Hej tjejer!
Lappis,
Fick dåligt samvete när jag såg vad du skrivit igår, att du kände dig utanför i barn-pladdret och inte ens ville läsa. Även om jag är tacksam för de tips jag fick av Oms. Jag blev iaf jätteglad att jag sparat det recept du eftersökte, så mitt inlägg denna gång kan ge dig nåt också...
------------
Enkelt laxrecept (älskar lax!): lägg färsk spenat i en ugnsform. Lägg laxen (helst färsk hel köpt i bit, annars tinade portionsbitar från frysen) ovanpå. Salta och peppra fisken. Riv rikligt med parmesanost och strö över laxen. Häll matlagningsgrädde/mellangrädde över spenaten, runt laxen. In i ugnen på 200 grader 20 min (titta i laxen för att se om den är färdig, den ska inte vara rosa inuti). Servera med pressad potatis och fräsch sallad. Enkelt och supergott!
----------------------
Annars är jag mycket stolt över att jag bara gick in här en gång igår. Det är min nya regel. Hade värsta abstinensen på kvällen, men gav mig den på att jag inte skulle in här! Gud, så sjukt egentligen... Att man kan bli så beroende. Men jag fick en massa annat gjort istället, vilket kändes jättebra. Och nu börjar jag bli helt bra från stockningen tack och lov.
Mugglan,
Min linje... är borta.... skulle jag precis skriva, lyfte på t-shirten och insåg att Nä! Den är kvar! Det har jag inte tänkt på. Jaha, där ser man. Så bra kroppskännedom har jag...
Den 13-14/10 passar mig bra för en brunch! Helgen innan kan jag inte för då ska maken skjuta middagar så då ska jag med till jaktmarkerna. Men det är enda helgen jag har uppbokad nu.
Piggelin,
Jag grät också många ggr på den där kursen. Maken tycker av nån anledning att det är lite kul och tittar alltid på mig när han vet att jag blir berörd, vilket får mig att försöka spela oberörd... Vänta bara tills hon kommer till den avdelning när hon berättar om att barnet precis blivit fött... Förresten, såg att du skulle till GeKås. Eller har du redan varit där? Hade iaf lite tips på bra saker:
Babytops (tjockare sådana som inte går in i innerörat), tvättservetter (iaf om de har de i den gula förpackningen med en flicka och svensk flagga på), badbalja (ser utymplig ut, men det slutade med att vi köpte en likadan fast dyrare förstås och den kunde vi ändå inte ha särskilt länge fast den var större än Ikeas), pyjamaser (ligger i plastförpackningar. Har ljus bakgrund med olika figurer på och finns i alla stl. Mkt bra kvalitet!), amningsinlägg, nappar, nappflaskor... Finns säkert mer. Olika påslakan köpte jag, men de var för hårda så de rekommenderar jag ej. Likaså spjälskyddet var inte så bra med för få ställen att knyta upp det på. Kläder har de inte mycket om man inte vet könet... Väldigt könsoneutralt och inte så bra kvalitet.
Appropå könsoneutralt förresten så köpte jag de första badbyxorna till prinsen på nätet och fick hem de häromdagen. Jag hade valt gröna med röda fiskar på just med tanke på att de inte skulle vara blå eller rosa/röda. När de så fick se de i verkligheten så var de illgröna, typ Hulkengröna. Oh my God, prinsens rumpa kommer sticka självlysande upp ur vattnet!!!