• nu är jag fruL

När märker man av det?... 1 år!!!!

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Nu har vi diskuterat det här ämnet under ett år! och mycket har hänt under resans gång. Men än är vi vel inte klara, eller hur?

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla

• Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!
  • Victory

Viktualia - Oj, det händer mycket i ditt liv just nu! Kanske bäst att ni väntar lite med att starta bebbeverkstan så du inte helt dör av skräck!

• snofsan

hej

måste bara få skriva av mej lite...

Jag blir så himla lessen när jämnt folk frågar mej om det inte är dags att skaffa barn än... hmmm... grejen e att ja inte kan få barn själv.. håller på med en utredning sen typ 3 år tebax där dom har kommit fram att ja inte producerar några "egna" ägg... å det e som egentligen tar upp mina tankar ganska mycket... å då det blir jobbigt när folk frågar mig när vi ska skaffa barn ja e 24 år..... jag brukar skämta om att näää inte ska ja skaffa barn förrens ja e 40 elle nått sånt för ja har inte nån lust att säga att de e svårt för mej.... men iblnd tycker ja bara att folk e så himla klampiga utan tänka....

sorry va bara tvungen att skriva av mej

• Victory

Lappis: Jag gör mitt bästa för att slå bort den tanken eftersom det nog vore att hoppas på för mycket. Ingen böj och inte mycket till 6 gör det i princip omöjligt. Vill bara att tanten kommer så jag slipper anstränga mina tankar mer. För det går ju inte helt att låta bli att hoppas, hur dum ÄR man egentligen?!!

Nåja, om hon inte kommit till helgen så får jag väl testa då, innan jag bälgar i mig en flaska vin. Men jag har inga illusioner om ett plus!

• viktualia

Victory - bebisverkstaden planeras starta samtidigt som min bantning är färdig - dvs i slutet av november/början av december.... *fniss* jag gillar chockterapi... just nu fattas det bara att jag fick ett nytt jobb också..

Bantning, körkort, husköp, ev bilköp, bebisverkstad... tjaaa det är väl bara nytt jobb som saknas?!?!

• Liten med Mindre

Piggelin - folsyra är bra för att minska risken för ryggmärgsbråck och andra ryggmärgsproblem. Rekommenderas allmänt i Sverige för gravida kvinnor, eftersom vi hittills inte gör som många andra länder och berikar ex mjöl och bröd.

Läser du på någon gravidsajt är jag rätt säker på att folsyra står med som "bör se till att få i dig" ämnen. Fast lyckas man utan piller är ju det alltid bäst.

Snofsan - folk kan vara så elaka. Egentligen - varför inte bara säga till dem att "jag är förmodligen steril och vill inte prata mer om saken". Om det sen visar sig att det finns en lösning på dina problem så får det bli en kul överraskning. Tror inte någon vill fråga mer om du säger som det är.

• viktualia

Snofsan - jag tycker att du ska spänna ögonen i idioterna som frågar och säga med bestämd röst "Det är inte alla förunnat att få barn".

jag blir så ARG å dina vägnar!

*styrkekramar*

• start september

Nojigt är det här.

Jag har defacto ont till och från i äggisarna och börjar bli så stressad av det så att jag dessutom mår lite illa. Magen är uppsvullen och jag är hängig.

Det kan ju vara bara inbillning allt, men hoppet finns ju där. Jag har ju varit med om detta 3 ggr förr och det känns ju lite likt. Men ytterligare tidiga MF och X skulle det ju inte bli .

Usch, det blir nojiga dagar fram till lördag/söndag. Dessutom har jag tokmycket på jobbet hela dagen även imorgon, kommer att bli tungt om jag måt så här.

• start september

Snofsan,

jag bli också arg och ledsen när jag läser vad du får stå ut med. Kanske är det bäst att ge svar på tal och Vickan och Liten föreslår ändå?

Kram!

• snofsan

Snofsan - folk kan vara så elaka. Egentligen - varför inte bara säga till dem att "jag är förmodligen steril och vill inte prata mer om saken". Om det sen visar sig att det finns en lösning på dina problem så får det bli en kul överraskning. Tror inte någon vill fråga mer om du säger som det är.

--------------------------------------

det e de som e grejen för om man säger det så hoppsan blev allt göör pinsamt å jobbigt....

-------------------------------------
    Snofsan - jag tycker att du ska spänna ögonen i idioterna som frågar och säga med bestämd röst "Det är inte alla förunnat att få barn".

jag blir så ARG å dina vägnar!

*styrkekramar*

--------------------
    Tack för styrkekramarna dom värmde

ja man kanske skulle säga så.. men samtidigt inte för ja skäms att ja inte kanske kan få.. ja vet det e löjligt men de käänns så J***A orättvisst när en del bara sprutar ur sig barn utan att kunna ta hand om dom,
    Men ja har funderat på adoption, det e synd att det e så dyrt

Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!