• Rosenl­arv
    Äldre 18 Jun 18:38
    10692 visningar
    51 svar
    51
    10692

    Karlstadbrudar? :-)

    Finns det några fler än jag som ska gifta sig i Karlstad 2007? Mitt bröllop är 1 september iallafall.

    Har sett en del liknande trådar, men alla är ju avstängda

  • Svar på tråden Karlstadbrudar? :-)
  • Rosenl­arv
    Äldre 18 Jun 18:45
    #0

    Åå, kul! Kan ni inte berätta lite om era bröllop, båda två?

  • Rosenl­arv
    Äldre 18 Jun 18:56
    #0

    Vi har inte kommit så lång i planeringen som vi borde. Men på det stora hela är det mesta fixat. Vi kommer att gifta oss i centrala karlstad, och ha någon av våra två goda vänner som är präster som viger oss. Gästerna ligger på runt 50 stycken.

    Problem med festlokal dock.. Vi var ute så sent.. Vad kostar kajutan? Vad ska ni ha för mat?

  • Rosenl­arv
    Äldre 18 Jun 19:08
    #0

    Mrs. 170307:
    Ert bröllop såg ju hur fint ut som helst, jag älskar din klänning och din bukett.
    Och visst är tårtan från tårtpinglan? Jag har beställt tårtor från henne innan, och känner igen stilen.

  • Rosenl­arv
    Äldre 18 Jun 19:08
    #0

    Mrs Håkan: Är det kuvertbröllop då? Hur mycket tar de per person?

  • Rosenl­arv
    Äldre 18 Jun 19:15
    #0

    Det låter ju helt okej

  • Rosenl­arv
    Äldre 18 Jun 19:23
    #0

    En väldigt billig Nej, men eftersom vi planerar att laga maten själva, så måste det vara en sådan typ av lokal. Vi försöker också hitta någon man kan hyra över ett dygn, då vi har långväga gäster från norrland, som vi helst vill ska slippa betala för sovplats. Har du några tips?

  • Rosenl­arv
    Äldre 18 Jun 19:31
    #0

    Pro:s lokal är bokad första september Såg att det var någon annan som skulle ha den här på bröllopstorget precis det datumet. Men, men. Det ordnar sig säkert. Det räknar jag med.

  • Rosenl­arv
    Äldre 18 Jun 19:36
    #0

    Eller hur! Så känner jag också. Iallafall gällande festen. Det andra har ordnat sig jättebra för oss.

  • Rosenl­arv
    Äldre 18 Jun 19:40
    #0

    På Jacobson och Schmidt, ska tydligen vara jättebra, men jag har aldrig varit där. Du då?

  • Rosenl­arv
    Äldre 19 Jun 11:11
    #0

    Mrs Håkan: Det är väl runt festen i stort jag har kvar att ordna.. Min pappa håller på med våra inbjudningskort, och planering av meny har precis börjat. Bordsplaceringen skjuter jag upp till senare. Hur går det för dig?

    BlivandeOhlsson: Grattis! Vad spännande!

    värmlandstjej: Gud vad glad jag blev när jag såg ditt inlägg! Tyvärr var den redan bokad igen. Grattis till barnet också!

  • Rosenl­arv
    Äldre 22 Jun 09:32
    #0

    Mrs Håkan: Det är ett problem jag har, vad ska man egentligen göra på festen förutom att äta och hålla tal och dansa? Jag har ingen aning

    FruBorg: Kul! Berätta lite om bröllopet!

  • Rosenl­arv
    Äldre 22 Jun 09:33
    #0

    Sedan undrar jag lite allmänt: Är det någon här som har varit i festlokalerna runt färjestadstravet, skänken heter det? Vi kommer att ha vår fest där nämligen.

  • Rosenl­arv
    Äldre 26 Jun 21:38
    #0

    FruOhlsson! Grattis! Hur gick allting?

Svar på tråden Karlstadbrudar? :-)