• nu är jag fruL

När märker man av det?... 1 år!!!!

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Nu har vi diskuterat det här ämnet under ett år! och mycket har hänt under resans gång. Men än är vi vel inte klara, eller hur?

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla

• Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!
  • Piggelin1

Fast Lappis, när du skrev om Lejonet & Björnesns Italienska Chokladglass med varma hallon till - då nappade jag på det

Smulpaj med allsköns frukt/bär med vaniljvips till är jag också supersvag för - dock känns det oftast som föööör mastigt efter en hel middag. Tyvärr... Så ofta blir det istället sådan paj ism att ngn kommer över på fika eller så

• Piggelin1

Hmmm Lappis - jag minns att jag tänkte samma sak, men tror inte heller att jag lyckades kopera dem då Ska dock kolla lite närmare - kanske, kanske gjorde jag det på hemdatorn vid ngt tillfälle? Jag återkommer i så fall!

Minns iaf att Muggles var en av dem som hade ett av recepten, eftersom hon bjudit mig precis på det ism en tjejmiddag för några år sen.

• Lapinette

Ja, har också för mig att Muggles kom med ett gott tips. Något med spenat och lax har jag för mig. Attans vad te känns trist när man pratar kulinariska måltider.

• sweetstreet

Shit ajg är huuuungrig!!!!

men om ngn timme blir det lunch!!
    Tror vi ska till ngt italiensk place idag och luncha! Jippie!
    Hm, det är ungefär det det brukar bli här eftersom de flesta restauranger här i Bronx är italienare... Haha! Inte så konstigt kasnke!

*tänker på Marlon Brando med pingisbollar i kinderna o fnissar hysteriskt*

• Lapinette

Tror jag ska slinka in på konsum och inhandla ingredienser till en Bolognese. Superbra bakismat! Fast först ska jag överleva danceklassen.

• Page

Måste bara springa förbi här och göra ett riktigt ot-inlägg. Minns ni mitt nya bondliv? Jo, maken fick i uppgift att åka och hämta lite grönsaker till middagens sallad och han kom hem med den största gurkan jag har någonsin sett. Så stor att jag var tvungen att mäta den. 44 cm lång och 18 cm i omkrets! Den väger dessutom lugnt över ett kilo. Ha! Producerar man inga bebisar så måste man skryta om det man producerar på landet!

• Lapinette

Page - vad ska du göra med den gurkan??!!

• Page

Jag tycker att det är en aning underligt det hela med att odla själv. Det är svårt att föreställa sig att den pyttelilla och tunna gurkplantan som jag grävde ned i sommras, ska kunna genomgå en sådan total metamorfos! Nu återgår jag till mitt middagslagande, men kikar in i kväll igen!

Bondmoran

• Page

Haha Lapinette, det är nog ganska mycket man kan göra med den gurkan. Alltså att använda det till mååååånga måltider. Jag tror att maken undrade samma sak som du när mina ögon lyste upp vid synen av Holmes, speciellt när jag snabbt som vinden drog fram måttbandet!

• Lapinette

Stackars make...fick han sedan bli måttad också?! Shit, vad är det med mig idag. Har svåda i munnen (har snackat så mycket skit med kollegorna) och konstant hunger. Snart dags att stänga ned datorn och dra iväg ut i mörkret. Visst blir det mörkt fort redan??!!

Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!