God förmiddag!
Vickan - du är helt klart trådens bästa detektiv
Husen som syns på länken ligger i närheten av vårt, dock är vårt två plan istället för tre. "Våra" hus verkar inte ha kommit ut ännu. Men visst är det lite i samma stil!
Angående bekvämligheterna med hus så inser jag när jag läser här ovanför att vi har det himla lyxigt där vi bor idag - tvättmaskin i lgh (har väl använt tvättstugan max fem ggr sen vi flyttade in för 2½ år sen...) & garage i huset- som dessutom bara är precis bredvid vår port & ett enskilt garage, dvs extra förrådsutrymme & med automatik blir det ju en extra p-plats utanför garaget på köpet
Vårt sovrum ligger i ena hörnet av huset & även om det skulle vara väsen i trapphuset, så hör vi inget av det iom att sovrummet ligger längst bort liksom. Grannen ovanpå stör oss nästan aldrig (förutom den lilla käcka fuktskadan på toaletten som han lyckats åstadkomma då...) & egentligen ingen direkt insyn heller. Gött!
Vänner - då vet jag ju ungefär vart du bor! Var det i vintras han gängledaren blev nerskjuten där? Visst har det varit fler tillbud i krokarna sen också, den där pizzerian tex? Annars gillar jag "din" stadsdel skarpt - klart charmig!
Vad trist att Avalon inte har ngn brunch, men då hittar vi på ngt annat! Det är ju gott om tid tills vi ses, så massor av funderingstid
Lappis - när du skrev om din man som kommer från en gruvby i norra Frankrike, så kom jag direkt att tänka på våra franska kompisar i Johannesburg. Mannen i det paret kommer också från en gruvby i norra Frankrike (är jag iaf nästan helt säker på!), minns dock inte namnet på orten.
Junilejon, jag är nog en sån där som fick nog av att bo i ett litet samhälle (2000 inv) när jag växte upp. Kan absolut INTE tänka mig att flytta tillbaka dit igen, inte ens till staden som ligger i anslutning där. Av alla oss fem syskon så var det bara en som hamnade i ett samhälle av motsvarande size (dock i andra änden av Sverige), vi andra bor i Gbg, Frankfurt & Amsterdam... Var nog lite för annorlunda för att passa in i den miljön tror jag. Plus att de få som jag har kontakt med sen tex gymansietiden - ingen av dem bor kvar heller.
Är lite kluven för detta med att flytta till hus, just därför känns det bra att vi inte flyttar förrän om 1½ år & när vi väl gjort det så är det fortfarande väldigt nära stan. Men samtidigt så tycker jag att det ska bli superspännande & iom att vi får allting fixat inkl trädgården (!), så blir det ju inte en massa extrajobb för oss som vare sig är lagda åt hantverkarhållet eller alltför mkt trädgårdspill. Nu blir det nog precis lagom!
BS, kan tänka mig att priserna verkar OK i Gbg jämfört med Sthlm, men fortfarande tycker jag att 4½-5 milj är extrem-mkt pengar... Får hoppas på att vi får en bra slant för vår lgh när vi säljer den så småningom!!