• Pumpkin

Än är vi inte framme! Sommarbröllop 2008 nr. 7

Tufftufftuff tufftufftuff TOOOT TOOOT ? Nästa anhalt: Tråd nr. 7!

Välkommen till vår härliga tråd! Här har en del av oss huserat sedan januari 2006 medans en hel del har hittat hit längs vägen, och alla är lika välkomna. Det är bara att armbåga sig in i gänget De som mest frekvent hänger här just nu är:

Med bestämt datum:
    070811 Lucy_ ? www.annaochdaniel.se
    070815 blivandefruandersson0? ? danielatheresew.weddingannouncer.com
    070825 madlin ? linjer.blogspot.com
    070915 vårbrud2008 ? martinomartina.weddingannouncer.com
    071020 drömbrud ? joyochandreas.weddingannouncer.com
    071231 MrsNyberg2B ? home.gamman.se/nyårsbröllop

080607 Bed of roses
    080620 Brud 2008 ? kling2008.weddingannouncer.com
    080620 InaHjärtarAdam ? home.gamman.se/inahjärtaradam / www.alvaereva.blogspot.com
    080620 fitforfight
    080628 Naura ? www.naura.se
    080628 brud nästa år

080705 Snitte - 5/7 2008 ? home.gamman.se/magnusochrebecca
    080705 stjärngudinnan
    080705 Pumpkin ? larsandangelicaswedding.blogspot.com / foreverandever.weddingannouncer.com
    080719 Anja74 ? anjasbrollops.blogg.se

080802 Helmborn2B ? camilla-anders.weddingannouncer.com
    080802 B & S ? home.gamman.se/bojanochsamantha
    080808 Vidalila
    080808 Madeleene ? jonasomadelene.weddingannouncer.com
    080809 Jenny_Åland - blogg.gamman.se/Jenny_Åland
    080809 jeeksa

Utan bestämt datum, men lika välkomna ändå:
    sajber.pillan - home.gamman.se/pillanochkjelle
    _elin_

• Svar på tråden Än är vi inte framme! Sommarbröllop 2008 nr. 7
  • Pumpkin

Tosa: Var bor ni? Om man får fråga det alltså

• Pumpkin

Ah, där har jag också bott

Jag skulle i alla fall råda er till att boka vigselförrättare, lokal och fotograf, så kan ni ta det lugnt ett tag sen

• Tosa

OK då ska vi ta tag i det genast...
    Tack så jätte mycket för att du orkat svara på mina dumma frågor..

• Pumpkin

Inga frågor är dumma frågor Men när man har hängt här i snart 2 år, då börjar man få koll på det mesta

• Alvaereva

tosa:
    vi har bokat lokaler och kyrka, har utsett alla som har en speciell roll på bröllopsdagen, jag har köpt klänning, vigselringen är fixad, blommor är bestämda och maten är nog bestämd. gästlistan filar vi lite på och likaså hur inbjudningarna ska se ut. jag ska göra dom nu om ett par veckor har jag tänkt. vill ha klart dom innan vår bebis kommer ut.
    sen är det lite annat smått och gott sådär som jag gärna har kvar att tänka på. det kommer säkert ändra sej under veckornas gång ändå.
    jag hade nämligen stenkoll på allt vad gällde bröllopet - tills vi fick plus på gravtestet och bebisen skulle komma mitt i bröllopet. så vi vart tvungna att skjuta upp alltihopa ett halvår. gifter oss dock borgerligt i hemlighet nu om exakt en månad och sen blir det bröllop igen på midsommarafton nästa år

• Alvaereva

tjejer, jag är sååå j*vla glad idag alltså!!!!!!!

har bytt mvc och har fått en underbar barnmorska och en egen doktor så jag slipper springa runt till olika hela tiden. nu känns allt tusen gånger lättare och jag börjar få koll på allt igen. det visade sej att där jag gick förut så har dom missat att ta flera prover på mej, så imon bär det av till sjukhuset för provtagning.
    har också fått remiss till aurorasamtal så att jag kan få diskutera ett eventuellt kejsarsnitt. är så glad nu! flera ton stenar har lyfts från mina axlar.
    och i fortsättningen kan jag få eftermiddagstider så att adam kan följa med också. han är jätteglad för det.
    och så fick jag lyssna på bebisens hjärta. allt såg bra ut! (förutom det med sammandragningarna och allt det där)
    woohooo!!!

• Pärlplattan

Alvaereva - Det är ju ifrån dig jag fått idén således... Upplägget menar jag!

Pumpkin - Ja, ibland har jag sett någon reklam på TV för någon sorts plattgrej. Det är ju lite sent nu. Någonstans i mitt inre skriker en liten röst att det kan funka med tandkräm. Vet inte alls var jag fått det ifrån, men kanske värt ett försök..

Blivande maken har idag sysslat med någonting hemligt. Jag är så nyfiken. Antar att det handlar om morgongåva. Själv ska jag fixa klart min i morgon. Just nu sitter jag m spolar i håret, tänkte se hur det blir. Hoppas på bra, men annars har jag ju min tång! Sminkat ena ögat, det blir snyggt, tror jag, men kanske bäst att greja lite till med det lite senare.. Så har jag kommit på att ett par extra strumpor inte är så dumt, kanske. Kan vara bra om jag känner mig själv rätt. Å den obligatoriska "atttänkapåinnanviåkerivägtillvårtbröllopochsomviverkligenmåstetamedoss"-listan är tre kilometer lång. Såklart..

• Snitte- 5/7-2008

Men ååå jag skrev just ett inlägg som inte kom med :(
    ok here i go again:

Tosa: klart man ska fråga!! här svarar vi på allt!! Vi har kommit typ lika som pumkin med skillnad: ingen präst ännu.. ingen fotograf, bokat frisör, bokat resa (kryssning i karibien) tja,, typ så.. :)

Ina: Härligt att du fick byta!! det där med emtider är ju kanon så du slipper gå på allt själv!!

Pärlplattan: åh vad roligt att ha allt så nära! hur blev håret? spännande med hans morgongåva,.. har du några misstankar?

• Snitte- 5/7-2008

Waersta: vilke ring var det du hade bestämt dig för? den fanns inte va utan du var tvungen att specialbeställa eller hur var det?

den där ringen med en hel rad rosa safirer i i mitten, vart hade du hittat den? är jätte sugen på den! :)

Svar på tråden Än är vi inte framme! Sommarbröllop 2008 nr. 7