men vad hjälper det, psyket följer inte min förnuftigas sidas råd.

• Lapinette

Ser att jag och Piggelin ungefär har samma komfort i våra lägenheter. Vi har garage! En av dem anledningar till att vi köpte lägenhet mitt i stan. Vi tar hissen rakt ned och har bilen ca 4 meter därifrån. Superskönt när man varit ute och storshoppat! Sen så ville jag absolut ha klädkammare som idag mer är ett förråd då vi ändå har fullt med garderober överallt och balkong.

Nu sluttjatat om lägenhet kontra hus!

BS - innan jag glömmer bort det. Lycka till på dopet imorgon. Hörde av din släkting att hon ska dit och få se Iris. Hon var ju en av dem som var med på min tjejmiddag. Vi skrattade mycket och hade våra små interskämt och var nog rätt råa mot varandra. Precis som förr!

• Lapinette

Piggelin - det finns en del små gruvbyar i norra Lorraine. Hans lilla by ligger nästan på gränsen till Luxembourg.

• Victory

Lappis: Vad gulligt att du också håller tummarna för mig - även om jag är säker på att det är helt onödigt! Nåja, jag testar imorgon så då får vi svaret och behöver inte spekulera mer!

Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!