• nu är jag fruL

När märker man av det?... 1 år!!!!

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Nu har vi diskuterat det här ämnet under ett år! och mycket har hänt under resans gång. Men än är vi vel inte klara, eller hur?

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla

• Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!
  • Victory

Usch, har en dålig dag idag! Det hände några små, små grejer på jobbet under förmiddagen som sammantaget resulterade i att jag satt och grät på rummet. Bagateller, visst, men just idag var det mer än jag orkade med. Så jag kikar in här en stund för att hämta kraft. Här inne blir man alltid glad!

Väntar fortfarande på mensen och hoppas att den inte dröjer så länge efter vårt misslyckande den här månaden, så att vi kan ta nya tag!

• muggles

Vänner: gött att stockningen äntligen verkar gå över!

Piggelin & co: jag kan också 13-14/10. Kollade upp det i kalendern igår men glömde skriva att det var ledigt. Det är mkt som jag gör till hälften nu...

• Telemarkgrrl

Host, snörvel och harkel ... jag är förkyld och väldigt ynklig just nu. Sen har hela förmiddagarna den är veckan gått åt till besök på Sophiahemmet och jag har massor att göra på jobbet. Nu är jag iallafall hemma igen och har startat jobbdatorn och svarat på dom viktigaste mejlen men jag måste nog sova lite först.

Stor kram till BS, det lät inget kul alls med din dag igår och med att du fortfarande har ont! Du kanske skulle göra om besöket utan busig bebis så att du får utrett ordentligt vad som står på?!

• viktualia

Victory - massa KRAMAR!!!!!

Själv har jag skrämselhicka: Ska på visning nr 2 på ett hus imorgon som vi nog vill ha.....gaaaa *darrar*
    OCH nu är det 12 dagar till uppkörningen... Maj Godnäääs!

• Lapinette

Telis - vad har du gjort på SH, sekretet??

Victory - är de elaka mot dig på jobbet? KRAM

Viktualia - lycka till med huset

NU LUNCH!!!!

• Liten med Mindre

Kramisar till dig med Victory! Vet ju precis hur det är att sitta o gråta på jobbet. Du ska se att det någon form av hormoner som ställer till det extra för dig, så att du blir känsligare med. (Tänker inte spekulera i vilken sorts hormoner dock.)

Viktualia - tänk om det fixar sig för er med både hus och körkort samtidigt! Spännande!

Telis - fram med ingefäran och citronen och klunka i dig i varmvatten. Vår massös var i slutet på en förkylning igår - men den kommer säkert åt att smitta mig ändå.

Ska pigga upp trötta huvudet med en solig promenad. Skulle passat perfekt med höstpicknick (varm choklad, sockerkaka och mackor) idag. Fantiserar vidare...

• Piggelin1

Hej igen,

Vänner - gott att höra att jag är långt ifrån ensam om att bli rörd ism föreläsningarna på Östra Får utrusta mig med pappersnäsdukar tills nästa gång, tror jag bestämt! Det där du skrev om att mannen tittar på dig när du blir berörd & du försöker spela oberörd. Jag vet en till som är sådan (tämligen närstående...) Tack för GeKås-tipsen också, ska skriva ner dem & ha när vi åker på måndag.

Gbg-gänget - jag sätter ett kryss i min kalender den 13-14 okt, så kan vi väl bestämma exakt dag när det närmar sig?!

Liten - gillar inte din man lax? Mannen min äter tyvärr nästan ingen fisk alls. Räkor, musslor, kräftor, ostron funkar kanon liksom sushi av ngn outgrundlig anledning, men inte fisk i övrigt Så jag får passa på ism tjejmiddagar & när han är bortrest...

Telis, trist med förkylning - krya på dig!

Junilejon, sympatikramar till dig! Håller med Muggles & Lappis helt!

Liten, aporpos piller-tipsen till Frejis. Min BM ar faktist aldrig rått mig till några piller alls, innan jag fick järnbrist (som jag iofs åkte på rätt tidigt) & häromveckan då jag nämnde för henne att benen krampar ibland, då jag fick tipset om Vitamineral. Helt klart olika tips från olika BM. Vad är det nu som folsyra är bra för förresten? *undrar frk förvirrad, som strax före lunch traskade runt i ett stort p-hus i tio munuter för att jag glömt vart jag parkerat bilen...*

• Victory

Tack för kramarna! Jag visste ju att jag skulle bli glad av att kika in här! Joo, mina arbetskompisar är riktigt elaka idag - eller är det jag som är hyperkänslig...? Kanske är det någon slags hormonchock. Den här cykeln är ju redan ur led så varför inte slänga in lite gråt-hormoner ovanpå det?!

Det känns bättre nu i alla fall men jag längtar ändå hem till min man och hoppas att eftermiddagen går fort!

• Piggelin1

På tal om att ta hand om tvillingar, i dagens GP fanns detta reportaget

www.gp.se/gp/jsp/Crosslink.jsp&a=368624

Har jobbat en del med mannen i familjen, så därför var det lite extra roligt att se honom på bild på förstasidan idag JÖSSES, vilket slit för den familjen!

• Lapinette

*viskar* Victory, du kanske är gravid? *tassar försiktigt ut från tråden igen*

Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!