• nu är jag fruL

När märker man av det?... 1 år!!!!

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Nu har vi diskuterat det här ämnet under ett år! och mycket har hänt under resans gång. Men än är vi vel inte klara, eller hur?

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla

• Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!
  • Liten med Mindre

Vänner -

Grön babyrumpa, gulligt! Tror säkert han får skoj på simningen i de byxorna.

• Liten med Mindre

Lappis - hur gick det med dansen igår då, bakis och allt?

• Vännerfan

Lappis, jag vet. Men jag fick det ändå. Hopaps laxen smakar! (tror det var Mugglans recept).

• Liten med Mindre

Ojoj, ruskigt trött idag. Var på massage igår, 110 min totalt (30 på jobbet och 80 på kvällen). Det kanske frisatte en massa slappna-av-och-bli-trött-ämnen i kroppen?

Får lite dåligt samvete när jag gäspar så dant på jobbet. Visserligen har jag ju Mindre att skylla på, men ändå. Och så känns det som om jag borde ge konsulten mer att jobba med. Fast i nästa stund tycker jag att han väl måste få lite ro att själv titta runt i alla system och bilda sig en uppfattning. Ny känsla för mig att vara lite "arbetsledare". Svårt att veta vad som är en lagom nivå. Jag vill ju så mycket - men vet ju att det måste få sjunka in också.

• Liten med Mindre

Piggelin förresten, kikar gärna på det där receptet med kiwi och räkor. Kanske blir bättre med proportionerna då. Så får du tid att hitta det hemma så lägg in det.

För vår del är vi nog mer efterättsmänniskor. Fast det har väl ingen här gissat än? Men det händer på riktigt fina restauranger att vi efter två rätter inser att sötsaker inte går ner. Då har det varit gott och mycket mat = bra betyg.

Fast då lär vi oss till nästa gång att skippa förrätten, så att vi får pröva deras efterrätter med.

Enda smolket här är väl att maken inte är lika tänd på pajer och jag och resten av min familj. Det blir så trist att baka en hel paj och äta själv - han satsar på vanlijsåsen istället.

• junilejon

God morgon tjejer....idag känner jag mig som Lappis gjorde igår! 3 av mina tjej kompisar har redan ringt idag på morgonen och bara pratat om sina magar,barnvagnar,mammakläder ja allt som har med graviditet att göra...dem ska ju allihop föda i feb!!! Jag var inte på humör när jag vaknade och nu är det ännu värre... efter att dem tjötat om det så frågar dem ju givetvis hur det går för oss!! Säger bara att det kommer när det kommer... -ja för man ska inte stressa och absolut inte tänka på ÄL och BIM,säger dem då!! LÄTT!!!!Tänker jag då....
    Uch känner mig ursel idag

• Liten med Mindre

Junilejon - om det tröstar något så kommer först en stor KRAM! Och sen påminnelse om att det visst går bra att noja och ÄL, BIM, sex, dricka vin och stressa runt i allmänhet - och ändå bli med barn.

Så det går bra att vara precis som man är. Muntra upp dig med nåt du gillar, och tillåt dig att ha nere-dagar med.

Känner mig rätt glad att den hop med tjejkompisar som blev gravida och fick barn förra året, blev klara med den biten innan jag blev desperat och kinkig.

• Lapinette

Stackars junilejon!!! Förstår precis fast jag slipper de där vännerna som är gravida...för nästan alla kompisar har redan minst två barn.

Liten - det gick helt ok på passet igår. Blir nästan alltid glad av att komma till SATS och träffa mina träningsväninnor. Sen så hade hon nya steg vilket innebär massor av koncentration och inte lika fullt så hårt tempo som vanligt. Tur för mig! Sen köpte jag mat på Konsum och promenerade hem. Såg fullt med små kaniner i Vasaparken. Gjorde ett lass med köttfärsås och hoppade i duschen. Sen kom det bästa, sjönk ned i soffan med tända ljus, god mat och What about Brian.

Vänner - det var precis det där laxreceptet jag letade efter. Har också för mig att det var Muggles.

• junilejon

Lappis och Liten,tack för era tröstande ord! Det är verkligen tur att jag har er...eller rättare sagt att vi har varndra!
    Det är skönt med människor som förstår en i mot och medgång...
    Ska nog ta ditt tips Liten och hitta på något kul idag...eller kanska bara ta det jävligt lugnt på jobbet sen,istället för att stressa ihjäl mig som jag annars ha en tendens att göra...

Era recept ni lagt in här och jag nu kopierat och lagt in i min pärm....dem låter väldigt väldigt goda...mums!!
    Ska prova det Lappis fisk imorgon hade jag tänkt....nu blir man ju hungrig när man sitter och tänker på!! Och faktiskt lite gladare tänk att mat kan få mig på gott humör igen

• fru AM

Hej alla! Idag testar jag att vara TVILLINGMAMMA! Passar min mammakompis dotter som är en dag äldre än Livia ... Just nu sover båda grynen men när de vaknar kommer de vara HUNGRIGA. Samtidigt. Håll tummarna för att vi överlever dagen alla tre!

Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!