MrsB: Det känns egentligen inte som att det är hela världen om jag inte har så mycket att göra (vi flyttar juh någon gång i senare delen av november).. Men någon dag ibland vore juh roligt att komma ut, ska försöka få med någon/några vänner på någon träning.. Funderar på spinning och pilates kanske?? :)
Och idag har jag juh varit iväg och jobbat, och på fredag och ev i morgon också..
Sweet: Jag pratar gärna om mig själv så det är ingen fara att berätta om kortisonet igen..
Jag har juh kroniskt låga trombocyter(blodplättar, för de som inte vet) och har haft det i minst sex år.. Fram tills nu har jag vägrat att ens försöka göra något åt det eftersom jag tyckt att "man inte lagar något som är trasigt" (det är juh trasigt men jag tycker inte att det har märkts) men nu har jag börjat få mer ont av att jag ofta har oförklarliga blåmärken, och dessutom är det inte lyckat om vi vill försöka bli med barn, och det har vi juh börjat prata om på allvar.
Doktorerna vill helst att jag ska opera bort mjälten men det vill jag inte.. Så nu ska vi testa om trombocyterna går upp inom två veckor med hjälp av kortisonet (ska ta blodprov på tors eller fred) och gör de det ska dosen sakta trappas ner i 3-4 månader, och sen vet ingen hur länge de håller sig, förhoppningsvis kan de hålla sig i flera år..
Blev lite långt, men ungefär så är det tänkt iaf.. Fråga gärna mer om det är något oklart..
Deppigheten beror säkert på kortisonet, om inte annat så indirekt, eftersom jag (även om jag försöker låta bli) hoppas att det verkligen ska bli bra, och att jag inte får diabetes som är en ev biverkning (har diabetes i släkten).. Och blir det inte bra så är det juh bara mjälte-alternativet kvar..
Jag håller med om att jobbigaste med att vara arbetslös är inte från sig själv utan från omgivningen.. Och den allra värsta förödmjukelsen tycker jag är att gå och skriva in sig på ams.. Där tycker jag verkligen inte att man känns värd nått..
Jag vet knappt vad jag jobbar med..
Idag har jag jobabt på fritids (vilket jag inte har någon som helst erfarenhet ifrån, men svärmor har lurat in mig) jag ska även vara där i morgon och på fredag (så för tillfället känner jag mig inte så arbetslös..
) jag har även jobbat lite som timvikarie på ica här..
I sommar vikade jag som enhetschef över en hemtjänstgrupp här i närheten..
Så jag har ganska spridd erfarenhet, och har ingen aning om vad jag ska bli "när jag blir stor"..
Blev visst ett maratoninlägg tror jag, men som (liten??) konstaterade innan så finns det juh scrollknapp att bläddra förbi allt med om det blir för tråkigt!