• pampam
    Äldre 26 Feb 10:17
    11461 visningar
    7 svar
    7
    11461

    Håruppsättning - göra själv

    Hejsan!
    Tänkte försöka göra min håruppsättning själv till brölllopet (pga vår ekonomi).
    Vet någon hur man enkelt kan göra en egen håruppsättning? har halvlångt/långt hår...
    Jag tänkte också ha rosor i håret..hur sätter man fast dessa?

    Kanske inte ens borde ge mig in på att göra en håruppsättning eller bröllopsfrisyr själv..vad tycker ni? :)

  • Svar på tråden Håruppsättning - göra själv
  • Smygbr­ud
    Äldre 26 Feb 10:20
    #0

    Klart du kan fixa din fina bröllopsfrisyr själv - det ska jag göra!!

    Fast jag kan inte erbjuda mer än mitt stöd i den här frågan, eftersom jag själv inte ännu har bestämt mig för vad jag ska göra med mitt långa, röda hår... Men det ordnar sig nog...

  • Hemlig­t bröllo­p 7/12
    Äldre 26 Feb 10:27
    #0

    Kolla med en kompis, det blir säkert roligare!

    Jag sminkade mig själv, men frisyren fixade ett proffs (dock talade jag inte om att jag skulle gifta mig...).

  • June
    Äldre 26 Feb 22:18
    #0

    Vad vill du ha för slags frisyr?
    Romantiskt - Strikt - klassiskt - stramt..
    Vill du ha en romantiskt frisyr med lockar kan du.......
    Om du har halvlångt hår............kan du lägga upp håret på Värme/ alt. vanliga spolar.
    Tupera håret lätt om du vill ha volym.
    Sätt upp håret i en tofs i den höjd du vill ha och fördela sedan lockarna, sätt fast med hårnålar........rosorna sättes även dem med fördel fast med hårnålar.
    Låt en del lockar hänga fritt.
    Jag vet inte om du förstår min förklaring (fråga gärna)....jag brukar göra så på mig själv och har fått mkt beröm för det. Har även gjort iordning vänner inför nyår, konfirmation och dyl.

  • pampam
    Äldre 26 Feb 22:33
    #0

    June

    Det lät väldigt enkelt och någonting som man kanske kan lyckas med :) Jag ska ta och pröva det och öva några gånger innan:)

    Tack så jättemycket!!

  • June
    Äldre 26 Feb 23:58
    #0

    Alltid lika kul att kunna hjälpa till!

  • cybbek­o
    Äldre 28 Feb 22:08
    #0

    Svinrygg är ju lite knepigt men blir klassiskt och snyggt. Du kan välja själv om det ska vara stramt eller mjukt.
    En jätteenkel frisyr som blir snygg med slöja är att göra en inbakad fläta och sedan fästa in tofsen som blir över i nacken under flätan. Fäst med några hårnålar. Framifrån ser det ut som håret är uppsatt. Man kan oxå sätta i lite strassnålar eller pärlor i flätan. Eller kanske blommor. Det VIKTIGASTE oavsett vilken frisyr du än gör ät att tupera hela håret ordentligt innan. När jag fixade min kompis hår fick hon köpa en riktig hårspray innan. Sen är det bara att ösa på spray... så håller det hela dagen.

  • E.l.i.­n
    Äldre 3 Mar 22:51
    #0

    På bröllopsguiden så visar de hur man gör en snygg håruppsättning!
    Lycka till!

Svar på tråden Håruppsättning - göra själv