• nu är jag fruL

När märker man av det?... 1 år!!!!

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Nu har vi diskuterat det här ämnet under ett år! och mycket har hänt under resans gång. Men än är vi vel inte klara, eller hur?

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla

• Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!
  • start september

Vickan,

ibland är det tid för förändring helt enkelt!!! Om 6 månader från du har du säkert både flyttat, har körkort, nytt jobb och en rolig tjock mage på gång!

• Piggelin1

Liten - konstigt att min BM inte alls rekommenderat det. Hmmm... Fast det känns lite sent att börja med det nu i vecka 31, så jag får helt enkelt hoppas att vår lilla krabat ska vara ett friskt exemplar utan folsyratillskottet. Jag har nog läst om det förut, känner igen det du beskrev, men sen är jag i ärlighetens namn nästan "rabiat-dum" vad gäller piller, dvs jag tar inga om det inte absolut behövs... Min mormor är likadan, kan "envisheten" där månne ha gått i arv?? JAAA, skulle mannen svara efter max en hundradels sekund...

Victory, en sympatikram till dig - missade det i farten innan.

Snofsan - verkar vara synnerligen urbota korkade kommentarer du fått. Dra till med ngt riktigt DRÄPANDE nästa gång! Sen lär de hålla tyst för ett bra tag framöver. Ibland är det det enda som hjälper, tyvärr!

• Clownis

Oj, hinner att titta in en snabbis! Såg att ni pratade om Folsyra. Jag har fått order om att äta folsyra nu när jag går igenom IVF. Det står t.o.m i mitt lilla IVF-fylla-i-häfte på varje sida.

• Lapinette

Snofsan - du få ha någon bra kommentar i bakfickan när nästa person slänger ut sig något så dumt. Själv har jag valt att vara totalt öppen med vårt problem. Alla nära vänner och familj vet att vi kommer att gå på IVF nu under hösten och att vi har försökt som galningar sen 1 år tillbaka. Men det är så jag funkar, alla gör på sitt sätt. Jag träffade dock en fd kollega i förra veckan för en lunch och henne har jag inte sagt något till då vi har väldigt lite kontakt. Första kommenaten var, jaha, jag trodde du skulle ha mage! Var riktigt ärlig tillbaka och sa, Maria, du ska bara veta att vi försöker. Förklarade lite kort och så var det sagt och gjort. Hon kände sig attans så dum och det tyckte jag var rätt åt henen.

• Lapinette

Jag har försökt att äta Vitamineral/Mitt val kvinna sen vi började försöka få barn. Försökt skriver jag då jag har lätt för att glömma dessa piller.

Det verkar ju väldigt misstänkt här på tråden, kanske både Victory och September är gravida??!!! Håller tummarna!

• viktualia

Lapinette - bra! man ska ge "igen" när klumpiga människor häver ur sig dumheter!

Här blir det nog för övrigt lagom öppna kort, åtminstone om det inte "tar" de första försöken.

• Victory

Nej, nej, nej, nej Lappis! Inte ge mig några tokiga idéer nu va´! Jag som försöker förtränga det.

(f.ö. har jag inga som helst symptom. Så det så!)

• Victory

Men för September måste vi ju hoppas! Där finns det ju t.o.m. symptom!

• Victory

snofsan: Kan bara hålla med de övriga! Säg något riktigt dräpande så att DE får skämmas istället för du! Men jag förstår dig, vi har inte heller berättat för någon och vill inte göra det. Men du har ju i alla fall ett konstaterat fel så då känns det mer okej.

• _koko_

Kikar in och har bara läst sista sidan.

Piggelin - Ingen idé att börja äta folsyra nu, det är viktigast under de 3 första månaderna när allt utvecklas på bebisen. Det är därför de säger att man ska börja äta så fort man börjar försöka, så kroppen har ett förråd när det väl tar.

Jag har dock fått b12-brist (eller om det var både b12 och folsyra?), men det är ovanligt. Upptäcktes av en slump igår och nu måste jag äta tillskott resten av graviditeten. Hade dessutom ett hb-värde på 104 TROTS järntabletter!! Är så less på att inget bara kan flyta på...

Skickar en kram till snofsan. Tycker att du ska svälja det pinsamma (det är inte pinsamt!!!!!) och vara ärlig mot de puckon som ställer så elaka frågor. DE borde skämmas, absolut inte du!!!!!

Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!