• nu är jag fruL

När märker man av det?... 1 år!!!!

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Nu har vi diskuterat det här ämnet under ett år! och mycket har hänt under resans gång. Men än är vi vel inte klara, eller hur?

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla

• Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!
  • Piggelin1

Haha, Vickan - gillade också dina smal-kommentarer

• Lapinette

Page - maken kom hem i natt. Så härligt att ha honom hemma igen...även om jag inte har hunnit sakna honom.

Piggelin - så det blir hus!!!

Sitter här och väntar på en kund. Han verkar ha problem att hitta hit eller så är det massor av trafik där ute. Vad vet jag?

• Piggelin1

Ska träffa Miss X idag - dvs Muggles & min gemensamm väninna. Hon får helt enkelt vara med & fira, tror jag alldeles bestämt!

Vickan - har samma känsla som du - gaaaaaaaaaaaaa/woaaaaaaaaahh!
    Visserligen har vi mentalt laddat för dessa husen liksom området, sen vi fick nys om dem i maj, men att vi verkligen skulle få chans på ett av dem, oooops! Lite känslan: "Oj, nu är vi verkligen där!"

• _koko_

Hej Page! Även om jag inte har möjlighet att hänga här och tjattra med dig just nu måste jag bara säga att jag är så himla glad att du är tillbaka!!!

Har pratat med läkaren igen, och det visade sig att jag hade finfina järnvärden! Att hb-värdet var lågt berodde visst på att b12-värdet var så lågt (visste inte att det kunde bero på annat än järnbrist). B12 är tydligen viktigt för blodproduktionen, och får jag upp det värdet kommer jag få upp hb-värdet också. Så nu ska jag visst äta 4 b12-tabletter om dan i en månad och sen lite mindre resten av tiden.
    Det känns lite bättre nu.

Piggelin - de flesta behöver inte äta något kosttillskott alls, så du kan nog vara lugn.
    Att jag fått sån brist beror sannolikt på att jag inte äter mjölkprodukter, fast jag äter ju jättemycket kött, vilket också ska innehålla mycket sånt... Well well, det är väl bara att knapra tabletterna och hoppas på det bästa.

• viktualia

Piggelin *sträcker ut en hand och håller hårt* vi kanske klarar det där med att köpa hus.. kanske...*pirr i magen*

• Piggelin1

Japp Lappis, det blir nog hus, men fortfarande relativt nära stan (10-15 min körväg max) & ALLT ingår i bygget, inklusive tex buskar, gräsmatta & altan! Tom brevlåda tror jag ingår i kittet - perfekt för oss som inte vill/kan/orkar "hantverka"
    Just tajmingen känns rätt bra också, dvs vi är kvar i stan under hela min föräldraledighet & en del av mannens. Känns viktigt för mig, vill inte fastna mol allena med en bebis långt ute på vischan... Nu är det ju iofs inte vischan där & en ligt en bekant som bor idag i området så finns det en hel del mammalediga där, men om man jämför med hur centralt vi bor idag, så vill jag verkligen ha närheten till stan det närmaste året.
    Vi vet ju också att det inte vore speciellt optimalt att stanna kvar i den lgh vi bor i alltför många år - mkt trafik precis utanför dörren. Eftersom det är en fyra på drygt 90m2, så lider vi ingen brist på plats heller just ju, men trafiken utanför & bristen på gräsplätt/en innergård/balkong gör att vi alldeles oavsett vill flytta på oss så småningom.

Men lite scary blir det allt att lämna centrala stan - bodde i ett litet samhälle när jag växte upp, men sen dess har jag hållit mig till idel större städer...

• Piggelin1

Ja just det Koko, glömde att du inte äter mjölkprodukter, sorry!

• pirr!

Piggelin- spännande med hus!!! Vågar man fråga i vilket område?

Vi kollar lite på hemnet ibland och har väl varit på två visningar på två år. Trivs ju så bra där vi bor nu, men maken vill absolut inte bo kvar i lägenhet längre än nödvändigt när pyret kommer.
    Såg ett fin hus häromdan. När maken ringde för att boka visningstid visade det sig att mäklaren hade fått öka på visningstillfällena från 2 om 1 h vardera till 4 om två timmar vardera. 60 st hade anmält sig!! anar att det huset kommer skjuta i höjden prismässigt..

• Piggelin1

Tack för "hålla-handen-erbjudandet", Vickan! Jag sträcker tillbaka min hand!

Apropos hus, så ringde precis en kompis i Sthlm, som är runt & kollar hus i 6-7- & tom 10-miljonersklassen (!) just nu. Helt horribelt & tydligen ännu mer förvånande att det är precis hur många som helst som är på de visningarna dessutom! Hur har folk råd liksom?! Jag tycker att huspriserna i Götet har dragit iväg som tusan de senaste åren, men Sthlm verkar onekligen snäppet "värre". OK att Sthlm är större än Gbg & att det statistiskt sett måste finnas fler miljonärer där än här, men ändå liksom! Snacka om att man är totalkörd på marknaden om man inte gjort en grym boendekarriär!

• Page

Det var snällt sagt Koko! *skrapar lite generat men glatt med ett rangligt ben*

Piggelin, det låter som ett husköp i min smak! Så skönt att få allt ordnat. Fast jag har för mig att maken pratar rätt illa om Skanska men just nu minns jag inte varför. Ska ta reda på det i kväll.

Förresten, för att undvika att skräpa ned tråden med en massa otinlägg funderar jag på att börja blogga. (Om ni tycker att jag säger massa onödigt så kan jag avslöja att jag anstränger mig jättemycket för att inte släppa fram hela Pagesvadan) Jaa, självklart handlar det inte bara om att bespara er en massa struntprat, jag vill ju också att andra människor ska få en möjlighet att läsa allt skit jag har att säga. Problemet är att jag inte har en aning om vad min blogg skulle handla om i så fall. Man måste väl inte ha ett tema?

Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!