• nu är jag fruL

När märker man av det?... 1 år!!!!

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Nu har vi diskuterat det här ämnet under ett år! och mycket har hänt under resans gång. Men än är vi vel inte klara, eller hur?

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla

• Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!
  • sweetstreet

Jaaaa laxcarpaccio!!!!MMmmmmmmmmmm!!!!!

• Piggelin1

En getost-toast då? Dvs en toast med en skiva getost, ringla över lite honung & rosmarin & så in i ugnen några minuter. Eller var det du som inte gillade kombinationen honung & getost?

En annan variant som jag gjort några ggr är att köra smulad chevre, ruccola, gröna & blå vindruvor, olja, balsamvinäger, salt & peppar. Eller kanske en sallad med ruccola, päron, valnötter, lite rödlök & smulad ädelost? Eller kanske blandad sallad, blodgrape, avocado & kräftstjärtar?

Eller en sån där dubbel tortilla med tex tomatpuré, lite sambal oelek, riven ost & bacon/skinka. Stek i torr stekpanna & skär/klipp i tårtbitar & servera med eller utan sallad.

En annan förrätt som jag gjort några ggr, som är jättenkel, men lite annorlunda, är med räkor, lime, sesamolja, kiwi, rå (eller farin)-socker & hackad gräslök. Marinera allt i en påse en stund & servera sen tex m lite bröd. Kan leta fram receptet om det är ngt som lockar!

• sweetstreet

Lappis jag vet ju hur det känns. Hahaha *hysteriskt skratt* Sitter inte vi i samma berg-o-dal-bana, eller????

Kanske inte hjälper så mycket att jag har full förståelse för hur du känner. Man har ju putsat spaden ordentligt även denna månad så att den ska vara fin och redo till den dag man måste gräva ner sig i den där djupa gropen igen....
    Och för min del kommer den dagen snart....
    Bävaqr ALLTID inför BIM. Både vill och Inte vill att den ska komma.
    Man vill ju så gärna hoppas vilket man inte kan göra när tanten kommer. Å andra sidan vill man få veta "sanningen" och det gör man ju inte förän det verkligen är "tantdags".

Hm, jag måste erkänna att jag ibland t o m uppskattar dagarna när tanten är i slutfasen för det är de dagar jag är mest avslappnad under hela månaden. Då behöver man inte planera och fundera över ÄL och 6, inte heller noja över symptom...
    Sjuk? JAG?????

• Piggelin1

Håller med Sweet - tvingas jag välja mellan förrätt & efterrätt så vinner förrätten direkt!
    Ofta funkar det perfekt med en tryffel & så en espresso på det till efterrätt. Mmm, börjar ju bli hungrig här...

En annan favorit är annars gratinerade havskräftor - dela dem i hälften, smeta på lite pesto, strö över nyriven paremsan & skjuss in i ugnen i max 5 minuter. Fast just det, ni sötvattenspirater har kanske lite svårt att få tag på havskräftor

Lappis - höll ju på att glömma bort i den viktiga matdebatten; skickar en lååååång & vaaaaaaaaarm kram till dig! Har sagt det innan, men säger det igen: Du är verkligen en KÄMPE & man får ha värsta dipparna mellan varven. Vräk ur dig bara!

• Lapinette

Tjejer jag har symptom!!!
    Jag är konstant hungrig idag. Började redan vid 10-tiden att leta efter något ätbart i köket. Min kollega kom på mig (den där nyttokollegan)så hon gav mig något örtte att dricka. Efter lunch har jag öppnat en påse med nötter och russin, ätit äpple och nu blev det knäckemacka och te. Samtidigt sitter ni här och rabblar upp en massa goda förrätter!!!

• Piggelin1

Speciellt när vi blir sådär olidligt insnöade...

• Lapinette

Glömde tillägga - mitt matbehov idag kan ju faktiskt bero på att jag är bakis?!

• Lapinette

Och gör precis som Piggelin - tar hellre förrätt än efterrätt numera. Tryffel till det sista skvätten rödvin sitter alltid fint och är nog....eller om man fortfarande inte är riktigt mätt, ostbricka. Däremot gör jag mycket sällan förrätter hemma. Då blir det lätt en varmrätt och så något enkelt som en god glass efteråt. Lovar ska förbättra mig efter alla recept ni tipsat om här.

• Piggelin1

Förrätter, plockmat & diverse röror är min specialitet - Till er tjänst

• Lapinette

Ska nu börja spara era mattips. Vet att några av er gav en massa laxrecept för typ 4 månader sen. Tror ni jag antecknade ned dem? Svar - nej! Tror ni jag minns vilken sida de står på? Svar - nej! Tror ni det hjälper att skriva gravid och lax som sökord på BT? Svar - nej!

Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!